Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1337
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1334

Følg bodybuilding.dk på

UDG Uge 16 / 2012

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede

Så er vi klar med endnu en omgang UDG til bodybuilding.dk's muskelhungrende brugere. Der har været godt gang i den på boardet i denne uge, so sit back and enjoy the ride!

Nyheder på Bodybuilding.dk

Restitutionsmetoder – facts og fiction

Billede

Ligesom der findes mange myter indenfor træning, så findes der også mange myter omkring restitutionsmetoder. Der findes et hav af metoder, som efter sigende, forbedrer ens restitution, og som har en positiv effekt på DOMS. Men hvor meget er skidt, og hvor meget er kanel? Det vil vi se nærmere på i denne artikel.

Læs artiklen her:
http://news.bodylab.dk/artikler/2321-re ... onsmetoder

Gratis smagsprøve

Billede
Bodylab har stadig en gratis smagsprøve på deres Crispy Cookie variant, så skynd dig og få bestilt.
Link: http://www.bodylab.dk/shop/smagsproeve- ... -598p.html



Bodybuilding.dk's bedste forårs BB-Billede!

Foråret er over os og det har Bodybuilding.dk valgt at fejre med en konkurrence.

Her er lidt inspiration fra sidste års konkurrence:

Henning:
Billede

Aleeno:
Billede

Tilmeldingsfrist: 30. april kl. 23.59
Præmie: 25 soft proteinbars fra Bodylab

Billede
Link til konkurrencen: post1337586.html#p1337586

Nyt projekt på BB.DK: Videodagbog

Billede

Nyt fra deltagerne:

Morten - uge 5



Uge 6- Kristine



Motivations-video fra Kristine:



Ugens historie:

Der sker mange ting i logbøgerne på bb.dk, her er ugens historie, som vi har fundet i JENnifer's log:

SOJUU TRIBUTE - FitnessDK revisited!

fitnessdk once
Ja kære loglæsere, revisited. Jeg har været medlem af fitnessdk en gang i mit liv før i omkring én måned. Jeg husker tydeligt duften, atmosfæres - sådan en klam stank af dovenskab og mismod. Jeg gik lidt videre ind i centeret. Machine heroes. Kabel helvede. Selv deres clamps var sådan nogle mikroskopiske nogle, som skulle tvinges åbnet med brutal force, når de skulle sidde for enden af en vægtskive på selve vægtstangen. Og dog gled den alligevel af på den glatte overflade. Suk. Det var aldrig sket med Eleiko tænker jeg.

Jeg kan tydeligt huske hvor sur jeg blev over deres håndvægte. Glatte, tynde og dog gigantiske. Racket hvori de var placeret var idiotisk og de var i komplet uorden (det hader jeg også). I deres squatrack skulle jeg træne 2 meter bagud for at squatte i bund, og deres kommentarer faldt konstant om at jeg squattede for dybt. Jeg læser ikke noget studierelevant for at kunne argumentere for min sag om at squatte i bund var at foretrække. Jeg er kemi nørd. Det var rart at melde mig ud af fitnessdk efter blot én måneds medlemsskab, og jeg svor aldrig at sætte mine ben igen i et kommercielt center.

Jeg meldte mig ind i LVK, og det var jo noget helt helt andet. Det behøver slet ikke nævnes at alt var perfekt. Jeg foretrak fra det tidspunkt af jernhuler. Jeg valgte at fokusere på resultater frem for det sociale ved at træne - og dog, det blev også meget socialt i LVK. Mere om disse jernhuler behøver ikke at blive nævnt. Altid perfekt. Om så det er indre KBH eller i Allerød. Så snart der findes Eleiko, så skal alt nok gå.

Sojuu og jeg trænede derefter én uge i TarGet, og hun fik indsigt i hvordan det var at træne, som jeg gerne ville have det. Jeg skal gerne være ærlig. Jeg hadede alt det kommercielle centre stod for, de mennesker der trænede der. Man kunne tilnærmelsesvis sige, at jeg var pisse hamrende fordomsfuld. For at være ærlig, så havde hun ikke en jordisk chance fra start at at overbevise mig om, at fitnessdk havde noget at byde på, som jeg ikke havde set før. Som Sandy ville skrive (måske); alt var nogenlunde, men intet godt.

Hun lærte at squatte OL squat, dødløft og bænkpres - og jeg var jo pavestolt. Hun var meget forundret over min mangel på cardio. Vi diskuterede lidt frem og tilbage, og hun trænede primært efter det at føle sig sund. Sund. Hmm. Det var noget mærkeligt noget. Ikke ripped. Ikke overbefængt med synlige vains eller muskler. Heller ikke store arme eller quads. Jeg havde aldrig hørt noget lignende.

Efter en uge kom den uundgåelige så; nu skal vi træne på min måde i fitnessdk. Jeg døde indvendig. At variere sin træning betød for mig ikke at man skulle bytte sin gamle træning ud med noget lort. Jeg var så meget imod det, og jeg vidste at ikke kunne finde ud af at gebærde mig i et kommercielt center. F.eks. træner jeg i farvede tights og mærkelig t-shirt. Alle glor jo. Og min vandflaske er en gammel vodkaflaske. Ikke for at være hipster, men jeg kan bare godt lide at tage lidt pis på tingene. Jeg følte vel generelt bare at min måde at træne på var den helt rigtige, og at der intet mellemstadie fandtes. Skulle man squatte skulle det være under parallel, og argumentet for at man jo ikke ville være stor bodybuilder holdt ikke hos mig.


Men anyway vi gik begge ind i fitnessdk, og jeg genkendte med det samme duften af technogym, manglen af sved i et center. En brise af avancerede maskiner til en værdi af flere tusinde kroner, som var langt underlegne i forhold til gamle håndvægte, og som kostede en tiendedel. Fjernsyn, som viste for lækker til love, nova fm, som lod mig høre testoteron fyldt musik og håndvægte helt op til 34 kg. Alle steder var malet med "doping linjen", "vi vil hellere se store smil end store muskler" og så videre. Jeg troede jeg skulle besvime.

Jeg gav det dog en chance. Jeg fattede mod. Jeg tog en normal t-shirt med for ikke at skuffe Sojuu, og udover det tog jeg sorte tights på. Mine VL sko blev på. De skulle ingen steder hen. Sammen gik vi hen til den rare dame i receptionen og meldte mig ind i 3 dage (de var gratis). Jeg skrev aldrig under på noget ADD-gøgl, hvilket jeg var utrolig glad for (jeg er stærk modstander af ADD). For at komme hen til omklædningrummet skulle man gå igennem centeret, og jeg kunne kigge mig lidt omkring. Bænkene var snuppet, som altid, og squatracket var ledigt, som altid. Som altid som altid.

Første dag i fitnessdk trænede jeg quads, og jeg prøvede med noget alternativ træning, primært fordi jeg syntes stangen var meget glat, gulvet var et gulvtæppe, racket var mærkeligt og clampsne virkede ikke + skiverne var også glatte. Måske jeg var neurotiker. Anywho.. Vi startede med lidt opvarmning i form af crosstrainer - det var OK. Jeg lavede snatchgrip deadlift, og det fungere faktisk okay, til trods for at skiverne var små (20 kg technogym). Pumpet kom hurtigt til quads, og efter denne øvelse besluttede jeg mig for at lave frontsquats med pause i bunden på 3 sekunder. Meget Klokov-agtigt - tror jeg. Der lavede jeg vel 8 sæt, og derefter lavede jeg et highrep backsquat. Dagen blev afsluttet med lidt udstrækning og noget core træning (det var svært for mig at bøje mig, men nu havde jeg jo lovet at give hende en chance for at vise mig hendes verden. Hun lod mig trods alt vise hende min verden.

Dag to i fitnessdk trænede jeg bryst, skulder og triceps. Det var lidt mere disko-approved, og igen fandt jeg formen af deres håndvægte være forstyrrende. Jeg observerede meget Sojuu lave hendes workout, og hun var tit ovre og spørge mig om hvordan man lavede den øvelse, hvordan man placerede hænderne for at skåne håndledene i visse øvelse, og hvordan man skabte kontakt til enkelte muskler. Jeg var ret glad. Hun sagde også, at jeg var stærk + at jeg havde nice guns. Sojuu trænede ret hårdt, og hun blev overrasket (næsten sur), da jeg fortalte hende, at jeg "faktisk" var imponeret over at hun trænede så hårdt. Hun spurgte mig hvorfor jeg var så overrasket. Hun var den første pige i lang tid, jeg havde set træne hårdt. Som tiden gik det op for mig, at hun også trænede efter resultater (også selvom hun havde overbevist mig om noget andet), og at hun var en rimelig hardcore pige i et ikke så hardcore center. Hun sagde, at hun elskede det pump hun fik i triceps.

For at være igennem hele fitnessdk møllen, så skulle jeg jo selvfølgelig også udsættes for en holdtræning. Holdtræning er den del af træning, som Sojuu elsker mest. Hun elsker holdfølelsen. Det var længe siden, at jeg havde haft den. Så nu måtte vi jo se, om jeg kunne lide det. Det glædede jeg mig lidt til at prøve. Den glæde blev dog erstattet med TOTAL og KOMPLET nervøsitet. Jeg var jo krafthelvede den eneste dreng. Så der stod jeg i tights og kondisko med en stepbænk og en bodybar. Åh gud. Men allerede fem minutter inde i træningen, så kunne jeg faktisk godt lide det. Man svedte som et svin, ja jeg var faktisk den, der var i dårligst form - tror jeg - af alle motionister inde i rummet, og mange gange sad jeg over. Måske havde jeg valgt en for tung vægt. Måske var jeg bare slap. Mine ben syrede mega meget til. Faktisk.. Det jeg bedst kunne lide var trænerens "WOOOOOOOOOOOOUUUUU", som kom engang i mellem for at motivate godtfolk. Jeg forestillede mig Dorian Yates som hendes mentor. Jeg elskede konditionsdelen. Dog hadede jeg styrkedelen. Mest fordi jeg var dårlig til det. Build to blast, sgu da ikke build to last. Efter 3-4 reps så dør jeg. Sojuu stod hele tiden foran mig og var naturligvis meget bedre end mig. Det kunne jeg faktisk godt lide.

Efter træningen sad vi og snakkede om hele oplevelse, og jeg må bittert erkende, at jeg godt kunne lide holdtræningen. Screw det med at løfte vægte. Det var holdtræningen, som var det sjove ved fitnessdk. Måske fordi jeg aldrig havde prøvet det før. Who knows. Det er i hvert fald den generelle ting, jeg vil tage til mig. Cardio. Jeg har altid tænkt mig at dyrke mere cardio - nu kan jeg måske piskes igang med det, hvis Sojuu hjælper mig med det. Jeg er positivt overrasket over dele af fitnessdk, men vægttræningsdelen af fitnessdk forbliver den samme.

Det har været en sjov oplevelse af observere Sojuu (nogle øvelser lavede vi sammen, andre hver for os selv) mens hun trænede, men sjovest var det nu at træne sammen med hende på holdtræning.

Det var alt for denne update. Jeg har nydt at træne med hende i den ene uge i TarGet og nu i fitnessdk. Hun er en rigtig god træningsmakker :dope: Dog savner jeg lidt madsen og rookie. De får lidt mere opmærksomhed i TarGet når jeg kommer derned næste gang :) Nu vil jeg æde en masse slik med hende. Træne for derefter at æde sig fed igen. Classic.

Link til hans/hendes logbog: post1340367.html#p1340367

Ugens LOL

Equus har været kreativ, og er klar med et udkast til en "Pouling flyer":
Billede
Hvad det helt præcist betyder skal jeg ikke kunne sige, men hans logbog finder du her: post1337177.html#p1337177


Bruger billeder


Logbøgerne har været voldsomt aktive i denne uge, og her er hvad der er kommet op på vores radar:


ALV er stærk:
Billede
Logbog: post1335392.html#p1335392

henning træner hårdt:
Billede Billede
Logbog: post1336558.html#p1336558

En eller anden gut viser sig frem:
Billede
Billede
Logbog: kropsbyggeri-t31503-2820.html

8700ralf viser sin form:
Billede
Billede
Billede
Logbog: post1336723.html#p1336723

10811 (også kendt som Mummy) har haft gang i kameraet:
Billede
Billede
Logbog: mommy-s-log-nu-med-billeder-side-2-t55959-30.html

frederiksn har taget et back shot:
Billede
Logbog: post1337552.html#p1337552

Doctor Jacked viser hvorfor har har valgt netop det brugernavn:
Billede
Billede

Han squatter også:
Billede
Logbog: post1338300.html#p1338300

Squatman flexer ordenlig' nice:
Billede
Logbog: s-o-m-m-e-r-c-u-t-2012-t52091-300.html

Xander93 viser sin form inden cut:
Billede
Billede
Billede
Logbog: zeus-et-livsprojekt-t50720-300.html


Bruger videoer


Øst har optaget video, video, v i d e o:



Logbog: o-tre-nye-videoer-pa-s-14-t53532-390.html

Doctor Jacked har også været igang:


Xander93 front squatter:

Logbog: zeus-et-livsprojekt-t50720-300.html

Legkongen bænker:


Logbog: post1337030.html#p1337030

Pind dødløft video:

Logbog: pind-s-log-t54233-90.html

Squatman træner hårdt:



Juliee dødløfter:

Logbog: pigen-der-lober-og-smider-med-vaegtene-t52776-90.html

holstc video:

Logbog: holstc-log-t51826-570.html

bahar dødløfter:

Logbog: bahar-s-log-i-wanna-be-strong-t55924-150.html

Træning med vægtløfteren Christina Trier Ejstrup:


Lasse Ahrendsen som har vundet guld til nordisk mesterskab løfter flot:









Hans logbog finder du her: lasse-ahrendsen-styrkeloft-t38901-660.html

BodymanTV er klar med 5 nye videoer:






Nu vi er ved videoer, har mic fundet et sjovt klip fra OL 1904:





Bodybuilding


IFBB Pro Michael Kefalianos træner skuldre:


Fankhouser træner også delts - 12 uger ude:
Billede

Santana Anderson viser formen:

Billede
Billede

Cody Lewis 15 uger ude:
Billede

Se flere bodybuilding billeder her: bodybuilding-billedtrad-t25318-3300.html

Resultat fra Oslo GP 2012

Lidt billeder fra indvejningen:
Billede
Billede

Fra konkurrencen:
Billede
Billede

Flere billeder og placeringer kan ses her: resultat-fra-oslo-gp-2012-t57648.html



DM og NM i bodybuilding 2012


Billede

Lige lidt info så I kan booke dagene i kalderen med det samme.

DM i Bodybuilding finder sted den 6. -7. oktober 2012 i Ringsted kongresscenter.

Nordisk mesterskab i bodybuilding
finder sted 20.-21. oktober 2012 i Herning Messecenter.




Til sidst lidt billeder af kvinder der træner:

Billede
Billede
Billede

Det var alt fra denne gang. Følg endelig med i næste uge til en ny omgang UDG :D
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 4. jul 2009, 13:42
Geografisk sted: Danmark
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fornem debut, Nders! Dejligt med en update!
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Udover at min indre narcissist er i krise over at være blevet glemt, synes jeg også du har lavet en god og fyldig update! :hihi:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:Fornem debut, Nders! Dejligt med en update!

Du er en uge for sent på den med debut-roserne Globetrotter Garik! :D

God UDG Nders! Det fik du jo hurtigt lært! :thumpup:
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ØbroMorten skrev:Udover at min indre narcissist er i krise over at være blevet glemt, synes jeg også du har lavet en god og fyldig update! :hihi:


Narcissisme er en vigtig faktor for at blive en rigtig bådyybuilder :´)

Jeg beklager selvfølgelig at din video ikke er kommet med.
- Lur mig om den ikke er med i næste uge (selvom det i princippet er bedrageri :( )
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 4. jul 2009, 13:42
Geografisk sted: Danmark
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nders skrev:
ØbroMorten skrev:Udover at min indre narcissist er i krise over at være blevet glemt, synes jeg også du har lavet en god og fyldig update! :hihi:


Narcissisme er en vigtig faktor for at blive en rigtig bådyybuilder :´)

Jeg beklager selvfølgelig at din video ikke er kommet med.
- Lur mig om den ikke er med i næste uge (selvom det i princippet er bedrageri :( )

Apology accepted. Du skylder en forced! :mrgreen:
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Very nice, very nice indeed, mr nders!
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster