Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65707 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 802
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 798

Følg bodybuilding.dk på

Video: Teknik i Squat, Dødløft og BOR

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hey,

Jeg er begyndt her i januar med at styrketræne seriøst. Håber jeg kan få noget feedback på min teknik og hvad der skal arbejdes med.

40kg Squat:

https://www.youtube.com/watch?v=sj5cuKI8N6k
Jeg kommer ret dybt men min røv kipper ind under min krop.. derudover kommer jeg lidt for meget frem på tæerne i nogle reps.
Skal jeg blive ved med at arbejde med denne vægt, gå ned eller lave nogle andre øvelser til at supplere?

40kg Dødløft:

https://www.youtube.com/watch?v=dMp3U2Vb4I4
Syntes det ser fornuftigt ud ift. hvad jeg har lært rundt omkring på nettet.

40kg BOR:

https://www.youtube.com/watch?v=e4L0Pz179hs
Er meget i tvivl om denne øvelse..

Ved godt det ikke giver meget mening at løfte det samme i squat og bor, men føler det er i squat jeg struggler mest.

Alt feedback er velkommen :-)

Link til min log: http://www.bodybuilding.dk/lazybastard-log-t83581.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2015, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville give dig god tid til teknik. evt. hvis en som ved hvordan det skal udføres kan hjælpe. det med røven er ret tydeligt fordi du overhovedet ikke ved hvordan man spænder op osv.

generelt giv dig god tid imellem reps. og søg nogle videoer. der er meget forskelligt du kan arbejde med men tag lidt af gangen.

Hvis jeg var dig ville jeg gå til goblet squats og sørge for at lære teknikken den vej igennem.

I dødløft squatter du vægten op, søg også nogle videoer der, meget at tage fat på der også.

og hold hovedet neutralt :)

edit. de rows du laver er yates rows :). har ikke noget problem med dem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 189
 
Indlæg: 4376
Tilmeldt: 22. nov 2011, 00:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Angående dødløften, så prøv at holde dine skinneben mere lodret, det kan måske gøres ved at du skyde røven mere tilbage. Det vil også betyde at din overkrop kommer til at være mere vandret (mere end den er nu altså), men det er en bedre position at stå i. Så har du også nemmere ved at holde stangen tæt til kroppen.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 28. okt 2013, 09:47
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Squat:
Du har fuldstændig ret i det du siger. Grunden til at du laver "ass dip /but wink" er muligvis fordi du ikke er smidig nok i haserne til at gå helt ned. Gå derned til, hvor din røv ikke laver ass dip. Det kan godt ligne, at du ikke spænder ordentligt op i coren mens du gør det.

Jeg kan ikke se det tydeligt nok til at sige det er en fejl, men det ligner en lille smule på min mobil, at dine shorts strammer til når du er helt nede og på den måde trækker røven lidt ind under. Ved ikke om det er sådan, men vær opmærksom på det.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 339
Tilmeldt: 2. maj 2010, 17:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MadzP92 skrev:Jeg ville give dig god tid til teknik. evt. hvis en som ved hvordan det skal udføres kan hjælpe. det med røven er ret tydeligt fordi du overhovedet ikke ved hvordan man spænder op osv.

generelt giv dig god tid imellem reps. og søg nogle videoer. der er meget forskelligt du kan arbejde med men tag lidt af gangen.

Hvis jeg var dig ville jeg gå til goblet squats og sørge for at lære teknikken den vej igennem.

I dødløft squatter du vægten op, søg også nogle videoer der, meget at tage fat på der også.

og hold hovedet neutralt :)

edit. de rows du laver er yates rows :). har ikke noget problem med dem.


Tak for feedback :) vil arbejde på mit opspænd og kan sagtens se hvad du mener med min dødløft.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2015, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tr.Bjørn skrev:Angående dødløften, så prøv at holde dine skinneben mere lodret, det kan måske gøres ved at du skyde røven mere tilbage. Det vil også betyde at din overkrop kommer til at være mere vandret (mere end den er nu altså), men det er en bedre position at stå i. Så har du også nemmere ved at holde stangen tæt til kroppen.


Tak for feedback! Vil tænke over det med skinnebenene næste gang, kan godt se at de ikke ligefrem er lodrette i startpositionen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2015, 14:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster