Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1368
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1366

Følg bodybuilding.dk på

Proteinbarer - En opskrift

Udskriv emne

Få inspiration og del dine opskrifter med andre

Tilbage til Madopskrifter

Gutenhøjtenløjten alle i rare BB'ere.

Når man er en travl BB'er, eller man bare har en forkærlighed for søde sager, kan det være praktisk at lave lidt lækkert der både er nemt at lave og tage med på farten. Derfor har jeg lagt relativt meget arbejde i at finde frem til lige netop min version af nogle gode hjemmelavede proteinbarer. Jeg vil derfor på opfordring fra andre lægge denne herlige opskrift ud til fri afbenyttelse til dem der evt. måtte være interesserede.

So here goes:

100g chokoproteinpulver
100g crunchy peanutbutter
100g honning (kan evt. erstattes med 1½ spiseske sød el. lign.)
125g havregryn
30g godt kakaopulver
2 hele æg
1 stor most banan
375g (skummet)mælk
25g grofthakkede mandler
2 tsk. vanille
2 tsk. kanel
1 tsk. bagepulver

Blendes og bages ca. en halv time ved 175 grader.

Jeg har selv tilføjet rosiner nogen gange og det har været rigtig lækkert. Derudover kører der en debat om hvorvidt dadler vil gøre det godt som supplement. I'm thinking yes, very much indeed.

Her er lidt fotos fra sidst:

Det her er dejen efter den er sammenrørt og puttet i formen. Formen er i øvrigt en traditionel rugbrødsform.

Det her er så dejen efter den har været en tur i ovnen. Den kan godt hæve meget op undervejs, men den falder sammen igen når den kommer ud (ellers har du brugt for meget bagepulver :) ). Som du kan se jeg også har gjort, er det en god idé at stikke i dejen i ny og næ med en gaffel for at få føling med hvordan den har det inden i.

Jeg vælger af og til at tilføje lidt lade for smags skyld og vender den derfor om for at få et glat underlag at smøre på.

Her har jeg så smurt et ganske tyndt stykke mørk (60-70%) chokolade med appelsin ud over dejen. MEGA SWELL!

Og versenartig, BOOM.

Det er i øvrigt som om at barerne er skabt som det perfekte tilbehør til et glas kold mælk. Jeg overvejde at bruge dem som eksempel på perfekte komplementer i min mikroøkonomi eksamen, men jeg tvivler på censor ville kunne se min geniale pointe.

Enjoy!

Post scriptum: Mikroøkonomi jokes er mere end velkomne. Foreløbigt er både Maskinen, 8800 og jeg kæmpe fans. Så sidder du med en lille en oppe i ærmet, så raiser du bare.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder mega lækkert og som en bar, der indeholder en del swolenezz. Har du eksperimenteret med at op/neddosere nogle af ingredienserne, og tror du fx nogle ekstra gram mandler ville gøre skade, hvis nu man vil optimere kalorieindholdet en smule :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog

Snoeflen skrev:Det lyder mega lækkert og som en bar, der indeholder en del swolenezz. Har du eksperimenteret med at op/neddosere nogle af ingredienserne, og tror du fx nogle ekstra gram mandler ville gøre skade, hvis nu man vil optimere kalorieindholdet en smule :D

De er indbegrebet af swolenezz! ;)

Jeg har justeret op og ned på mange ting, tilføjet og fjernet. Jeg synes de fungerer rigtig godt sådan her, men jeg har selv prøvet med flere mandler tidligere og det var super. Jeg prøvede engang med 100g og det var lige i overkanten. Men 50-75g er fint. Hvis du har lyst kan du også erstatte dem med hasselnødder. Det er også lækkert :)
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Styrkeliste

ØbroMorten skrev:
Snoeflen skrev:Det lyder mega lækkert og som en bar, der indeholder en del swolenezz. Har du eksperimenteret med at op/neddosere nogle af ingredienserne, og tror du fx nogle ekstra gram mandler ville gøre skade, hvis nu man vil optimere kalorieindholdet en smule :D

De er indbegrebet af swolenezz! ;)

Jeg har justeret op og ned på mange ting, tilføjet og fjernet. Jeg synes de fungerer rigtig godt sådan her, men jeg har selv prøvet med flere mandler tidligere og det var super. Jeg prøvede engang med 100g og det var lige i overkanten. Men 50-75g er fint. Hvis du har lyst kan du også erstatte dem med hasselnødder. Det er også lækkert :)

Man kunne evt. lave et mindre nøddemixeorgie ;)
Må selv komme igang med at eksperimentere lidt med proteinbarer her i den nærmeste fremtid. Juleferien er vel tiden for at bage.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Har lige bagt dem.. De smager rigtig godt, men jeg måtte give dem 50 min i ovnen?
Sidst rettet af Moestrup87 16. jan 2012, 20:15, rettet i alt 1 gang.
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Hvordan anbefaler du man opbevarer dem? Bare i køleskabet?
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Bliver de slimede med tiden? har før lavet proteinbarer der blev slimede og lidt smattede efter et par dage..
Brugeravatar

Reputation point: 2

Moestrup87 skrev:Har lige bagt dem.. De smager rigtig godt, men jeg måtte give dem 50 min i ovnen?

Okay. Ovne er jo forskellige, så det er vel bare der den ligger. Jeg plejer at give dem et sted omkring en halv time. Husk gerne varmluft, da det giver en bedre varmefordeling (og derved mere jævn bagning).

Godt du kan lide dem!

ck92 skrev:Hvordan anbefaler du man opbevarer dem? Bare i køleskabet?

Ja, personligt opbevarer jeg dem på køl, da der er æg i. De ligger dog ofte i en taske med på uni i flere timer uden det gør mig noget.

Pallen skrev:Bliver de slimede med tiden? har før lavet proteinbarer der blev slimede og lidt smattede efter et par dage..
Jeg tror aldrig jeg har prøvet det du beskriver der, hverken med denne opskrift eller andre. Så nej, de her bliver ikke slimede med tiden :)

Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg lavede en ny portion i fredags, hvor jeg tilføjede kaffe. Jeg havde leget med idéen længe og der var jo kun en måde at finde ud af det på. Jeg tilsatte for lidt til at det for alvor det for alvor kunne smages, men det virkede nu ret lækkert :dance:
Brugeravatar

Styrkeliste

Puttede du hele portionen i den der rugbrødsform? Jeg tror jeg kunne have fyldt en hel form med det jeg fik ud af det.... Jeg brugte et mindre lasagnefad og de blev alligevel sindsygt tykke :)
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00

Smed den lige ind i kostplanen her på siden:
kostplan

Ikke dårligt, taget i betrækning af, de ser maks fråderen ud :D

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Pudsigt - lavede dem også i dag!

Jeg brugte kun 50g honning og tilføjede en banan ekstra, samt lidt SØD. De smager ganske udmærket - det er den bedste opskrift på barer, jeg har afprøvet.

Tak for tippet!

Træner her: OBBC

Moestrup87 skrev:Puttede du hele portionen i den der rugbrødsform? Jeg tror jeg kunne have fyldt en hel form med det jeg fik ud af det.... Jeg brugte et mindre lasagnefad og de blev alligevel sindsygt tykke :)

Nå, okay. Jeg plejer at putte det hele ned i én rugbrødsform :)

@Oliver G: Tak for lige at overskueliggøre næringsindholdet. Jeg har været for doven til at gøre det og lægge det op i tråden.

Recept skrev:Pudsigt - lavede dem også i dag!

Jeg brugte kun 50g honning og tilføjede en banan ekstra, samt lidt SØD. De smager ganske udmærket - det er den bedste opskrift på barer, jeg har afprøvet.

Tak for tippet!

Jeg er glad for du kan lide dem! Jeg er også selv svært begejstret hver gang.
Jeg har også tilføjet en ekstra banan nogle gange for variationens skyld. Det er good stuffz :king:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for den!
Skærer du dem ud i stykke når du har bagt dem, eller gør du det efterhånden som du skal bruge dem? :)

Kostplan: Ingen kostplan

Det ser rigtigt lækkert ud! Jeg vil lave en omgang så snart der er peanutbutter på tilbud igen.

Den vil nok ligge højt på min indifferenskurve :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Sebbeviborg skrev:Tak for den!
Skærer du dem ud i stykke når du har bagt dem, eller gør du det efterhånden som du skal bruge dem? :)

You're welcome ;)
Jeg plejer at tage "kagen" ud af formen efter den er afkølet, og opbevarer den derefter i køleskabet. Så skærer jeg stykker ud alt efter behov hver dag :)

Anker skrev:Det ser rigtigt lækkert ud! Jeg vil lave en omgang så snart der er peanutbutter på tilbud igen.

Den vil nok ligge højt på min indifferenskurve :wink:

:lol:

Det lyder godt. Det er naturligvis også kun rationelt at handle peanut butter og andet, så fremt at goderne befinder sig inden for din budgetlinie. On a different note: De fungerer efter min mening som perfekte komplementer med et glas kold mælk i forholdet 1:1 :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvor mange spiser du om dagen? hvis man må spørge :D

Kostplan: Ingen kostplan

Forventer du på længere sigt at konkurrere med bodylab? I så fald ville min nytte maksimeres af en situation med fuldkommen konkurrence.

Brugeravatar

Sebbeviborg skrev:Hvor mange spiser du om dagen? hvis man må spørge :D

Det må man gerne :mrgreen:

Det er svært at sige præcist, men normalvis laver jeg vel en portion hver 2-3 uge og den holder så en 3-4 dage, tror jeg.
Lige for tiden har jeg dog ikke noget whey med chokolade, kun jordbær og vanille, og det tør jeg ikke prøve med. Så lige pt none.
Brugeravatar

Styrkeliste

Anker skrev:Forventer du på længere sigt at konkurrere med bodylab? I så fald ville min nytte maksimeres af en situation med fuldkommen konkurrence.

Jeg ville formentligt gå efter at differentiere godet mest muligt fra andre, og derved undgå den ellers lette substitution. På den måde kunne jeg måske skabe mit eget lille monopolhelvede!? Man er vel profitmaksimerende :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Ah ja selvfølgelig - monopolitisk konkurrence it is :D
Har du tænkt over hvordan du vil fastsætte pris/mængde? Der er jo både Bertrand, Cournot og Stackelberg afhængig af situationen. Hvis da ikke vi er ude i noget spilteori :mrgreen:
Brugeravatar

Anker skrev:Ah ja selvfølgelig - monopolitisk konkurrence it is :D
Har du tænkt over hvordan du vil fastsætte pris/mængde? Der er jo både Bertrand, Cournot og Stackelberg afhængig af situationen. Hvis da ikke vi er ude i noget spilteori :mrgreen:

MR = MC. 'Nuff said :mrgreen:

Men jo, jeg ville da helt klart gå efter en max dominerende strategi og på den måde kapre de største markedsandele. :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste

De ser sgu gode ud Hr. Øbro.. Dem må jeg lave! :dope:
Brugeravatar

Xander93 skrev:De ser sgu gode ud Hr. Øbro.. Dem må jeg lave! :dope:

Jeg lider din måde at titulere mig på Hr. Xander ;)

Do it!
Brugeravatar

Styrkeliste

ØbroMorten skrev:

Do it!

Haha, ja, men desværre kender jeg intet til mikroøkonomi, så du får ingen jokes :wink:
Brugeravatar

Xander93 skrev:
ØbroMorten skrev:

Do it!

Haha, ja, men desværre kender jeg intet til mikroøkonomi, så du får ingen jokes :wink:

Fair enough :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

De ser for vildt lækre ud, næste gang der skal fyldes op af protein pulver bliver det med chokolade smage. de skal helt sikkert prøves !! :)

EDIT: Stavefejl :)
Sidst rettet af kiiilden 18. jan 2012, 23:33, rettet i alt 1 gang.
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

kiiilden skrev:De ser for vildt lækre ud, næste gang der skal fyldes op af protein pulver bliver det med chikolade smage. de skal helt sikkert prøves !! :)

Glad you like it :)
Brugeravatar

Styrkeliste

ØbroMorten skrev:
Anker skrev:Forventer du på længere sigt at konkurrere med bodylab? I så fald ville min nytte maksimeres af en situation med fuldkommen konkurrence.

Jeg ville formentligt gå efter at differentiere godet mest muligt fra andre, og derved undgå den ellers lette substitution. På den måde kunne jeg måske skabe mit eget lille monopolhelvede!? Man er vel profitmaksimerende :lol:

Hahaha!
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

De er i ovnen lige nu, glæder mig som et lille barn :D

Styrkeliste
- Dødløft: 125.00

Fy for fanden ind i pølshelvede de ser lækre ud! Dem må jeg snarest lave.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)