vi er en del der kører stronglift herinde lige nu
- godt program valg!
Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

- godt program valg!

MadzP92 skrev:welcome stronglifter, to the stronglift community
vi er en del der kører stronglift herinde lige nu- godt program valg!

Jmt skrev:Find dit maks i pull ups - og dips, hvis du lyster - og implementer 5 x 50% af dit max hver træningsdag. Hold fokus på god teknik.
Hvis du f.eks. har et maks på 10 pull ups, kører du bare 5 sæt af 5 gentagelser hver mandag, onsdag og fredag.
Hvis du knapt kan lave pull ups og dips kan du enten vælge at køre excentriske reps eller køre med elastik.

Jmt skrev:Jo, det kan du da godt, men hvis dit max er 3, hvad gør du så?
50% af max er fin til en begyndelse, da mange har tendens til at cheate åndssvagt meget i pull ups. 5 x 50% af max tillader en form for progression (du kan jo max teste engang i ugen eller hver anden uge, hvis du lyster) hvor du kan fokusere på at holde formen stabil hele vejen.
Pulls ups er i stedet for chin ups, da det er det, du skal testes i.

Jmt skrev:Sidst jeg prøvede tog jeg 10 pull-ups med perfekt form, og ligesom de vil have de skal laves til politiets optagelsesprøve som jeg stiler imod.

mikej skrev:Jmt skrev:Sidst jeg prøvede tog jeg 10 pull-ups med perfekt form, og ligesom de vil have de skal laves til politiets optagelsesprøve som jeg stiler imod.
Hvis det deres optagelsesprøve du stiler efter, så kør nogle plyometrisk træning indover for at forbedre din long jump
- jeg har selv samme mål, og kører også 5x5..

Er det prøverne i starten af 2014 du skal til ?
Cirkeline skrev:SpændendeEr det prøverne i starten af 2014 du skal til ?

Vict0r skrev:Cirkeline skrev:SpændendeEr det prøverne i starten af 2014 du skal til ?
Jeps, der er ansøgningsfrist d. 1. nov :-)

Cirkeline skrev:Vict0r skrev:Cirkeline skrev:SpændendeEr det prøverne i starten af 2014 du skal til ?
Denne gang faldt så mange fra at, de hastindkaldte folk. Er du medlem af gruppen på face, der hjælper folk hinanden en del

Vict0r skrev:Cirkeline skrev:Vict0r skrev:Cirkeline skrev:SpændendeEr det prøverne i starten af 2014 du skal til ?
Denne gang faldt så mange fra at, de hastindkaldte folk. Er du medlem af gruppen på face, der hjælper folk hinanden en del
Nej hit med et link :-)

FreshLifter skrev:Følger lige lidt med her, da jeg selv er startet på SL5x5

Vict0r skrev:FreshLifter skrev:Følger lige lidt med her, da jeg selv er startet på SL5x5
Det skal du være hjerteligt velkommen til. Jeg kan se du har tilføjet en del flere exercises end mig, tænker på du måske får en del mere tidsforbrug på dine øvelser når du kommer op og løfter tungt på de selve SL5x5-øvelserne, derfor jeg ikke har valgt at gøre dette. Men lad os se, det bliver jo spændende at se hvor man kan tage sig selv hen med dette program :-) Jeg er vildt nysgerrig og fuld af motivation, og har kun fået anbefalet programmet.
- Love, Vic

hebo skrev:Har jeg forstået det rigtigt, hvis man skal starte med 50% af PR, når man begynder på programmet, og dermed øger med 2,5 kg. til hver træning?

. går ud fra du varmer op med lave vægte inden du tager dine sæt?. derudover synes jeg du er starter for højt i programmet hvis du allerede går ind i en mur nu her 

MadzP92 skrev:shoulder dislocation, mobility warmup og rotator cuff øvelser. går ud fra du varmer op med lave vægte inden du tager dine sæt?. derudover synes jeg du er starter for højt i programmet hvis du allerede går ind i en mur nu her

Vict0r skrev:hebo skrev:Har jeg forstået det rigtigt, hvis man skal starte med 50% af PR, når man begynder på programmet, og dermed øger med 2,5 kg. til hver træning?
Du kan i excel dokumentet til programmet indtaste hvad du løfter på det tidspunkt du starter, så er der en formel der angiver en start vægt til hver af øvelserne :-)
](./images/smilies/wallbash.gif)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster