Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1214
Medlemmer: 3
Skjulte: 1
Gæster: 1210

Følg bodybuilding.dk på

UDG! Uge 25 / 2012

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede

Stræk din tømmermandshærgede krop, smid et par tændstikker under øjenlågene - så er du helt sikker på ikke at gå glip af noget.. Det er tid til UDG!


Nyt fra Bodybuilding.dk

Det er ved at længe siden at vi sidst bragte en artikel fra Anders Nedergaard - men er nu er han tilbage, og denne gang med første del af hans Kosttilskudskompendie, omhandlende protein, aminosyrer og leucin.

“Når muskler vokser er det primært fordi der bliver mere myofibrillært protein i form af aktin og myosin, samt bindevæv i form af collagen. Så når muskler bliver større er det fordi de akkumulerer protein. Faktisk er cirka 20% af musklers vådvægt protein (ikke ulig de bøffer, der ligger i frysedisken), så når man gerne vil have større muskler, kræver det af indlysende årsager at der er noget protein at bygge af. De andre makronæringsstoffer kan nemlig ikke omdannes til eller kompensere for protein, fordi de ikke indeholder kvælstof, som kun protein kan forsyne os med. Jeg vil her i artiklen gennemgå betydningen af protein, proteintyper, samt de forskellige grupper af aminosyrer”

Læs 1. del af kompendiet her: artikler/kost-kosttilskud/kosttilskudskompendiet-1--protein-essentielle-aminosyrer-aminosyrer-med-forgrenede-sidekder-og-leucin.html

Billede




TheCzech har været til åbent hus i Anger Management Sportsgym - og det kom der denne video ud af:

Kommenter her: ny-video-a-day-at-anger-management-t59679.html




I løbet af ugen blev der blandt andet debateret træningsfrekvens, lave vs. høje splits. Thomas Jagd gav sin mening til kende i tråden:

“Når man ikke har en halv kemisk fabrik til at holde hypertrofi processerne kørende, og med udgangspunkt i ovenstående, så giver det ganske god mening, at man optimalt set bør ramme hver muskel 2-3 gange i ugen, hvis man vil have optimale resultater. Om det er fullbody 3 gange om ugen eller 3 split 6 gange om ugen er i princippet lige meget. Det afhængig af personlig præference, work capacity, tid til rådighed og mange andre faktorer. Det er bare 100 % forkert at konkludere at fullbody er for noobs. I så fald er jeg mine 20 års træningserfaring til trods en stor noob, da jeg stadigvæk træner fullbody. Dog lidt flere gange i ugen end 3.”

Deltag i debatten her: post1388248.html#p1388248




Jyllands Stærkeste Mand er fundet - og det blev “vores egen” Mikkel Leicht som løb med sejren!

“For andet år i træk skulle Jyllands stærkeste mand findes ved en konkurrence på Torvet i Silkeborg.
Konkurrencen faldt sammen med Late Night, så der var masser af tilskuere til at overvære showet.
De ti deltagere skulle igennem seks klassiske discipliner.

Deltagerne skulle blandt andet trække en 12 tons tung lastbil ved håndkraft og løfte en mere end 120 kg tung "træstamme" fra jorden til strakt arm over hovedet.

Vinderen blev den forsvarende mester, Mikkel Leicht Højgaard fra Nykøbing Mors. Han fik en førsteplads i fire af de seks discipliner.”


JSM tråden: post1390480.html#p1390480

Billede




Du har nu muligheden for at vinde “10 timer til paradis” på DVD:

“Hvis du ikke nåede at se filmen 10 timer til paradis, mens den kørte i biografen, har du nu mulighed for at vinde filmen, der har den danske bodybuilder Kim Kold i hovedrollen, da CDON.com har givet os 5 DVD'er, som vi nu sætter på højkant i denne konkurrence.

Hvis du vil deltage i konkurrencen om en DVD, skal du skrive en historie om, hvordan andre har set eller ser på din træning. Det kan være en sjov oplevelse, en irriterende kommentar eller bare en generel kommentar til, hvordan andre folk oplever dig og din træning. Vi trækker lod blandt alle svarene i tråden.

Sidst svarfrist er 30. juni kl. 12.00”


Deltag i konkurrencen her: vind-10-timer-til-paradis-dvd-t59740.html

Billede




Nyt fra Sponsorerne

Streetman har fået nye New Era caps i shoppen!

Billede

Køb din cap her: http://www.streetman.dk/shop/new-era-336c1.html



Efter at Bodylab måtte melde udsolgt på hele 3 ud af 5 varianter, har de nu fået fyldt lageret op med proteinbarer, så alle varianter er tilgængelige i shoppen igen.

Køb din barer her: http://www.bodylab.dk/shop/proteinbarer-12c1.html

Billede





BrugerPics

Mesterfotografen Carsten2002 har postet dette ultra close-up af hans triceps:
Billede
Log: the-banana-hammock-t36486-2610.html#p1390303


FlotFyr MC viser sprød sommerform i loggen!
Billede
Billede
Log: douchebag-workout-t9448-5490.html#p1391563


prkfrk viser formen i fællestråden:
Billede
Log: pkrfrk-short-man-syndrome-t17237-990.html#p1390780


steffenpaaske kan vi vist roligt sende på stranden..
Billede
Billede
Log: riv-jernet-eller-fa-armene-fjernet-log-t58709-30.html#p1391227


The Rookie har fået lidt kød på lårene!
Billede
Log: the-rookie-pic-update-s-30-t42866-870.html#p1391305


Disfunctional, 16 år og 69 kg.
Billede


Crip’Os gøglen rundt, kombineret med turene i centret, er resulteret i denne fornemme form:
Billede
Log: ghetto-workout-videolog-t58593-30.html#p1389871




BrugerVids


Vi ligger ud med lidt klip fra DM RAW, hvor at adskillige af sidens brugere var i aktion.

Thierry Sanchez

Log: the-big-easy-t53788-120.html#p1391669


Mr. Stiff

Log: s-andersen-t42921-150.html#p1391718


FJ

Log: frank-j-tvf-t29497-570.html#p1391725


Anden

Log: anden-s-log-t35596-600.html#p1391732


Foruden ovenstående deltog blandt andre MagtPrehn, Peter Olsen, Legkongen, Boris Eleiko og DannyP her fra siden.

Resultaterne fra stævnet kan forhåbentlig snart findes her: http://www.styrke.dk/
Stævnets tråd på BB.DK: dm-raw-i-styrkeloft-t59799.html




The Dream, a.k.a. MorsDrøm, blev væk i mine noter i sidste uge - men i skal bestemt ikke snydes for at se han ro derud af..

Log: the-dream-log-video-video-s-7-t57884-240.html#p1391498


Essensen fik bænket lidt da han rendte rundt i Austins sommersol..

Chefens Log: det-vaesenligste-vaesen-essensen-t11129-5370.html#p1391548


Marcus er efterhånden blevet en temmelig stærk BB’er!

Log: marcus-log-just-fucking-train-t33553-1800.html#p1390649


Hvis Søren Ryge og Bonderøven gik sammen om at lave træningsvideoer, så ville det snildt kunne resultere i videoen herunder. Mussetrussen i en omgang actionpacked farmerwalk:

Mussetrussens log: topic-t19741-3930.html#p1391684


Cerveira, ham der bor i skoven, fandt vej til Garagen, og frontsquattede sig til ny PR!

Log: ham-der-bor-i-skoven-t53372-60.html#p1390652


Bnaz er blevet ganske flittig med kameraet, så i denne uge kan vi få lov at se ham dødløfte:

Log: hittebarnets-gainhouse-t8359-5100.html#p1390869


One Man Army forstår at lave en god træningsvideo. It’s all about squat!

Log: handbold-loggen-t44603-630.html#p1390993


Ahrendsen kan kalde sig Europamester, men det får ham ikke til at læne sig tilbage i sofaen!


Log: lasse-ahrendsen-styrkeloft-t38901-720.html#p1391454


Copah med 5 lette gentagelser på de 120 kg.

Log: copahhhhh-t17336-2370.html#p1391773


Samoth2 forkæler loglæserne med lidt klip fra træningen:


Log: samoth2-s-log-t55089-60.html#p1391480


Gormez tangerer sin tidligere PR i squat med et løft på 170 kg!
(Det blev til en ny en af slagsen under det netop overståede DM)

Log: gormez-log-t41583-330.html#p1391605



Martin Faber, her på siden kendt som Legkongen, var til DM i RAW 3.kamp - kun kort tid efter at han var til VM som han berettede således om i loggen..

“Jeg blev nr. 13 ud af 22 løftere til VM i RAW styrkeløft i Stockholm. Det var et barsk felt, så jeg er som sådan godt tilfreds med placeringen, men jeg noget skuffet over de kg jeg fik løftet. Problemer under opvarmningen i squat ødelagde meget for mig. Jeg fandt aldrig rigtig styrken og rytmen derfter. Jeg fik godkendt 217,5 kg i squat, 175 kg i bænkpres og 285 kg i dødløft (677,5 kg). Jeg er blevet en god oplevelse rigere. Selvom jeg er noget skuffet, så var det en fed oplevelse at løfte til VM

15/6-2012: VM RAW i Stockholm

Indvejning 92,25 kg

Squat
1: 210 godkendt 3-0
2: 217,5 underkendt 3-0
3: 217,5 godkendt 3-0

Bænkpres
1: 175 godkendt 3-0
2: 180 underkendt 3-0
3: 180 underkendt 3-0

Dødløft
1: 270 godkendt 3-0
2: 285 godkendt 3-0
3: 292,5 underkendt 3-0

Total 677,5 kg

Placering nr. 13 ud af 22”



Log: the-man-in-black-t40408-510.html#p1391710




Pro Pics

TheCzech har postet en masse nyt i BB-Billedtråden..

Andrey Skoromnyy
Billede
Billede



Trey Brewer anno 2005
Billede
Billede



Mark Dugdale anno 2003
Billede



Phil Heath 2005
Billede
Billede
Billede



Jason Huh 2004
Billede
Billede

BB Billedtråden: post1391592.html#p1391592



Fra tråden med de trænende kvinder, skal vi først se lidt med vores veninde fra Loaded..

Ramona Valerie
Billede
Billede
Billede

..og derefter et kig på et billede, som satte gang i en seriøs omgang googling hos et par brugere!
Billede

Tag et kig i tråden, og få svaret på hvem det er: post1391175.html#p1391175



Nu skal det hele jo ikke gå op i afklædte damer - så der skal naturligvis også være lidt til forummets kvinder.

Badedyr og Basketbold - hvad siger i så!? Der bliver tænkt på alles behov her på siden!
Billede




Pro Vids

Hvis du vil se Stan “Rhino” Efferding squatte lidt lette kg. - så skal du ikke gøre andet, end at klikke på videoen herunder:

Stans tråd: post1388743.html#p1388743



Dennis Wolf prygler ryggen i dette klip fra hans videoblog:

Wolf updates: post1390439.html#p1390439



Ståle Bjørkestøl kan sørme også byde jer lidt friske vids:


Se mere med stålmanden lige her: post1391325.html#p1391325




Ugens Historie

ThomasNielsen tilmeldte sig impulsivt til en lokal stærkmands konkurrence i Egtved - og det kom der denne beretning ud af..

“Her kommer lige en reportage m.m. oven på dagens stærkmandskonkurrence i Egtved. Det var rigtig sjovt at prøve kræfter med sådan noget, og ingen af mine gamle skavanker gjorde sig heldigvis gældende, hvilket var rigtig godt. Jeg havde lidt frygtet især min gamle bicepsskade ved albuebenet skulle bryde ud igen, da jeg af og til har bøvlet lidt med den, og der var megen aktivering af biceps idag i den ene og anden forbindelse. Disciplinerne var Farmers walk med 2x40kg metalplader, 2 minutters fustageløft fra jord til over hovedet, træk af 8 tons lastbil, løft af sten til og fra ladbil, af- og påmontering af baghjul på rendegraver (det var jo et bondestævne, hehe), samt en forhindringsbane som skulle klares på tid med en person på ryggen.

Det endte med en femteplads ud af otte deltagere, hvilket feltet taget i betragtning var tilfredsstillende. Jeg var desværre den langsomste person gennem forhindringsbanen til sidst, da jeg havde et stykke som jeg skulle tage om, hvilket desværre kostede en højere placering. Under alle omstændigheder var det skide sjovt at være med, hvilket er det vigtigste for mig. Jeg kunne godt finde på at prøve igen en anden gang.

Min største skuffelse var nok mit farmers walk, hvor jeg kun fik gået 15 runder, hvilket var 9 mindre end vinderen, og gav mig en femteplads i disciplinen. Havde håbet mit greb var bedre end det, men det var sgu hårdere end jeg lige troede. Første og andenpladsen i denne disciplin blev taget af et par store gutter med ordentlige grabber, der vist ved siden af lavede en del fysisk arbejde. Måske man skulle prøve det der "fysisk arbejde" engang, det ser ud til at virke bedre på styrken end sådan en gang bladren i bøger på universitetet. Jeg har om noget nu en endnu større respekt for de stærkmænd som til konkurrencer går med 150+ kg i hver hånd - intet mindre end ubegribeligt.

Min bedste runde var helt sikkert træk af lastbil. De første 4 deltagere fik enten overhovedet ikke rykket lastbilen, eller så kun en meters penge. Var derfor lidt skeptisk, da de to som vandt første runde ikke fik den rykket til at starte med. Det gik dog ikke anderledes end at jeg endte med at lave full pull på lastbilen til min egen store forbavselse. Jeg tror dog min egen store fordel har været en stærk ryg og et par stærke ben, som jeg lod gøre det meste af arbejdet med at trække lastbilen. Styrken i ryg og ben havde jeg også glæde af i bl.a. øvelsen med påmontering af traktordækkene, da jeg kunne sætte skulderen ind i hjulet, og lade mine ben og min ryg løfte lortet op på plads. Strongpoints må derfor helt klart være styrken i ben og ryg, hvor weakpoints må være styrke i overarmenes trækkemuskulatur, samt min styrke i underarmene. Godt man så er glad for grebstræning :-)”




Thomas’ Log: bloat-sweat-and-curls-t53338-180.html#p1390722




BB.DK Classic

Som sidste søndag, skal vi også i denne UDG have et kig tilbage i tiden, og denne gang er mit valg faldet på dette klip..

The man formerly known as Lithium.. Peter Olsen i über fantastisk stødvend!

Log: olsens-log-2012-hgvs-t55916-360.html#p1390175




Det var den UDG, håber at du kunne lide hvad du læste.. HUSK at såfremt at du har en idé til hvad næste uges udgave skal indeholde, så er du altid velkommen til at sende dit forslag til en af sidens moderatorer.

På gensyn næste søndag!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fed UDG, og tak for det fine billede. Det ryger lige på dagens træning når den er overstået senere :-) Imponerende squats Marcus lige får fyret af i sin video!
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar
 
Reputation point: 303
 
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 13. sep 2010, 18:02
Geografisk sted: Genitalien
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster