Når man er en travl BB'er, eller man bare har en forkærlighed for søde sager, kan det være praktisk at lave lidt lækkert der både er nemt at lave og tage med på farten. Derfor har jeg lagt relativt meget arbejde i at finde frem til lige netop min version af nogle gode hjemmelavede proteinbarer. Jeg vil derfor på opfordring fra andre lægge denne herlige opskrift ud til fri afbenyttelse til dem der evt. måtte være interesserede.
So here goes:
100g chokoproteinpulver
100g crunchy peanutbutter
100g honning (kan evt. erstattes med 1½ spiseske sød el. lign.)
125g havregryn
30g godt kakaopulver
2 hele æg
1 stor most banan
375g (skummet)mælk
25g grofthakkede mandler
2 tsk. vanille
2 tsk. kanel
1 tsk. bagepulver
Blendes og bages ca. en halv time ved 175 grader.
Jeg har selv tilføjet rosiner nogen gange og det har været rigtig lækkert. Derudover kører der en debat om hvorvidt dadler vil gøre det godt som supplement. I'm thinking yes, very much indeed.
Her er lidt fotos fra sidst:
Det her er dejen efter den er sammenrørt og puttet i formen. Formen er i øvrigt en traditionel rugbrødsform.
Det her er så dejen efter den har været en tur i ovnen. Den kan godt hæve meget op undervejs, men den falder sammen igen når den kommer ud (ellers har du brugt for meget bagepulver
Jeg vælger af og til at tilføje lidt lade for smags skyld og vender den derfor om for at få et glat underlag at smøre på.
Her har jeg så smurt et ganske tyndt stykke mørk (60-70%) chokolade med appelsin ud over dejen. MEGA SWELL!
Og versenartig, BOOM.
Det er i øvrigt som om at barerne er skabt som det perfekte tilbehør til et glas kold mælk. Jeg overvejde at bruge dem som eksempel på perfekte komplementer i min mikroøkonomi eksamen, men jeg tvivler på censor ville kunne se min geniale pointe.
Enjoy!
Post scriptum: Mikroøkonomi jokes er mere end velkomne. Foreløbigt er både Maskinen, 8800 og jeg kæmpe fans. Så sidder du med en lille en oppe i ærmet, så raiser du bare.