Gimli2830 skrev:tak alex786,
fik et råd af en i centeret som lyder på ikke at træne i løbesko men i mere flade sko? noget i kender noget til?
Squat aldrig i løbesko - farligt og uhensigtsmæssigt.
Flade sko, VL sko eller bare tæer.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag
Gimli2830 skrev:tak alex786,
fik et råd af en i centeret som lyder på ikke at træne i løbesko men i mere flade sko? noget i kender noget til?

/Niels skrev:Umiddelbart ser det OK ud, men drop bæltet og lave så en video hvor vi ser hele kroppen - dvs fødder og hoved.
Comedian skrev:Enig, umiddelbart ser det ok ud pt., men der er brug for en video af hele kroppen. Hvis jeg skal komme med én ting skulle det være at det ser ud til at du skal være mere bestemt i løftet.

Mekster skrev:Du kan redigere film du har uploadet på youtube, gå ind og roter dem.

The Dream skrev:Det her stikker i mine øjne:
1. Du skal dybere ned. Under parallel.
2. Du taber overkroppen jo længere ned du kommer for at kompensere for at sætte dig tilbage.
3. Det er svært at se ordentligt, men det er mit indtryk at du trykker med indersiden af foden + storetåen, fremfor hælene.
4. Du squatter foran et spejl (tror jeg). Få hovedet ned og lad være med at kigge op (i spejlet).
Det var umiddelbart det.

Hutch17 skrev:The Dream skrev:Det her stikker i mine øjne:
1. Du skal dybere ned. Under parallel.
2. Du taber overkroppen jo længere ned du kommer for at kompensere for at sætte dig tilbage.
3. Det er svært at se ordentligt, men det er mit indtryk at du trykker med indersiden af foden + storetåen, fremfor hælene.
4. Du squatter foran et spejl (tror jeg). Få hovedet ned og lad være med at kigge op (i spejlet).
Det var umiddelbart det.
Hvordan kan jeg arbejde på 2'eren? Skal jeg bare holde fokus på at holde overkroppen mere lige eller er der nogle andre "tricks" til at arbejde på den?

Mini-Arnold skrev:På engelsk siger man chest out, butt out. Prøv det, det fungerer. Personligt synes jeg det med at løbesko ikke fungerer til squat er noget pis. Det er en teknikøvelse der absolut ikke er afhængig af fodtøj, medmindre man er vægtløfter på topniveau. Som bodybuilder burde det ikke spille en rolle. Personligt foretrækker jeg at have et par små vægtskiver eller et bræt under hælene. Det hjælper med at stabilisere kroppen når du stemmer imod med hælene. Sørg for at køre helt ned til lige 1,5 cm over de emergency bars der er i dit squatrack. Lad være med at bøje overkroppen forover på vej op - hvis det er nødvendigt har du enten for mange kg på stangen eller ikke fat i den rigtige teknik. En hjælp kan være at placere stangen rigtigt - lige under nakkemusklen, ikke ovenpå den hvis du gør det. Det gør rigtig mange når de squatter, hvilket giver ekstrem dårlig balance.
Håber det kunne være en hjælp.

Mini-Arnold skrev:På engelsk siger man chest out, butt out. Prøv det, det fungerer. Personligt synes jeg det med at løbesko ikke fungerer til squat er noget pis. Det er en teknikøvelse der absolut ikke er afhængig af fodtøj, medmindre man er vægtløfter på topniveau. Som bodybuilder burde det ikke spille en rolle. Personligt foretrækker jeg at have et par små vægtskiver eller et bræt under hælene. Det hjælper med at stabilisere kroppen når du stemmer imod med hælene. Sørg for at køre helt ned til lige 1,5 cm over de emergency bars der er i dit squatrack. Lad være med at bøje overkroppen forover på vej op - hvis det er nødvendigt har du enten for mange kg på stangen eller ikke fat i den rigtige teknik. En hjælp kan være at placere stangen rigtigt - lige under nakkemusklen, ikke ovenpå den hvis du gør det. Det gør rigtig mange når de squatter, hvilket giver ekstrem dårlig balance.

Mini-Arnold skrev:Tjekkede lige din sidste video, og der ser det ud til at du placere stangen ovenpå nakkemusklen, men dog lidt svært at se. Som jeg påpegede i mit indlæg før, så stabilisere det din balanceevne enormt hvis du placere den under nakkemusklen.

kiiilden skrev:Søger lidt tips til min Squat teknik, føler selv den er fin, får ikke smerter i lænden.
videoen er med 5 x 65 kg, min max er 5 x 75 kg.

kiiilden skrev:kiiilden skrev:Søger lidt tips til min Squat teknik, føler selv den er fin, får ikke smerter i lænden.
videoen er med 5 x 65 kg, min max er 5 x 75 kg.
slet ingen kommentarer ?

PumpToAchieve skrev:Pt. squatter jeg 105 jeg gør det cirka 8 gange, ved godt jeg måske burde holde mig til de 5, men jeg har ikke lyst til at gå højere op i vægt, da jeg ikke har spotter med så tit her for tiden.
Jeg lægger nok snart en video ind, da jeg føler jeg godt kunne bruge noget respons på mine squats.
Men her kommer mit spørgsmål, jeg vil gerne squatte 5*5 bør jeg vælge front squat, eller back squat(mener det er der hvor man har stangen på nakken) eller oplympic squat(mener det er der hvor man holder stangen lige over vingerne(lats))
Jeg kunne selvfølgelig også bare varierer?
Og bør jeg droppe den der (pude) man kan sætte på midten af stangen ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster