Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Max. 1 times træning myten.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Træner altid omkring 1½ time. Det virker på mig.
Ingen undersøgelser desvære.

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg tror ikke det har noget på sig.. Det er, som der bliver skrevet, en sammenligning mellem udholdenhedstræning og bb..? Under bb er der som sagt mange pauser, og meget af tiden går med at flytte vægte, holde pauser, snakke, skifte øvelse osv.

Hvis det skal sammenlignes med bb skal man nok sige 2-3timer frem for 1.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Kostplan: Ingen kostplan

Man skal heller ikke tro på alle myter :P
Brugeravatar

Træner her: Chandre Fitness

Agger004 skrev:Man skal heller ikke tro på alle myter :P

Det skal man vel aldrig. Myte = udbredt, men falsk, historie eller fortælling :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Jeg mener ikke der er nogle studier på det - desværre.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg træner 1½-2 timer (afhængig af hvor meget snak der uheldigvis nogle gange fylder liiiidt for meget), og jeg synes da det går udemærket..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

en af instruktørerne i der hvor jeg træner fortalte min kammerat og jeg at når man træner udløses der testosteron i blodet og det stopper efter 1 times træning og efter 1½ time er det hele væk, derfor er det knap så effektivt at træne i mere end 1½ time sagde han.... :roll:

Træner her: FitnessDK Aalborg

Logbog: Ingen logbog

testosteronkoncentrationen falder efter 1 times træning, men det har ikke en negativ effekt på træningen.. over 1½ times træning er også i overkanten.. men har nu selv problemer med at holde mig under grænsen :D

Fubar skrev:en af instruktørerne i der hvor jeg træner fortalte min kammerat og jeg at når man træner udløses der testosteron i blodet og det stopper efter 1 times træning og efter 1½ time er det hele væk, derfor er det knap så effektivt at træne i mere end 1½ time sagde han.... :roll:

Problemet med den påstand er jo at den er opstået på grundlag af undersøgelser på konstant intensiv træning i en time, f.eks. løb, cykling etc... I BB er meget af træningstiden pauser, forberedelse osv..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Fubar skrev:en af instruktørerne i der hvor jeg træner fortalte min kammerat og jeg at når man træner udløses der testosteron i blodet og det stopper efter 1 times træning og efter 1½ time er det hele væk, derfor er det knap så effektivt at træne i mere end 1½ time sagde han.... :roll:

Problemet med den påstand er jo at den er opstået på grundlag af undersøgelser på konstant intensiv træning i en time, f.eks. løb, cykling etc... I BB er meget af træningstiden pauser, forberedelse osv..

han sagde at det var når man træner tungt med vægte i de store øvelser eller muskelgrupper - dødløft/bænkpres/squat...

Dingo skrev:

kender godt det med forberedelser og pauser.. men når man starter med f.eks. dødløft og squat, så udløses der jo testosteron.. testosteronniveuet falder efter 1 time så er det vel lige meget med pauserne hvis dine sidste øvelser er 2 timer efter.. eller hvad??

triple skrev:
Dingo skrev:

kender godt det med forberedelser og pauser.. men når man starter med f.eks. dødløft så udløses der jo testosteron.. testosteronniveuet falder efter 1 time så er det vel lige meget med pauserne hvis dine sidste øvelser er 2 timer efter.. eller hvad??

sådan som jeg har forstået det så er det vist ikke det ville af testosteron efter 1½ times træning så det er kun opadbakke at træne efter de 1½ time

Påstand 6: Et træningspas må ikke tage mere end 1 time!
Denne regel er opstået på falske præmisser. Den bunder simpelt hen i misfortolket forskning. Der er i tidernes morgen blevet lavet undersøgelser på elite idrætsfolk indenfor udholdenhedsidræt. Man målte deres hormonkoncentrationer, og kunne registrere at hormonniveauet faldt efter 1 times træning. I vægttræning ved man hvor vigtigt hormonniveauerne er for resultaterne. Man har så lynhurtigt overført resultaterne til vægttræning, og lavet en regel der hedder at man ikke må træne længere end en time, da det skulle have en negativ indflydelse på resultaterne. Teoretisk set er den god nok.

For hvis testosteron niveauet falder, og kortisol niveauet (et kraftigt katabolsk hormon) stiger, så vil det teoretisk set have en negativ effekt på muskelopbygningen. Problemet er så bare at ingen har undersøgt det specifikt for vægttræning. Det er meget tænkeligt at det endokrine systemet reagerer helt anderledes i forbindelse med vægttræning. Derudover er der mig bekendt heller ikke nogen som har undersøgt hvor hurtigt niveauerne regenereres. Alt i alt er reglen bygget på et meget skrøbeligt fundament. Man skal også huske at man i udholdenhedsidræt er i konstant bevægelse. I vægttræning holder man pauser mellem sættene, som i tilfælde af ekstremt tung træning kan have en varighed på op til 5 minutter. Dette spiller også en væsentlig rolle for resultaterne. Så man skal bestemt ikke tage reglen til sig som værende et faktum. Det er fint at man ikke lever i centret. Der skal også være ressourcer til overs til selve opbygningen. Men træner man i 1½ time i stedet for 1 time, så har det absolut INGEN negativ effekt på muskelopbygningen overhovedet.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00