Hej Mikkel.
Nu vil jeg blande mig i debatten.
Følgende link står længere oppe i din log:
http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... 081&page=4Du skal sætte dig ned og læse de første sider igennem, se hvordan coach Broz svarer på spørgsmålene. En ting af hvad man får ud af at læse en artikel på T-nation, jeg har tidligere læst den. En anden ting er at se hvordan træneren besvarer spørgsmålene i en anden kontekst. Med andre ord forskellen på teori og praksis.
I dit tilfælde ville jeg forholde mig til følgende:
Pat squatter 'kun' 250kg om morgenen, eller det vil sige som minumum. Hvis manden squatter 350kg som max, ja så ligger det altså langt fra hans reelle max. Så her skal dagsmax altså ikke tages bogstaveligt som i 13 gange ugenligt. Morgentræningen er tilpasset, altså hvad kan jeg altid overkomme at squatte uanset dagsform, ondt i kroppen, dårlig nattesøvn osv.
Dernæst skal du være opmærksom 'atletens' hverdag. Pat har én ting i hovedet, træning, træning og træning. Han har samme forudsætninger som de bulgarske vægtløftere. Hele hans dagsrutine er tilrettelagt/planlagt ud fra sin træning. Dvs. kost, søvn, massage osv. giver de rette/optimale forhold.
Du har skole/arbejde og andre ting med i dit regnestykke. Samtidig dyrker du ind i mellem cardio.
Igen, du må implementere teorien med udgangspunkt i dit liv, din hverdag osv osv. For at få regnestykket til at gå op. Og så er teknikdelen essentiel, som en i et tidligere indlæg er inde på. Nemlig, at atleterne i Vegas har en coach, som er efter dem, hvis det står sløjt til. Og hvad er skadesforebygger nr. 1. Korrekt teknik, med andre ord dårlig teknik er kilden til megen unødig overbelastning. Stemplet bevæger sig på samme måde i moteren hver gang uanset antal omdrejninger, ellers går motoren i stykker. Ligeledes med dine ben, knæ, hofter mm. Belastning skal være den samme ved alle sæt. Ellers opstår skavankerne. Det er også en af Broz hovedpointer.
Well, lidt refleksion ovenpå en nærlæsning af emnet. Håber du kan bruge den til noget.