Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1211
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

Antibiotika og træning

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Hej bb.dk

Jeg har haft ondt i halsen i en periode på over to uger, og min læge mente, at jeg har haft en virusinfektion, der har resulteret i en betændelsestilstand, måske blister, i halsen og altså ikke på mandlerne.
Jeg er blevet sat til at tage en antibiotikakur, og jeg er i den forbindelse interesseret i at vide, hvornår jeg kan starte træningen igen. Jeg går ikke ud fra, at jeg skal starte træningen, før min kur er overstået, selv om jeg evt. skulle blive symptomfri: der er vel en grund til, at kuren er fastsat til at være den længde, den har.

Jeg har tidligere i forbindelse med løbetræning fået det råd, at man skal vente ca. 3 uger, før man træner intensivt, da man ellers risikerer at betændelsen sætter sig på hjertet. Gælder det også for BB?

Faglig viden og praktiske erfaringer vil modtages med glæde :)
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Antibiotika virker ikke mod virus.

Jeg ville i hvertfald vente til kuren var færdig, fordi træning hæmmer immunforsvaret. Det med at den sætter sig på hjertet syntes jeg stadig at der mangler dokumentation for, men det uagtet syntes jeg du skal vente til kuren er færdig.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Antibiotika virker ikke mod virus.

Jeg ville i hvertfald vente til kuren var færdig, fordi træning hæmmer immunforsvaret. Det med at den sætter sig på hjertet syntes jeg stadig at der mangler dokumentation for, men det uagtet syntes jeg du skal vente til kuren er færdig.

Det er jeg helt med på, men fik måske ikke gjort det klart nok: min læges tese var jo netop, efter 2 uger uden forbedringer, at det ikke "bare" var en virus, men det var imidlertid heller ikke en "almindelig" halsbetændelse (på mandlerne).

Ja, det var sådan set også min plan. Men derudover er det ikke nødvendigt at holde pause?
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster