Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65721 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1406
Medlemmer: 3
Skjulte: 1
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Ronni83's Log.

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Hej BB'ere.

Opretter denne log for at holde mig selv igang, både mht. kost og træning.

Lidt om mig.
Hedder Ronni og er fra årgang 83. Jeg har før i tiden, fra 6-16år spillet rigtigt meget fodbold hvor kontrakt var på tale, men så skete der så det at jeg pludselig synes fodbold hang mig ud af halsen og at fester osv. trak mere i mig. Hvilket jo sådan set har gjort at jeg faktisk ikke rigtigt har dyrket noget motion de sidste 13år, bortset fra lidt cykling. Cykler 2x4km hverdag til og fra job.

Jeg er oprindeligt udlært murer, men ikke rørt en mureske de sidste 5 år, da jeg stoppede og fik job som mellemleder i en større virksomhed, hvilket igen har resulteret i en del mindre aktivitet, dog går jeg en hel del ude i produktionen.

Har haft det lidt svært med at tage mig sammen til at ændre min kost/livsstil, men har nu besluttet at nu skal der altså ske noget, da jeg kan se vægten kun går op og maven ud :lol: Så det er det jeg håber at denne log vil hjælpe mig med, da jeg laver mig nogen "delmål" i denne log ( De vil komme til stå nederst i denne post ) -og at jeg så fx vil føle "skyld" hvis ikke jeg får opdateret mindst en gang hver uge, søndag.

Min kost efter jeg skiftede job har nok været lidt for meget junkfood og hvad der lige kunne smides 5 min i mikrobølgerne :(
Planen er at begynde at selv få lavet noget sundt mad osv, vil ikke ud i at skrotte ALT "usundt" mad på en gang, men skal være noget jeg stille får skiftet ud.

Har prøvet rydde køkkenet for alt slik, usundt mad osv, gik også fint i en god uges tid, men så gik det igen i hat og briller. Så derfor denne strategi, fx bytte lidt usundt ud med sundt når jeg handler ind, eller når det usunde er væk. Heller ikke noget med at veje min mad osv, men forsøge spise fornuftigt, mere frugt og ikke spise til jeg flækker :lol:

Fakta om mig:

Alder 29år
Højde ca 180cm ( præcis tal imorgen, 24/9-12 )
Vægt ca 100,2kg
Fedt % 31,5 ( Iflg. min super præcise badevægt :lol: )

Mål:

At smide nogen kilo og få opbygget lidt muskler, dog ligger jeg stille ud med at ændre min livstil, så jeg forhåbentligt ikke endnu engang kører træt i det :)

-Modtager gerne råd, vejledning osv.. og mangler der noget info eller andet, så skriv det endelig :)

Alle updates kommer her og i de næste 2 post som jeg lige "reseverer" til billeder osv.

Ronni83
Sidst rettet af Ronni83 24. sep 2012, 09:02, rettet i alt 2 gange.
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Reserveret til update og billeder

Billeder fra 230912... Ja der er lidt at gå i krig med :lol:

Billede

Billede
Sidst rettet af Ronni83 23. sep 2012, 18:35, rettet i alt 2 gange.
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Reserveret til update og billeder
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Held og lykke med det :)
Du kan med fordel stille dig selv nogle mere specifikke delmål, end dem du har skrevet. Fx at du inden jul skal have tabt 7 kg, eller hvad du nu finder ud af.
Bruger selv en masse (realistiske!!) delmål til at holde motivationen i top. Eksempelvis, at jeg inden for x antal uger skal være i stand til at køre med x kg i bænkpres i x antal reps. Det giver i hvert fald mig rigtigt meget blod på tanden og det er super tilfredsstillende når man når sine del mål! Man kommer endda til at drømme om et endnu vildere mål, hver eneste gang fordi man kan se man hele tiden bliver bedre. Det er også det jeg elsker ved kroppen, at man hele tiden kan forbedre sig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 818
Tilmeldt: 15. feb 2012, 17:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ominator skrev:Held og lykke med det :)
Du kan med fordel stille dig selv nogle mere specifikke delmål, end dem du har skrevet. Fx at du inden jul skal have tabt 7 kg, eller hvad du nu finder ud af.
Bruger selv en masse (realistiske!!) delmål til at holde motivationen i top. Eksempelvis, at jeg inden for x antal uger skal være i stand til at køre med x kg i bænkpres i x antal reps. Det giver i hvert fald mig rigtigt meget blod på tanden og det er super tilfredsstillende når man når sine del mål! Man kommer endda til at drømme om et endnu vildere mål, hver eneste gang fordi man kan se man hele tiden bliver bedre. Det er også det jeg elsker ved kroppen, at man hele tiden kan forbedre sig.


jo, er bare "bange" for at lave for "høje" delmål, og så måske ikke nå delmålet og bare falde tilbage i det gamle.. Derfor jeg har valgt bare stille og rolig at ændre min kost stille til det mere sunde end pizza, burger og andet junk :) Men jo vil da prøve stille nogen "små delmål" dog uden at være for små :)
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så gik den første uge i min nye livsstil...

Det er gået helt okay med at holde mig fra junkfood, kage, slik og cola med sukker. Dog er der spist 2 små stykker kage til fødselsdag og lidt lørdags popcorn... Cola'en er igen skiftet ud med danskvand / alm vand.

Min morgenmad har primært været fedtfattig youghurt med rosiner / havregryn. Middag har været et par skiver rugbrød med pålæg. Aften rugbrød eller lidt alm. mad, dog slet ikke i den mængde jeg normalt spiste. -Og har som sådan ikke gået og følt mig sulten, og har det sket har jeg hapset en banan eller lign. istedet for noget slik osv som for 14 dage siden.

Så status må være at jeg synes det går helt fint med at overholde det. Dog er det ikke blevet til noget træning endnu, udover et par cykelture til og fra job. -Men ser frem til næste weekend da jeg har forkælet mig selv ved at købe 140kg vægtskiver i forskellig str, et par stænger og en bænk. Men har et powerrack til at stå så bliver primært deri jeg kommer til at træne. Så det bliver dejligt at komme igang med dette -så håber på det fanger mig :)


Vægten her til morgen siger 98,6kg så det er et tab på 1,6kg.
Fedtprocent er faldet med 1 procent og siger nu 30,5% ( Dog ikke noget jeg stoler meget på, men sjovt nok følge lidt med i )

Det var det for denne gang, vender tilbage igen næste søndag.

Ronni83
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så blev det søndag igen og endnu en uge gik.

Ugen har igen gået fint med kosten, ikke noget med junkfood, udover lige en fransk hotdog på køreturen idag [-X
Ellers har den stået på youghurt og havregryn til morgen, rugbrød til middag og alm. dansk aftensmad, dog igen i "små" mængder.

Er netop kommet hjem med flg, som jeg havde valgt at forkæle mig selv med :)

En jetstream pb300 bænk ( Den fulgte med i handlen, har hjemmebygget squat/power rack )


Kettler skiver 30mm :

2x20 kg
2x15 kg
4x10 kg
4x5 kg
4x2,5 kg
4x1,25 kg

1x curlstang
1x170cm vægstang med spinlås, 30mm
2x håndvægtstænger 35 cm, 30mm
1x SZ curlstang, 30mm
1x tricepstræner, 30mm

Havde i forvejen :
1x skråbænk
1x170cm vægtstang med spinlås, 30mm

Skiver 30mm:
2x 25 kg
4x2,5 kg
4x1,25 kg
2x0,5 kg
2x1 kg
2x2 kg
2x3 kg

3x35cm hånvægtstænger, 30mm
1x chin-up bar
1x evil wheel
2x push-up greb
1x motionscykel
1x crosstrainer
2x grippers ( dem man klemmer sammen med hænderne )
1x træningsmåtte
1x stort spejl :lol:

Så tror jeg er ved være dækket ind, men hvis der noget mere "must have" så fyr løs :)
Så nu håber jeg på at begynde back2basic's fra imorgen mandag, hvilket jeg er spændt på at komme igang med :)
Modtager gerne råd / vejledning mht. hjemmetræning, da jeg nok ikke vil ende i et center pga. tid/job osv.

Regner med der kommer billeder af udstyret herind i morgen, altså vægt-/træningsudstyret :mrgreen:

Vægten siger nu 97,1kg, tab på 1,5kg på en uge
Fedtprocent 29,6, tab på 0,9% på en uge
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så blev det mandag og tid til updatere loggen, da jeg ikke nåede det igår søndag.
Var jo en mand der skulle hoppe ud fra en kapsel bundet i en ballon, så dette skulle der følges med i.

Ugen er igen gået fint mht kosten osv, dog har jeg haft ferie, så har ikke fået cyklet, da der har været andre ting at ordne.
Der er så smuttet en enkelt burger indenbords i lørdags, dog smagte den faktisk ikke godt. -har været en tur på bænken, med det resultat at jeg godt nok var øm i kroppen dagen efter :) -Men kun et godt tegn. Værste var så at min "bænk" som stod på en skammel var ved at kaste mig af.. Så derfor er jeg ved lave en der kan holde :-) -Så jeg igen kan komme igang, tager ikke nogen risiko mht falde ned, tabe vægten osv..

-Så nu skal der trænes denne uge.

Det var en lidt kort omgang denne gang..

Vægten siger nu 96,3kg
Fedtprocent 29,1

Så lidt nedaf er det gået, selvom jeg har været en del inaktiv.
http://www.bodybuilding.dk/ronni83-s-log-t62754.html LogBog
Rigtigt brugt er livet langt nok
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. mar 2009, 12:07
Geografisk sted: Hobro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 164 gæster