Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69538 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1079
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1076

Følg bodybuilding.dk på

Squat uden piveskids-puden ...

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Jeg begyndte at squatte for noget tid siden, og jeg har hele tiden brugt "pussy-puden", som nogen kalder den. Jeg kører 5*5@60kg - ikke det store. Og som opvarmning kører jeg lige et sæt med 10*40kg.
Problemet er, at jeg simpelthen ikke er istand til at udføre sqaut uden puden på stangen, ikke engang under opvarmning. Jeg har prøvet at placere stangen forskellige steder ved nakken/skulderbladene, intet hjælper .. Desuden har jeg ikke meget sul på kroppen, kan det være problemet? Nogen der har samme problemer? Og hvor placerer i stangen ift. nakke og skulder? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ej nu må du sgu lige styre dig. Jeg vejer ikke en skid og var tynd(ere) da jeg begyndte at squatte. Det er et spørgsmål om tilvænning. Det tager et par træninger så er det hele fint. Op på trapz med den.

Der er ingen undskyldning for at bruge den der pude - medmindre du laver zerchers.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Alle kan og bør køre den uden sissy-pad.

Bare prøv dig frem med hvilken position du så bedst kan lide med færre kilo. Jeg har f.eks. stangen liggende ret højt, nærmest oven på trapz, hvor nogen har den længere nede af skulderen.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Din nakke er sikkert silkeblød ligesom puden fordi du netop har brugt puden så meget. Du skal bare gøre den hård som stål ligesom stangen ved at bruge stangen.

Også selvfølgelig træne rigtig meget tung shrugs.
Sidst rettet af Misterhamper 7. jul 2010, 10:08, rettet i alt 1 gang.
Nubretpumper
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Giver Macdoody ret! Du må sku tage de knubs det giver. Jeg var også helt øm og rød de første par uger. Din krop skal bare lige vænne sig til det, bare bid smerten i dig.
Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

The Dane skrev:Alle kan og bør køre den uden sissy-pad.

Bare prøv dig frem med hvilken position du så bedst kan lide med færre kilo. Jeg har f.eks. stangen liggende ret højt, nærmest oven på trapz, hvor nogen har den længere nede af skulderen.

Trækker du skuldrene op, eller har du dem bare normalt? Jeg prøvede mig frem igår, og hvis man benytter noget af den masse/fedt men ligesom har på skuldrene, hjælper det heller ikke .. *:D
Brugeravatar

Det er udelukkende et spørgsmål om tilvænning, jeg har intet ubehag ved 200kg og jeg har heller ikke meget sul på kroppen. Det gør lidt nas i starten, men det går over ret hurtigt, bare vær konsekvent og drop puden. Mht. placering skal du bare finde et sted den ligger godt, det er som regel nemmest hvis du trækker skulderbladene sammen og bagud, så fremkommer en lille "afsats", hvor stangen fint kan ligge, ellers kan du køre med højere stangplacering og lægge den på den nederste del af de øverste traps.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Personligt ligger jeg stangen forholdsvist langt oppe, nærmest ovenpå trapz, der synes jeg den ligger fint.

Det gjorde lidt ondt de første par gangen, men grundet en fodskade jeg stadig døjer med, stiger jeg langsomt i squat, og nakken kan fiiiint følge med. Start du med lidt mindre kilo hvis det gør så afsindigt ondt som du siger :)
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

kræver som de andre siger bare tilvænning, ellers prøv at køre den low bar, der er du givetvis også stærkere.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tak for svarene, tager op og træner om 5 minutters tid. Skriver lige feedback senere. :)
Brugeravatar

Husk nu masser af shrugs så du kan få lidt kød på den nakke!
Nubretpumper
Brugeravatar

Efter jeg har fået mere masse på trapz/bagskulder synes ikke det er så ubehageligt mere.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Er eneste grund til ikke at bruge puden, at man ellers ikke føler sig mandig og badass nok? Det er lidt sådan jeg opfatter det..
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Man skal også gøre det for ens teknik og sikkerhed. Stangen ligger mere stabilt uden pude :)

Gosser skrev:Er eneste grund til ikke at bruge puden, at man ellers ikke føler sig mandig og badass nok? Det er lidt sådan jeg opfatter det..

Du har ret.
Geisha is... Japanese girl!
Brugeravatar

Gosser skrev:Er eneste grund til ikke at bruge puden, at man ellers ikke føler sig mandig og badass nok? Det er lidt sådan jeg opfatter det..

nej.

Det handler om følelsen med stangen, om det stress puden nødvendigvis fokuserer på et meget lille område af nakken, om dårligere tyngdepunkt, balance, stabilitet... det er sværere at gå dybt, mindre hårdhed, sværere at vende i bunden, skadespotentiale ved at unracke stangen øges...
Brugeravatar

Reputation point: 245

Misterhamper skrev:Husk nu masser af shrugs så du kan få lidt kød på den nakke!

i knoooow..
er i fuld gang. rom blev ikke bygget på 1 dag. :D
Brugeravatar

Moody skrev:

nej.

Det handler om følelsen med stangen, om det stress puden nødvendigvis fokuserer på et meget lille område af nakken, om dårligere tyngdepunkt, balance, stabilitet... det er sværere at gå dybt, mindre hårdhed, sværere at vende i bunden, skadespotentiale ved at unracke stangen øges...

Det er rigtigt at det giver en bedre balance. Har prøvet med frem idag, og jeg kan tydeliugt mærke, at det er mere stabilt at have den på nakket, men jeg må bare vænne mig til smerten.. :)
Brugeravatar

Man kan altså sagtens bruge puden og stadig squatte udmærket. Alt hvad moody skriver er rigtigt nok, men hvis alternativet til at squatte med pude er at lade være med at squatte, fordi man er for pivet, så brug puden. Den slår dig ikke ihjel.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

alfross skrev:Man kan altså sagtens bruge puden og stadig squatte udmærket. Alt hvad moody skriver er rigtigt nok, men hvis alternativet til at squatte med pude er at lade være med at squatte, fordi man er for pivet, så brug puden. Den slår dig ikke ihjel.

ALLE kan squatte uden puden, ALLE.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W skrev:
alfross skrev:Man kan altså sagtens bruge puden og stadig squatte udmærket. Alt hvad moody skriver er rigtigt nok, men hvis alternativet til at squatte med pude er at lade være med at squatte, fordi man er for pivet, så brug puden. Den slår dig ikke ihjel.

ALLE kan squatte uden puden, ALLE.

Enig, det var bare for at tage brodden af Moodys post, der IMO virkede lidt voldsom. Det er jo ikke som sådan farligt at squatte med puden, det er bare ikke smart, så hvis man er for pivet, så skid hul i hvad folk siger og brug puden.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Der skulle du måske i stedet have sagt, at hvis valget er at squatte med puden eller slet ikke at squatte, så burde man droppe at styrketræne og begynde at spille skak i stedet for.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Nu stopper i fandme, hvis ens mål ikke er styrkeløft, kan det da være underordnet om man bruger pussypuden eller ej, selvom det har nogle fordele at kører uden, skal man da have lov til at kører med hvis man føler så meget ubehag at det gør det svært at løfte ordenligt.

Jeg kører selv med pussypuden, prøvede at kører de første uger uden men jeg kom ikke rigtig nogle vegne. Selvom jeg kører med pussypude er squat det er jeg er steget mest i, så det ikke ligefrem fordi det er en forhindring for progression.
Brugeravatar

danielbech skrev:Nu stopper i fandme, hvis ens mål ikke er styrkeløft, kan det da være underordnet om man bruger pussypuden eller ej, selvom det har nogle fordele at kører uden, skal man da have lov til at kører med hvis man føler så meget ubehag at det gør det svært at løfte ordenligt.

Jeg kører selv med pussypuden, prøvede at kører de første uger uden men jeg kom ikke rigtig nogle vegne. Selvom jeg kører med pussypude er squat det er jeg er steget mest i, så det ikke ligefrem fordi det er en forhindring for progression.

Nu er det jo ikke ligefrem fordi det gør ondt at have stangen på ryggen.. Man skal sku da bare tage sig lidt sammen.. Der er trods alt en del der squatter +400, så stop med og tud og kom igang med at squatte ordentligt..
What doesn't kill you only makes you stronger
Brugeravatar

Reputation point: 45

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 295.00
- Squat: 340.00
- Dødløft: 327.00

danielbech skrev:Nu stopper i fandme, hvis ens mål ikke er styrkeløft, kan det da være underordnet om man bruger pussypuden eller ej, selvom det har nogle fordele at kører uden, skal man da have lov til at kører med hvis man føler så meget ubehag at det gør det svært at løfte ordenligt.

Når man giver så dårlige anbefalinger, som dig. Burde man ikke give dem.

Det er ikke kun fordi folk er SL'ere de ikke bruger puden. Det er for at være tvunget til at spænde i upper back og få en god placering af stangen på ryggen.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Du har lige afsløret, at du har en elendig teknik. Det burde du måske overveje, når det nu er squat, du er steget mest i, inden du kommer til skade.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Macdoody skrev:

Du har ret.

De to vigtigste grunde til at træne BB er at være mandig og Badass..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Det gjorde pissenas for os allesammen da vi startede med squat, du skal bare igennem 1-2 ugers helvede uden den, og så har du vænnet dig til at køre uden. Når du har vænnet dig til det, vil du også mærke at det er endnu mere behageligt at køre uden puden.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

StefanM: Nårh ja, fordi man squater med pude er det kun muligt at have elendig teknik eller hvad?

Jeg mener selv jeg har bedre teknik end de fleste andre (som er på samme "niveau" som mig) der kører uden pude.
hvis man har ryggen ret, sørger for knæende ikke kommer ud over tæerne, har kontrol over ens knæ i den koncentriske fase og kommer ned i ordenlig dybde er det da mindre afgørende om man bruger pude eller ej. Den ekstra stabilitet det giver kan da være ligegyldigt hvis man har fin stabilitet i forvejen.
Jeg mener selv jeg overholder retningslinjerne for en acceptabel squat teknik, ikke at sige at jeg har en formidabel teknik, men det med elendig synes jeg du skulle holde kæft med, når du trodsalt ikke har set hvordan jeg squatter.

Lithium?: Jeg er 15 år, har trænet i 4½ måned og løfter 5x90 (med god dybde). Jeg startede på 40kg så jeg mener selv det er en god fremgang.

Btw: jeg opfordrer ikke folk til at køre med pude, jeg synes bare det latterligt hvor meget i flamer folk der gør det. det er trodsalt ens eget valg.
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster