Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1330
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Squat Teknik Tråd -> videoer og comments

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Gimli2830 skrev:tak alex786,
fik et råd af en i centeret som lyder på ikke at træne i løbesko men i mere flade sko? noget i kender noget til?

Squat aldrig i løbesko - farligt og uhensigtsmæssigt.

Flade sko, VL sko eller bare tæer.
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

/Niels skrev:Umiddelbart ser det OK ud, men drop bæltet og lave så en video hvor vi ser hele kroppen - dvs fødder og hoved.

Skal nok lige kigge på videoen. Mht bælte er det så ikke lidt "ligemeget" jovist så går det måske nok udover min torso-styrke, men hvis squat og dødløft er de eneste øvelser jeg bruger bæltet i, er det så ikke noget jeg automatisk får trænet op igennem tiden? Hvis jeg ikke gør brug af bælte, resulterer det højst sandsynligt i for meget krumning i ryggen (føler jeg at det gør, når jeg kommer op i de kg der er tunge for min styrke), og dette er jo bestemt heller ikke at foretrække?

Comedian skrev:Enig, umiddelbart ser det ok ud pt., men der er brug for en video af hele kroppen. Hvis jeg skal komme med én ting skulle det være at det ser ud til at du skal være mere bestemt i løftet.

Videoen kigger jeg på. Mere bestemt, tænker du så på farten eller?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Logbog: Vis logbog

Her er nogle videoer af mit squat. Beklager de vender på hovedet, men håber i kan hjælpe lidt alligevel, ellers må jeg lige skyde nogle nye næste gang jeg skal squatte.

Reputation point: 0

Træner her: Sunds styrke og motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

Du kan redigere film du har uploadet på youtube, gå ind og roter dem.
Limits like fears is often just an illusion.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 237.50
- Dødløft: 270.00

Mekster skrev:Du kan redigere film du har uploadet på youtube, gå ind og roter dem.

Var jeg slet ikke klar over at man kunne, tak. Men det er ændret nu, venter bare på ændringerne går igennem nu :)

Styrkeliste

Så vender de rigtigt, ihvertfald når man trykker på dem :)

Styrkeliste

Du skal squatte dybere, så meget kan jeg i hvert fald sige :)
Billede
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 999.00
- Squat: 999.00
- Dødløft: 999.00

Bringer lige den her op igen. Nogen der gider kigge mine videoer igennem, og rette min eventuelle fejl?

Styrkeliste

Det her stikker i mine øjne:

1. Du skal dybere ned. Under parallel.
2. Du taber overkroppen jo længere ned du kommer for at kompensere for at sætte dig tilbage.
3. Det er svært at se ordentligt, men det er mit indtryk at du trykker med indersiden af foden + storetåen, fremfor hælene.
4. Du squatter foran et spejl (tror jeg). Få hovedet ned og lad være med at kigge op (i spejlet).

Det var umiddelbart det. :)
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

The Dream skrev:Det her stikker i mine øjne:

2. Du taber overkroppen jo længere ned du kommer for at kompensere for at sætte dig tilbage.
3. Det er svært at se ordentligt, men det er mit indtryk at du trykker med indersiden af foden + storetåen, fremfor hælene.
4. Du squatter foran et spejl (tror jeg). Få hovedet ned og lad være med at kigge op (i spejlet).

Hvordan kan jeg arbejde på 2'eren? Skal jeg bare holde fokus på at holde overkroppen mere lige eller er der nogle andre "tricks" til at arbejde på den?

Styrkeliste

Hutch17 skrev:
The Dream skrev:Det her stikker i mine øjne:

Hvordan kan jeg arbejde på 2'eren? Skal jeg bare holde fokus på at holde overkroppen mere lige eller er der nogle andre "tricks" til at arbejde på den?

Syntes ikke du skal tænke for meget over det, for nogle er det et spørgsmål om kropsbygning. Jeg har lange femurs, så hvis jeg ikke læner mig lidt forover så vil stoppe fuldstændigt op i bunden.
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Jeg har nogle videoer som jeg gerne vil have feedback på. Jeg har taget nogle sæt med bælte, også ved lave kilo, bare hvis i nu også skulle have nogle indvendinger der, selvom jeg normalt ikke bruger bælte til de kilo :)

Med bælte 60kg:

Uden bælte 60kg:

Med bælte 100kg:

Uden bælte 100kg:

ingen der har noget at sige? :)

Nada? :(

På engelsk siger man chest out, butt out. Prøv det, det fungerer. Personligt synes jeg det med at løbesko ikke fungerer til squat er noget pis. Det er en teknikøvelse der absolut ikke er afhængig af fodtøj, medmindre man er vægtløfter på topniveau. Som bodybuilder burde det ikke spille en rolle. Personligt foretrækker jeg at have et par små vægtskiver eller et bræt under hælene. Det hjælper med at stabilisere kroppen når du stemmer imod med hælene. Sørg for at køre helt ned til lige 1,5 cm over de emergency bars der er i dit squatrack. Lad være med at bøje overkroppen forover på vej op - hvis det er nødvendigt har du enten for mange kg på stangen eller ikke fat i den rigtige teknik. En hjælp kan være at placere stangen rigtigt - lige under nakkemusklen, ikke ovenpå den hvis du gør det. Det gør rigtig mange når de squatter, hvilket giver ekstrem dårlig balance.

Håber det kunne være en hjælp.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Tjekkede lige din sidste video, og der ser det ud til at du placere stangen ovenpå nakkemusklen, men dog lidt svært at se. Som jeg påpegede i mit indlæg før, så stabilisere det din balanceevne enormt hvis du placere den under nakkemusklen.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Jeg takker for hjælpen mini-arnold!

Mini-Arnold skrev:På engelsk siger man chest out, butt out. Prøv det, det fungerer. Personligt synes jeg det med at løbesko ikke fungerer til squat er noget pis. Det er en teknikøvelse der absolut ikke er afhængig af fodtøj, medmindre man er vægtløfter på topniveau. Som bodybuilder burde det ikke spille en rolle. Personligt foretrækker jeg at have et par små vægtskiver eller et bræt under hælene. Det hjælper med at stabilisere kroppen når du stemmer imod med hælene. Sørg for at køre helt ned til lige 1,5 cm over de emergency bars der er i dit squatrack. Lad være med at bøje overkroppen forover på vej op - hvis det er nødvendigt har du enten for mange kg på stangen eller ikke fat i den rigtige teknik. En hjælp kan være at placere stangen rigtigt - lige under nakkemusklen, ikke ovenpå den hvis du gør det. Det gør rigtig mange når de squatter, hvilket giver ekstrem dårlig balance.

Din personlige mening kan ikke bruges i denne sammenhæng. Grunden til, at løbesko er dårlige til træne i er, at de ikke har en hård bund. Forresten så er det ligemeget om man er bodybuilder, vægtløfter, stærkmand you name it.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Mini-Arnold skrev:På engelsk siger man chest out, butt out. Prøv det, det fungerer. Personligt synes jeg det med at løbesko ikke fungerer til squat er noget pis. Det er en teknikøvelse der absolut ikke er afhængig af fodtøj, medmindre man er vægtløfter på topniveau. Som bodybuilder burde det ikke spille en rolle. Personligt foretrækker jeg at have et par små vægtskiver eller et bræt under hælene. Det hjælper med at stabilisere kroppen når du stemmer imod med hælene. Sørg for at køre helt ned til lige 1,5 cm over de emergency bars der er i dit squatrack. Lad være med at bøje overkroppen forover på vej op - hvis det er nødvendigt har du enten for mange kg på stangen eller ikke fat i den rigtige teknik. En hjælp kan være at placere stangen rigtigt - lige under nakkemusklen, ikke ovenpå den hvis du gør det. Det gør rigtig mange når de squatter, hvilket giver ekstrem dårlig balance.

Din personlige mening kan ikke bruges i denne sammenhæng. Grunden til, at løbesko er dårlige til træne i er, at de ikke har en hård bund. Forresten så er det ligemeget om man er bodybuilder, vægtløfter, stærkmand you name it.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Søger lidt tips til min Squat teknik, føler selv den er fin, får ikke smerter i lænden.
videoen er med 5 x 65 kg, min max er 5 x 75 kg.

Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

Hvad helvede snakker du om???
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Mini-Arnold skrev:Tjekkede lige din sidste video, og der ser det ud til at du placere stangen ovenpå nakkemusklen, men dog lidt svært at se. Som jeg påpegede i mit indlæg før, så stabilisere det din balanceevne enormt hvis du placere den under nakkemusklen.

Under nakkemusklen?

Billede

Træner her: Dansk Fitness Holstebro
OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00

Du skal virkelig lade være med at give den slags kontante råd, når det hele stort set er forkert.

Løbesko er noget lort, af årsager vi har diskuteret til hudløshed. EOD.
Dernæst disser du VL sko, hvorpå du anbefaler en skive under fødderne,
som strengt taget er netop et af formålene med VL skoene. Mht at komme forover med overkroppen
så bliver det altså lidt svært at undgå alt efter hvor bredt man står og hvordan man er bygget osv osv
og endelig kender du ikke forskel på high og low bar squat. Synes du skal fortælle dem der laver OL
squat at de har dårlig balance.

Hvis du INTET rigtigt har at byde ind med burde du virkelig lade være fremover.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

kiiilden skrev:Søger lidt tips til min Squat teknik, føler selv den er fin, får ikke smerter i lænden.

slet ingen kommentarer ?
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

-Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours of beating on your craft
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland

Træner her: Ultimate Gym
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00

^^BUMP
-Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours of beating on your craft
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland

Træner her: Ultimate Gym
Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 145.00

kiiilden skrev:
kiiilden skrev:Søger lidt tips til min Squat teknik, føler selv den er fin, får ikke smerter i lænden.

slet ingen kommentarer ?

Jeg kan ikke se din video. Er jeg den eneste?

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Squat: 120.00

flockit skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=tlyNKRVa ... e=youtu.be

Kan jeg få lidt feedback? :D

Film det fra en bedre vinkel. Få skoene af. Da det ligner umiddelbart ligner, at du tipper lidt frem og tilbage på dine fødder.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Squat: 120.00

Pt. squatter jeg 105 jeg gør det cirka 8 gange, ved godt jeg måske burde holde mig til de 5, men jeg har ikke lyst til at gå højere op i vægt, da jeg ikke har spotter med så tit her for tiden.

Jeg lægger nok snart en video ind, da jeg føler jeg godt kunne bruge noget respons på mine squats.

Men her kommer mit spørgsmål, jeg vil gerne squatte 5*5 bør jeg vælge front squat, eller back squat(mener det er der hvor man har stangen på nakken) eller oplympic squat(mener det er der hvor man holder stangen lige over vingerne(lats))
Jeg kunne selvfølgelig også bare varierer?

Og bør jeg droppe den der (pude) man kan sætte på midten af stangen ?
Brugeravatar

PumpToAchieve skrev:Pt. squatter jeg 105 jeg gør det cirka 8 gange, ved godt jeg måske burde holde mig til de 5, men jeg har ikke lyst til at gå højere op i vægt, da jeg ikke har spotter med så tit her for tiden.

Jeg lægger nok snart en video ind, da jeg føler jeg godt kunne bruge noget respons på mine squats.

Men her kommer mit spørgsmål, jeg vil gerne squatte 5*5 bør jeg vælge front squat, eller back squat(mener det er der hvor man har stangen på nakken) eller oplympic squat(mener det er der hvor man holder stangen lige over vingerne(lats))
Jeg kunne selvfølgelig også bare varierer?

Og bør jeg droppe den der (pude) man kan sætte på midten af stangen ?

Jeg ville variere mellem front og back squat.

Du skal lige have tjekket op på de back squat varianter ;)

Du burde droppe den pude med det samme!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00