Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

"unracke" decline DB press?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

heyhey

mht. dumbbell decline bench press, hvordan dælan kan man så få vægtene op hvis man træner alene uden spotter? :?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg gør det på samme måde som i flad og incline. sidder med dem og læner mig dernæst tilbage.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeks skrev:heyhey

mht. dumbbell decline bench press, hvordan dælan kan man så få vægtene op hvis man træner alene uden spotter? :?

Det lyder besværligt i hvert fald. Mon ikke også du kan undvære decline bench - IMO er det ikke en specielt god øvelse og du kan dækkes fint ind af incline og flat samt evt en variant flyes eller lign :P

Men for at svare på dit spørgsmål - Duno
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

Hvis du har brug for en spotter så træne ikke dette da du ikke selv er stærk nok til at får vægten op. Prøv noget mindre vægt da fremgangen er ret tæt på flad og løftet håndvægts pres, kan du ikke løfte i decline mangler du styrke eller teknik til at udføre denne øvelse.

Pre Big Bang skrev:

Hvis du har brug for en spotter så træne ikke dette da du ikke selv er stærk nok til at får vægten op. Prøv noget mindre vægt da fremgangen er ret tæt på flad og løftet håndvægts pres, kan du ikke løfte i decline mangler du styrke eller teknik til at udføre denne øvelse.

:eeek: tror du har misset hvad der blev spurgt til, ellers har jeg.. summa summarum så fatter jeg næsten ikke hvad du skriver.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Kør dog flad?

Eller er der nogen speciel grund til du vælger decline?

Dips?

:-k

Klarsen19902 skrev:Kør dog flad?

Eller er der nogen speciel grund til du vælger decline?

Dips?

:-k

køre back 2 basic med flad bb bænk og db incline, men decline er nu med i programmet. Kan bare ikke rigtig se hvordan man skulle kunne gøre det alene. Måske hvis man stillede vægtene på 2 kasser fra box jumps? :-k

Bare træk dem op normalt som du ville gøre ved flad bænk eller incline, og læn dig tilbage.
Når settet er færdig, lægger du dumbells på brystet. spænder du i maven og laver en mavebøjning op, burde være muligt.. :drink:
Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.
Min logbog
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Olympia-Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

pre big bang: hva snakker du da om? så hvis man ikke kan få en tung håndvægt op for at udføre sit sæt, så skal man lade helt være og gå ned i vægt? det var da en tåbelig ide. Jeks: du kan vel spørge en random dude i centeret om han ikke gider hjælpe dig, er sikker på der nok skal være en hjælpsom sjæl et eller andet sted :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00

Hvis setuppet i decline er lidt trist/u-handy og man presser sig til enden,
så kan det være svært at komme op igen efter endt sæt...
MEN det er muligt at tippe vægten lidt ned og så slippe den uden voldsom larm.
Ellers kan man efter endt sæt, lige tage 5sec pause, og så presse vægten op på lårene. Derefter crunch'e op :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Kør den med stang, der er ingen grund til at komplicere tingene mere end højst nødvendigt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Læser lige med her, eftersom at jeg skal til at køre B2B fra i morgen (mandag) af, hvor decline db press som nævnt indgår.

Altså jeg forestiller mig, at jeg vil forsøge at køre øvelsen sådan, at jeg ligger vægtene på hver side af bænken. Så gør jeg mig klar til at køre øvelsen, altså ligger mig tilrette på bænken, og så tager jeg vægtene op på samme tid, og begynder at køre øvelsen - Og så efter hvert sæt, ligger jeg vægtene ned samme sted som jeg samlede dem op, den ene efterfulgt af den anden?? Det lyder næsten for 'let' til at kunne lade sig gøre, men jeg får at se på mandag. :´)

Træner her: Fitness World

Spetti skrev:Læser lige med her, eftersom at jeg skal til at køre B2B fra i morgen (mandag) af, hvor decline db press som nævnt indgår.

Altså jeg forestiller mig, at jeg vil forsøge at køre øvelsen sådan, at jeg ligger vægtene på hver side af bænken. Så gør jeg mig klar til at køre øvelsen, altså ligger mig tilrette på bænken, og så tager jeg vægtene op på samme tid, og begynder at køre øvelsen - Og så efter hvert sæt, ligger jeg vægtene ned samme sted som jeg samlede dem op, den ene efterfulgt af den anden?? Det lyder næsten for 'let' til at kunne lade sig gøre, men jeg får at se på mandag. :´)

yee, det er det jeg har prøvet, men kan sgu ikke få møget op.

hvis dit centers DB's er til det (mit er ikke) så prøv evt. det her (se fra 1:28)

A Menace To Chicken skrev:Kør den med stang, der er ingen grund til at komplicere tingene mere end højst nødvendigt.
Enig!

Mht. den postede video: av, mine skuldre.

Hvis jeg skulle køre den med db's ville jeg skaffe mig et spot til at assistere under start og slut.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

wralhawal skrev:Bare træk dem op normalt som du ville gøre ved flad bænk eller incline, og læn dig tilbage.
Når settet er færdig, lægger du dumbells på brystet. spænder du i maven og laver en mavebøjning op, burde være muligt.. :drink:

Jeg kan sgu ikke lave en mavebøjning med 70-80kg på brystet :-k

Til TS.

Hvis du vil gøre brug af decline DB BP, så gør som flere andre har nævnt. Hav DB's på låret og få lagt dig ned, efter endt sæt er det bare ned med dem på gulvet.

Det er besværligt uden spotter, men det kan lade sig gøre.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Det er ikke så fandens svært at lave decline db pres uden spotter. Stå med håndvægtene i hænderne, sæt eks. venstre ben op og lås dig selv fast med foden, sæt håndvægten i venstre hånd på låret, sæt dig op og få det andet ben på plads og placer håndvægten i højre hånd på låret.

Ja okay, det lyder måske lidt indviklet med det er det egentlig ikke. Nu kan jeg ikke huske om man også kører 6-8 i decline i B2B, men jeg synes, at en øvelse som decline db pres passer rigtig godt til high rep, da den føles helt skånsom for skuldrene :)
Brugeravatar

Reputation point: 2

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster