Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1071
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af fullbody-program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bb.dk

Jeg har forsøgt at sammensætte et fullbody-program, som jeg skal starte op med her efter min dekonditionering slutter.

Planen er at køre det mandag-onsdag-fredag. Jeg har pt trænet nogenlunde seriøst i en 4-5 måneder.

Forestiller mig noget i retning af:

Dag 1 (typisk mandag):
Dødløft 5 x 5
Incline DB bænkpres 4 x 8
Bent over barbell rows 4 x 8
Dips 3-5 x 6-12
Abs 3-5 x 6-12
Biceps 3-5 x 6-12
Bagskulder 3-5 x 6-12

Dag 2 (typisk onsdag):
Squat 5 x 5 (vil nogengange blive pillet ud, da jeg spiller meget fodbold og døjer med en del inflammation specielt i venstre knæ).
Bent over barbell rows 4 x 8
DB bænkpres 4 x 8
WG OH Pull-ups 30 reps på så få sæt så muligt.
Abs 3-5 x 6-12
Hypers 4 x 15
Leg Curl 3-4 x 10-15

Dag 3 (typisk fredag):
Dødløft 5 x 5
Incline DB bænk 4 x 8
WG OH pull-ups 30 reps på så få sæt så muligt.
Dips 3-5 x 6-12
(DB ROWS?)
Abs 3-5 x 6-12
Biceps 3-5 x 6-12
Bagskulder 3-5 x 6-12

Jeg spiller fodbold mandag, tirsdag, torsdag og lørdag, antageligvis.

Kører ekstra sæt til guns og bagskulder på dag 1 og 3, fordi der kun er en trækkeøvelse til ryg.

Kører legcurl og hypers på dag 2 for at få noget bagkæde-træning istedet for dødløft, da jeg forestiller mig, at 3 x død er pænt hårdt.

Kører skiftevis ml. incline db press og db press fortløbende for ikke at gå død i db press. Kører dips på incline-dagen, da jeg forestiller mig, at flat db press er mere takserende qua højere vægt.

Forestiller mig at køre progression i vægt på dagsform og så holde en nogenlunde konstant volumen. Hvordan ser det ud?
Vil det istedet være smart at lave noget progression på reps i stedet for det, jeg har foreslået, hvor der kun er progression på vægten? Har små 6 uger, så et forslag kunne være 3 uger med 3 x 10 og så 3 uger med 4 x 6.

På forhånd tak :bodyman: :king:
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

KISS

http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

Det alt alt alt for besværligt.
Kør da det samme FB program i en 6-8 uger også skift ud i de øvelser du har lyst til at skifte ud i. det med at det er forskellige øvelser hver gang, forskellige reps, forskellige kilo og alt muligt mere. det er at gøre det alt alt for advanceret. det er ikke raket videnskab det her. så KISS

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Må indrømme, at jeg ikke synes det ovenstående er særligt besværligt.

Egentlig er det næsten fuldstændig sådan, jeg har trænet indtil nu, jeg har bare gjort mig den ulejlighed at bruge 10 min. på at skrive det ned.

KISS er selvfølgeligt prisværdigt, men det er også rart med lidt variation i træningen, samt at få alle de øvelser, man synes er sjovtemed, og det kan være lidt svært med et fullbody.

Derudover rækker min motivation ikke til alt det relevante iso hver gang, og ved at få lidt styr på det, er jeg sikker på, at jeg ikke bare altid træner guns, som jeg jo bedst kan lide :D

Mht. progression på reps og sådan, er det egentlig mest fordi jeg er i tvivl om jeg bør køre noget mere struktureret progression, eller om det er fint "stadig" at køre på dagsform.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

hvis du synes det nemt nok så kør det som det er.. men jeg ville hellere lave 3 forskellige FB programmer også sørger for at have de stoge basisøvelser med i dem alle. også vælge nogle forskellige øvelser til ryg, bryst ect. ville så vælge sådan at der er lidt af dem jeg kan lide og en enkelt eller 2 jeg ikke synes så godt om. sådan at der er variation i alle 3 programmer mht. øvelses valg.

reps. der ville jeg også vælge en fast reprange, også lave progression på vægten kun. også efter de 8 uger hvor man starter på et nyt FB program med nye øvelser i, kører en anden reprange. For at få noget variation så kroppen har noget nyt at tilvende sig heletiden.

at blandet det hele sammen på en gang, virker i min verden kun besværligt.

Styrkeliste

Illisher skrev:hvis du synes det nemt nok så kør det som det er.. men jeg ville hellere lave 3 forskellige FB programmer også sørger for at have de stoge basisøvelser med i dem alle. også vælge nogle forskellige øvelser til ryg, bryst ect. ville så vælge sådan at der er lidt af dem jeg kan lide og en enkelt eller 2 jeg ikke synes så godt om. sådan at der er variation i alle 3 programmer mht. øvelses valg.

reps. der ville jeg også vælge en fast reprange, også lave progression på vægten kun. også efter de 8 uger hvor man starter på et nyt FB program med nye øvelser i, kører en anden reprange. For at få noget variation så kroppen har noget nyt at tilvende sig heletiden.

Umiddelbart var det jo også min plan kun at lave progression på vægt, men det virker rimelig udbredt at lave progression på reps, og da jeg godt kunne klare lidt mere struktur, ville jeg høre, om bb.dk mente, det for mig var en brugbar approach at lave progression på reps.

Men tak for din feedback! :)

Er det den generelle opfattelse? At jeg komplicerer det unødigt?
Brugeravatar

Lærling skrev:
Illisher skrev:hvis du synes det nemt nok så kør det som det er.. men jeg ville hellere lave 3 forskellige FB programmer også sørger for at have de stoge basisøvelser med i dem alle. også vælge nogle forskellige øvelser til ryg, bryst ect. ville så vælge sådan at der er lidt af dem jeg kan lide og en enkelt eller 2 jeg ikke synes så godt om. sådan at der er variation i alle 3 programmer mht. øvelses valg.

Umiddelbart var det jo også min plan kun at lave progression på vægt, men det virker rimelig udbredt at lave progression på reps, og da jeg godt kunne klare lidt mere struktur, ville jeg høre, om bb.dk mente, det for mig var en brugbar approach at lave progression på reps.

jeg siger ikke du behøver lave progression på resps, men det kan du selvfølgelig også ´gøre.. jeg tænkte mere på at kører 3x10 i det første program, 5x5 i det næste og 4x8 i det 3. det var én mulighed.. men lad os da lige få nogle a de andre med på banen. og høre deres meninger

Styrkeliste

Illisher skrev:
Lærling skrev:

jeg siger ikke du behøver lave progression på resps, men det kan du selvfølgelig også ´gøre.. jeg tænkte mere på at kører 3x10 i det første program, 5x5 i det næste og 4x8 i det 3. det var én mulighed.. men lad os da lige få nogle a de andre med på banen. og høre deres meninger

Sådan forstod jeg det også, og jeg kan da godt forstå, hvad du mener. Starter ud her idag (om lidt), og starter så med noget high-rep for en sikkerheds skyld, sådan at jeg kan køre progression på reps, HVIS det er.

Kunne stadig godt tænke mig at høre fra flere :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster