Jeg har ALTID gerne ville køre PHAT programmet og har jeg også forslået og skrevet i andre indlæg. Problemet er bare at jeg ikke har 5 dage at træne i

. Har maksimalt 4, og kun 3 dage nogen uger.
jeg følger meget med Matt og Chris og hele den inderkreds blandt de to på youtube fordi jeg synes de er underholdene og jeg godt kan lide at se folk løfte vægte

.
Hans program ud fra wendler ser meget fedt ud og det ligner en stor mulighed som jeg vil overveje. Kan dog kun køre det i 2 cyklusser da jeg om 2 måneder starter på højskole og skal bruge et fullbody program dertil. Måske wendlers program med kun 2 ugentlige pas til den tid, eller måske et fullbody program som jeg evt. selv har designet lige nu.
Nu har jeg brugt lang tid på at designe mit program og inden i læser det har jeg lige et spørgsmål. Hvis man nu kører det program jeg skriver om man f.eks. kun laver en variant af squat, bænk eller whatever en gang hver anden uge. vil man så automatisk få doms efter den træning selvom man træner muskelgruppen 3x om ugen. ved godt det er svært at sige og er forskelligt fra person. Der går som regel kun en uge hvor jeg får doms efter træningerne når jeg starter et nyt program eller jeg har haft en uge hvor jeg ikke træner. Jeg vil nemlig helst ikke have doms dagen efter da jeg skal til gymnastik træninger

her er mit program, og meningen er at have alsidige workouts istedet for det samme hver gang så det er sjovere. Jeg vil meget gerne have noget power clean, snatch high pull, clean high pull, snatch jumps og andre eksplosive øvelser med, men jeg har/havde ingen ide om hvordan jeg skal få det med i sådan et program da jeg allerede har 9 øvelser med. Ved godt de fleste af jer nok havde fjernet nogle øvelser i hvert workout, men jeg kan nu meget godt lide at have en compound øvelse til bryst og en compound øvelse til triceps i samme program.
Programmet er 6 forskellige dage så det er lidt langt, beklager:
Dag 1Squat - 5x5
Single leg Romanian deadlift - 3x8
Barbell bench press - 5x5
Pull ups - 5x5
Shoulder press - 3x8
Yates rows - 3x8
Robe pushdown - 3x12
EZ preacher curls - 3x12
Wood chops both up and down with hip drive - 2x12
Dag 2Deadlift - 5x5
Barbell lunges - 3x8
Incline dumbbell press - 5x5
Pendlay rows - 5x5
Military press - 5x5
Chin ups - 3x8
Tricep dips - 3x8
Læg - 3x15
Cable pull with hip drive - 2x12
Dag 3Buttom squat with bands - 5x5
Deadlift with bands - 3x8
Chest dips - 5x5
Pull ups - 5x5
Arnold press - 3x8
Dumbbell rows - 3x8
CG bench - 3x8
Dumbell curls - 3x12
Cable push with hip drive - 2x12
Dag 4Snatch deadlift (måske deficit snatch for endnu mere dybde?) - 5x5
Front squat - 3x8
Bench press - 5x5
Pendlay rows - 5x5
Shoulder press - 3x8
Neutral grip cable pull down - 3x8
Robe pushdown - 3x12
Læg - 3x15
Wood chops both up and down with hip drive - 2x12
Dag 5Squat - 5x5
Romanian deadlifts - 3x8
Incline dumbbell press - 5x5
Pull downs - 5x5
Military press - 5x5
Yates rows - 3x8
CG bench press - 3x8
Cable pull with hip drive - 2x12
Dag 6Deadlifts - 5x5
Front squat - 3x8
Barbell bench press with bands - 5x5
WG cable row - 5x5
Push press - 3x8
Chin ups - 3x8
Tricep dips - 3x8
Læg - 3x15
Cable push with hip drive - 2x12
rigtig mange øvelser går igen 2 gange.
Wendler fordel; mindre tid, cyklus, etableret program fra professionel person.
Det kan tweakes til 2 dage om ugen når jeg skal på højskole men tror stadig det er mest optimalt med 4 dage om ugen?. ved det ikke
Mit program fordel; Forskellige øvelser - sjovt, mere overall volumen om ugen, kun 3 træninger om ugen (nogle uger kan jeg ikke træne mere end 3 gange).
man kan vel også køre fullbody program 2 gange om ugen på højskolen ligesom wendlers fullbody.
hvad er jeres vurdering ud fra mine standpunkter, de fleste af jer ville nok vælge wendlers det ved jeg godt, men er der noget decideret dårligt ved at køre mit program frem for hans osv?.
undskylder den lange post.