Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1156
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1154

Følg bodybuilding.dk på

Sheiko programmer

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Hej igen :)

Jeg kører sheiko 37 pt. og skal til min sidste uge i næste uge. Jeg ville rigtig have kørt sheiko 29 da det er programmet man burde starte med pga. den lave volumen. Jeg læste nogle sige at beginners 1 var sheiko 29 så jeg begyndte og 1 uge inde i forløbet fandt jeg ud af at det ikke var rigtig så gad ikke lave det om.

anyways.

Jeg er igang med at træne op mod mit første stævne og elsker sheiko træningsform. Især fordi jeg kun har 3 træningsdage at gøre godt med. Jeg overvejer 2 forskellige cykluser op mod stævnet. Jeg kan nå 3 runder mere med en deload/dekon i mellem 1 af dem.
Jeg har hørt godt om 37-30-deload-31-32 fra en ven fordi det bygger volumen og intensiteten op imod peaking programmet. Ved dog ikke om jeg burde gøre det for som jeg læser det er det for de mere erfarne folk, selvom jeg godt tror jeg kan fuldføre det selvfølgelig.

Har derfor også tænkt på bare at tage 37-37-deload-37-32 men ved ikke om sheiko virker særlig godt således hvilket er derfor jeg hælder mest til den anden selvom den er for mere erfarne folk?

Ud over dette tænker jeg på bare at hæve mit maks med 2,5 kg i bænk og 5kg i squat og død hvert cyklus men ved ikke om jeg burde hæve det mere?. (skal siges jeg bulker 3 kg op til stævnet, et hvert måned). Hvad har i evt. erfaringer med at hæve det?

Håber der er nogle flinke styrkeløftere der kan hjælpe mig :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvilket stævne træner du op til?

Vh. en flink styrkeløfter, der også selv kører sheiko pt :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Fik ikke license i god nok tid til dm raw så det bliver aask raw hvis min klub skal derop. Jeg flytter dog til århus til sommer så jeg skal kun løfte for klubben en gang og synes det synd de skal betale alt det for at jeg kan løfte en gang. Har fået sendt license af klubben så jeg tror jeg selv betaler for stævnet og hjælper til ved dm-a :-) glæder mig til begge dele

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:Fik ikke license i god nok tid til dm raw så det bliver aask raw hvis min klub skal derop. Jeg flytter dog til århus til sommer så jeg skal kun løfte for klubben en gang og synes det synd de skal betale alt det for at jeg kan løfte en gang. Har fået sendt license af klubben så jeg tror jeg selv betaler for stævnet og hjælper til ved dm-a :-) glæder mig til begge dele

Hvilken klub vil du stille op for nu her? Mon ikke I kan finde en god ordning. :)

Nå, uanset hvad så læs denne artikel en 3-5 gange i løbet af weekenden, hvis du ikke allerede har gjort det. Det vil du få meget ud af.
artikler/styrketraening/styrketraening/sheiko-trningssystem---del-2.html

Umiddelbart ville jeg tage en runde med #37 mere efter din nuværende cyklus, blot 5 kg højere i squat og DL og 2½ kg mere i bænken. Derfra kan du så holde din deload, begynde på #31 med samme max som i din anden runde #37, og derefter gå til peaking-cyklussen, evt med lidt øgede max.
Har du medregnet en uges deload inden stævnet? Jeg gider ikke selv til at tælle uger :whistle:
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Har læst alt hvad der er om sheiko på nettet 3 gange mindst. Jeg stiller op for hsk og deres løsning er at de betaler hvis jeg hjælper til dm-a så de får lidt igen. Vil meget gerne hjælpe i forvejen og har dårlig samvittighed at de skal betale når jeg kun løfter 1 gang.

Dit forslag lyder som en mulighed. Hvad skyldes at du ikke vil øge max mod sheiko 31? Er det pga. Den mere volumen og intensitet?. Skal man have en uges deload i 32? Det mener jeg bestemt ikke så vidt jeg har læst :O

Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:Har læst alt hvad der er om sheiko på nettet 3 gange mindst. Jeg stiller op for hsk og deres løsning er at de betaler hvis jeg hjælper til dm-a så de får lidt igen. Vil meget gerne hjælpe i forvejen og har dårlig samvittighed at de skal betale når jeg kun løfter 1 gang.

Dit forslag lyder som en mulighed. Hvad skyldes at du ikke vil øge max mod sheiko 31? Er det pga. Den mere volumen og intensitet?. Skal man have en uges deload i 32? Det mener jeg bestemt ikke så vidt jeg har læst :O

Okay, super.

Ift. deload inden stævne har du ret, det var mig, der ikke lige tænkte mig om. Deloaden er sådan set indlagt i selve cyklussens sidste uge.

Hvis du vil øge dine max lidt op til #31, så gør det. Men tænk på at det ikke er meningen, at sheiko skal være vildt tungt. Fokusset er kvalitetsløft, ikke høj intensitet. Så det var sådan set bare for, at du ikke kommer til at løfte nogle vægte, der er tungere end tiltænkt. :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg oppede mit max i squat med 5kg midt i denne cyklus da det simpelthen var alt for let. Laver alt uden bælte under 80%. Jeg synes alligevel at der skal være bare en lille udfordring i vægtene. Kørte 5x5x127.5 kg før dette program og leger kun med 100-115kg i dette program lige nu efter jeg hævede det lidt. Synes det helt fint :-)

Brugeravatar

Styrkeliste

MadzP92 skrev:Jeg oppede mit max i squat med 5kg midt i denne cyklus da det simpelthen var alt for let. Laver alt uden bælte under 80%. Jeg synes alligevel at der skal være bare en lille udfordring i vægtene. Kørte 5x5x127.5 kg før dette program og leger kun med 100-115kg i dette program lige nu efter jeg hævede det lidt. Synes det helt fint :-)

Hvis du lavede 5x5x127,5 kg inden sheiko, så er dit max da også sat for lavt, hvis du kun kører med 115 kg under sheiko.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har kørt en fuld 37-30-31-32 og var svært tilfreds med resultatet. Ingen deload. Jeg øgede kun når jeg følte jeg kunne og der blev øget med 5 kg mellem 37 og 30 i alle løft. :)
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Kostplan: Ingen kostplan

Chroz skrev:Jeg har kørt en fuld 37-30-31-32 og var svært tilfreds med resultatet. Ingen deload. Jeg øgede kun når jeg følte jeg kunne og der blev øget med 5 kg mellem 37 og 30 i alle løft. :)

#30 mener jeg bare er en forholdsvis barsk cyklus, og det er TS måske ikke helt på niveau til :) Derfor jeg anbefalede en gang #37 mere.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg lavede 135 med overskud til et mindre stævne og så satte jeg det til 140 i sheiko. 5x5x127.5 er også maks out og det vel ikke meningen at sheiko skal være det. Det var så for let og hævede til 145. Jeg synes jeg er fint udfordret lige nu når jeg kun bruger bælte på 80% eller over :-) jeg er dårlig til at maxe hehe

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Styrketræning

Brugere online