Jeg har forsøgt at sammensætte et fullbody-program, som jeg skal starte op med her efter min dekonditionering slutter.
Planen er at køre det mandag-onsdag-fredag. Jeg har pt trænet nogenlunde seriøst i en 4-5 måneder.
Forestiller mig noget i retning af:
Dag 1 (typisk mandag):
Dødløft 5 x 5
Incline DB bænkpres 4 x 8
Bent over barbell rows 4 x 8
Dips 3-5 x 6-12
Abs 3-5 x 6-12
Biceps 3-5 x 6-12
Bagskulder 3-5 x 6-12
Dag 2 (typisk onsdag):
Squat 5 x 5 (vil nogengange blive pillet ud, da jeg spiller meget fodbold og døjer med en del inflammation specielt i venstre knæ).
Bent over barbell rows 4 x 8
DB bænkpres 4 x 8
WG OH Pull-ups 30 reps på så få sæt så muligt.
Abs 3-5 x 6-12
Hypers 4 x 15
Leg Curl 3-4 x 10-15
Dag 3 (typisk fredag):
Dødløft 5 x 5
Incline DB bænk 4 x 8
WG OH pull-ups 30 reps på så få sæt så muligt.
Dips 3-5 x 6-12
(DB ROWS?)
Abs 3-5 x 6-12
Biceps 3-5 x 6-12
Bagskulder 3-5 x 6-12
Jeg spiller fodbold mandag, tirsdag, torsdag og lørdag, antageligvis.
Kører ekstra sæt til guns og bagskulder på dag 1 og 3, fordi der kun er en trækkeøvelse til ryg.
Kører legcurl og hypers på dag 2 for at få noget bagkæde-træning istedet for dødløft, da jeg forestiller mig, at 3 x død er pænt hårdt.
Kører skiftevis ml. incline db press og db press fortløbende for ikke at gå død i db press. Kører dips på incline-dagen, da jeg forestiller mig, at flat db press er mere takserende qua højere vægt.
Forestiller mig at køre progression i vægt på dagsform og så holde en nogenlunde konstant volumen. Hvordan ser det ud?
Vil det istedet være smart at lave noget progression på reps i stedet for det, jeg har foreslået, hvor der kun er progression på vægten? Har små 6 uger, så et forslag kunne være 3 uger med 3 x 10 og så 3 uger med 4 x 6.
På forhånd tak