Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Einstein skrev:Start med at frys klippet 0:11 inde. Det er din startposition, allerede her går det galt, hvis du har intentioner om at ville løfte med en mere ret ryg, så er udgangspunktet en ordentlig start position - og her fejler du.
Røven højere op, skuldrene ind over stangen, ekstender i din columna.
Læs her:
http://stronglifts.com/how-to-deadlift- ... technique/

MadPanda skrev:Først og fremmest mange tak for alle svar!Einstein skrev:Start med at frys klippet 0:11 inde. Det er din startposition, allerede her går det galt, hvis du har intentioner om at ville løfte med en mere ret ryg, så er udgangspunktet en ordentlig start position - og her fejler du.
Røven højere op, skuldrene ind over stangen, ekstender i din columna.
Læs her:
http://stronglifts.com/how-to-deadlift- ... technique/
Min røv starter for højt og mine skuldre er inde over stangen eller hvad? Kan jeg få dig til at sige, hvad det betyder at ekstendere i columna?

BB4Life1984 skrev:Jeg synes ikke du skal længere op med røven. Jeg synes derimod det er forkert, at du starter med at skyde hoften op - derved ændres vinklen på din overkrop og du lægger større stress på ryggen, som nemmere vil runde. Fokuser på, at træde igennem gulvet, så knæene først er strukket når stangen har passeret dem. Altså mere legdrive. Som det bliver nævnt, så tænk også på at holde brystet op og ind med hagen. Flot løft med din kropsvægt btw

MadPanda skrev:Anker > Tak for illustrationen. Kan godt se det nu og vil selvfølgelig arbejde med det.BB4Life1984 skrev:Jeg synes ikke du skal længere op med røven. Jeg synes derimod det er forkert, at du starter med at skyde hoften op - derved ændres vinklen på din overkrop og du lægger større stress på ryggen, som nemmere vil runde. Fokuser på, at træde igennem gulvet, så knæene først er strukket når stangen har passeret dem. Altså mere legdrive. Som det bliver nævnt, så tænk også på at holde brystet op og ind med hagen. Flot løft med din kropsvægt btw
Jeg kan også godt selv se det med hoften. Ved du om det er det samme som ass dip i squat? Altså samme tendens?
Skulle måske skyde nogle film med submaksimale vægte i stedet for et pr forsøg...?

Anker skrev:Den gule pil er hvor dine skuldre er nu, og den lilla er hvor de bør være.

Einstein skrev:Anker skrev:Den gule pil er hvor dine skuldre er nu, og den lilla er hvor de bør være.
Vi er ikke enige, kan jeg se.
Skulderbladene skal være over stangen, svarende til at skuldrene er foran stangen. Fordi...
Jeg har prøvet at illustrere det, og jeg ved at størrelsesforholdene er lidt fucked, men jeg håber det forklare min pointe.
Billede A er som jeg læser det, sådan du vil have start positionen skal være, og B er som jeg ønsker den skal være. Den røde streg illustrere den linje, stangen skal vandre, endda vil jeg mene at stangen skal bevæge sig mere bagud, altså så tæt på løfterens lår, som muligt.
Da man i tilfælde A groft sagt har en dorsalfleksion i talocruralleddet, og derved stangen under ens knæ, kan man gøre to ting for at få stangen forbi ens knæ: 1) løfte den forbi ens knæ, hvilket på ingen måde er hensigtsmæssig 2) føre knæene tilbage, løfte røven og få skuldrene foran stangen, også har vi faktisk udgangspunkt B.
Læs evt. her:
http://stronglifts.com/deadlift-hips-lo ... technique/

MadPanda skrev:Einstein skrev:Anker skrev:Den gule pil er hvor dine skuldre er nu, og den lilla er hvor de bør være.
Vi er ikke enige, kan jeg se.
Skulderbladene skal være over stangen, svarende til at skuldrene er foran stangen. Fordi...
Jeg har prøvet at illustrere det, og jeg ved at størrelsesforholdene er lidt fucked, men jeg håber det forklare min pointe.
Billede A er som jeg læser det, sådan du vil have start positionen skal være, og B er som jeg ønsker den skal være. Den røde streg illustrere den linje, stangen skal vandre, endda vil jeg mene at stangen skal bevæge sig mere bagud, altså så tæt på løfterens lår, som muligt.
Da man i tilfælde A groft sagt har en dorsalfleksion i talocruralleddet, og derved stangen under ens knæ, kan man gøre to ting for at få stangen forbi ens knæ: 1) løfte den forbi ens knæ, hvilket på ingen måde er hensigtsmæssig 2) føre knæene tilbage, løfte røven og få skuldrene foran stangen, også har vi faktisk udgangspunkt B.
Læs evt. her:
http://stronglifts.com/deadlift-hips-lo ... technique/
Hvis vi tager udgangspunkt i tegning nummer 2 som du mener er rigtig, så kan jeg ikke helt forstå hvad folk mener med, at man bør kunne læse hvad der står på ens t-shirt. Desuden stresser det da også meget mere ryggen, når overkroppen er så foroverbøjet ift. hvis torso var mere lodret som på tegning 1?
Personligt stræber jeg efter at dødløfte som på tegning 1. Men det kan godt være jeg ubevist dødløfter som på tegning 2. Det må en video med submaksimale vægte vise.

Hvis vi tager udgangspunkt i tegning nummer 2 som du mener er rigtig, så kan jeg ikke helt forstå hvad folk mener med, at man bør kunne læse hvad der står på ens t-shirt. Desuden stresser det da også meget mere ryggen, når overkroppen er så foroverbøjet ift. hvis torso var mere lodret som på tegning 1?

Hippo skrev:Hvis vi tager udgangspunkt i tegning nummer 2 som du mener er rigtig, så kan jeg ikke helt forstå hvad folk mener med, at man bør kunne læse hvad der står på ens t-shirt. Desuden stresser det da også meget mere ryggen, når overkroppen er så foroverbøjet ift. hvis torso var mere lodret som på tegning 1?
Du kan ikke dødløfte med en lodret ryg, faktum. Det giver en fucked up bane, som så
smukt vist på A, hvor du så bliver nødt til at squatte løftet igang indtil du har
den forbi knæene og når du så når dertil er dine skuldre pludselig allerede så langt
tilbage at du får svært ved rent faktisk at trække ordentligt med ryggen. Din glute
aktivering er helt sikkert os bedre i B.
B tillader dig at have hoften et sted der gør at du kan udføre løftet i een flydende
bevægelse. A vil for de flestes vedkommende dele løftet i to, groft sagt.
Hvis du er i tvivl så gå ned og sæt de 185 kg på igen og prøv at løfte dem
hvor du starter med lårene helt nede i vandret, ligesom hvis du skulle til godkendt
dybde i squat, så finder du nok ud af at det ikke er optimalt.

Legend skrev:Det ville klæde dig at afslutte løftet. Det gøres ved at spænde hårdt i glutes og føre hoften frem, i modsætning til at hyperextendere ryggen (du gør ingen af delene - du slutter løftet ved 98%).

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster