Jeg kører sheiko 37 pt. og skal til min sidste uge i næste uge. Jeg ville rigtig have kørt sheiko 29 da det er programmet man burde starte med pga. den lave volumen. Jeg læste nogle sige at beginners 1 var sheiko 29 så jeg begyndte og 1 uge inde i forløbet fandt jeg ud af at det ikke var rigtig så gad ikke lave det om.
anyways.
Jeg er igang med at træne op mod mit første stævne og elsker sheiko træningsform. Især fordi jeg kun har 3 træningsdage at gøre godt med. Jeg overvejer 2 forskellige cykluser op mod stævnet. Jeg kan nå 3 runder mere med en deload/dekon i mellem 1 af dem.
Jeg har hørt godt om 37-30-deload-31-32 fra en ven fordi det bygger volumen og intensiteten op imod peaking programmet. Ved dog ikke om jeg burde gøre det for som jeg læser det er det for de mere erfarne folk, selvom jeg godt tror jeg kan fuldføre det selvfølgelig.
Har derfor også tænkt på bare at tage 37-37-deload-37-32 men ved ikke om sheiko virker særlig godt således hvilket er derfor jeg hælder mest til den anden selvom den er for mere erfarne folk?
Ud over dette tænker jeg på bare at hæve mit maks med 2,5 kg i bænk og 5kg i squat og død hvert cyklus men ved ikke om jeg burde hæve det mere?. (skal siges jeg bulker 3 kg op til stævnet, et hvert måned). Hvad har i evt. erfaringer med at hæve det?
Håber der er nogle flinke styrkeløftere der kan hjælpe mig