Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 807
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 804

Følg bodybuilding.dk på

Anterior pelvic tilt skal sluttes NU!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Intro:

Hey alle bb'ere.. Jeg har anterior pelvic tilt, (skriver fremover APT) og har haft det stort set hele mit liv. Jeg har prøvet at lave nogle øvelser imod det, men det har været uden held. Jeg har virkelig hadet mig selv over det. Jeg har tidligere haft virkelig mange smerter og det ser ikke særlig charmerende ud. Så begyndte jeg at træne seriøst og blive en medlemmer af dette dejlige forum, bb.dk. Jeg har læst tonsvis af artikler osv, så ved en del om dette problem (synes jeg selv, men det kan være at jeg tager fejl :)) Jeg har fået hjælp til nogle programmer, men de hjalp desværre ikke særlig meget, så jeg lavede mit program om, og brugte de ting jeg kunne bruge til noget. Jeg er godt klar over at jeg skal træne disse muskler: hamstrings, glutes og samtlige mavemuskler. Deruodver skal jeg strække mine hoftestrækkere, quads samt erector spinae.

Træningsprogram:
Jeg har indtilvidere trænet fullbody 3 gange om ugen, med disse øvelser:

RDL
Bench press
Reverse chinups
Shoulder press eller arnold press.
BOR DB OA
Side bend
Weigthed crunches
Front plank
Leg raises
Leg curl
Derudover lavede jeg også nogle øvelser, men de blev aldrig så vellykket. Disse øvelser var primært for at aktivere glutes, samt GHR.

Problemet med dette program var, at det blev altid alt for lange træningspas, og jeg gik for hurtig død og fik sjældent den fornemmelse efter træning "YEAH BABY!"... Jeg havde svært ved at vedligeholde min muskelmasse (er godt klar over det ikke er let når man cutter, men alligevel) samt jeg ikke kunne få fokuseret ordentligt på de specifikke muskelgrupper man skal gøre når man har APT.

Udstrækningsprogram
Jeg har haft ret svært ved at finde ud af hvorledes og hvor ofte jeg skulle strække ud. Men jeg brugte disse øvelser:

Erector spinae:
http://www.exrx.net/Stretches/ErectorSpinae/Plow.html
Hip flexor:
http://www.exrx.net/Stretches/HipFlexor ... lexor.html
http://www.exrx.net/Stretches/HipFlexor ... lexor.html
Quads:
http://www.exrx.net/Stretches/Quadriceps/SideLying.html

Jeg lavede også en anden udstrækningsøvelse, men kan ikke finde den :S (smider et link op når jeg har fundet navnet på den)

Billeder:

Dette er taget den 13/4-10. Jeg var igang med at cutte. Ikke så meget at sige til det, man kan tydeligt se at jeg har APT.

Dette er den 20/6-10 (68 dage senere), hvor jeg er nået lidt længere med mit cut, og har arbejdet mod APT.

Det jeg skal bruge Jer til

Hvis I ikke har et form for handicap kan I næppe forstille jer hvilken psykisk lidelse det er, når man konstant ser tydelig APT, når man går i gågaden, og butikkerne reflekterer, når man står foran spejlet, og det kan irritere en ufattelig meget psykisk. Men nu er det nok, denne gang skal jeg fandme af med det, det er nok nu! Jeg er psykisk og fysisk parat til hvad næsten hvad som helst!

Snart tager jeg på roskilde festival, derefter skal jeg i en måned i sommerhus, hvor jeg ikke har mulighed for at træne med vægte, men har massere af tid til udstrækning mm. Derefter kan jeg komme tilbage i centeret og blive swole :D

Jeg vil meget gerne have at I kan hjælpe mig. Jeg vil meget gerne have et succesfuld udstrækningsprogram, og helst et 2-split træningsprogram når jeg kommer hjem igen til træningen. Hvis det også er muligt at få nogle gode hjemmeøvelser med BW jeg kan bruge vil jeg være meget glad!
Ellers kommenter og skriv hvad i synes/tænker eller har på hjertet :)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det ser faktisk rigtig godt ud. Der er virkelig sket noget på de 68 dage. Jeg tror sådan set blot du skal fortsætte i samme stil og tempo som du har gjort indtil nu, så skal du nok komme helt af med APT på et tidspunkt. :)

Hvor lang tid varer dit FB træningspas siden du siger du kan give dig fuldt ud?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Logbog: Vis logbog

Andars skrev:Det ser faktisk rigtig godt ud. Der er virkelig sket noget på de 68 dage. Jeg tror sådan set blot du skal fortsætte i samme stil og tempo som du har gjort indtil nu, så skal du nok komme helt af med APT på et tidspunkt. :)

Hvor lang tid varer dit FB træningspas siden du siger du kan give dig fuldt ud?

Mange mange gange tak for den hurtige respons! :D

Mit træningspas varier... Hvis alle øvelser skal køres igennem (inklusiv calf raises), så kan det godt tage 2½ time.. Nogle synes muligvis ikke det er meget, men jeg er nok mere til 50-90 mins træningspas :)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Styrkeliste

Ingen årsag. Jeg har lige læst lidt om det. Det er da heldigvis noget som er muligt at rette op på med træning, og det ser ud til at du er i færd med noget af det rigtige. :)

Du burde godt kunne nå igennem de øvelser på ca. 2 timer og måske under hvis du giver den gas. Eventuelt kan du øge intensiteten ved at supersætte nogle af øvelserne for at spare lidt tid. :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Andars skrev:Ingen årsag. Jeg har lige læst lidt om det. Det er da heldigvis noget som er muligt at rette op på med træning, og det ser ud til at du er i færd med noget af det rigtige. :)

Du burde godt kunne nå igennem de øvelser på ca. 2 timer og måske under hvis du giver den gas. Eventuelt kan du øge intensiteten ved at supersætte nogle af øvelserne for at spare lidt tid. :)

Ja okay. Jeg synes bare ikke at udviklingen er så stor :S

Hmm, tjah, det burde jeg vel nok godt kunne gøre. Det har du ret i.. Så du vil anbefale at jeg bliver ved med at køre mit full body program? :)

Styrkeliste

Prøv at tjekke "Magnificient mobility" ud eller "Defrancos agile 8".
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Hej Mun.

Angående dit Anterior Pelvic tilt, så forestiller jeg mig at du kan have stramme hoftebøjere (m. illiopsoas), og dertil måske en svag abdominal muskulatur, idet at en stram illiopsoas vil mindske afstanden mellem lænderyg og lårben, der derved kan give dette tilt. En svag abdominal muskulatur vil heller ikke kunne være med til at rette op på pelvis' stilling. Det er lige et forsigtigt bud på det, da der er mange strukturer omkring hoften som kan bidrage positivt eller negativt til dette tilt.

Hvad kommer til udspænding, så kan du måske have gavn af at læse DIF's hæfte om bevægelighedstræning, hvordan dette udføres, og lidt om teorien bag. Dette kan læses gratis på følgende link:
http://sitecore.dif.rove.dk/asp/publikationer_pdf.asp?pdfid=686

Med venlig hilsen Nybsen
Hilsen Nybsen

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Ingen kostplan

Det lader jo til du har nogenlunde fat i den lange ende. To ideer:

- Noget self-myofascial release (SMR), fx foam rolling kan også have positive effekter
- Har du været til behandler?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

W_I_P skrev:Prøv at tjekke "Magnificient mobility" ud eller "Defrancos agile 8".

Jeg er igang med at hente Magnificient mobility dvd'en. Jeg kigger snart på Defrancos agile 8. Mange tak skal du have :)

Nybsen skrev:Hej Mun.

Angående dit Anterior Pelvic tilt, så forestiller jeg mig at du kan have stramme hoftebøjere (m. illiopsoas), og dertil måske en svag abdominal muskulatur, idet at en stram illiopsoas vil mindske afstanden mellem lænderyg og lårben, der derved kan give dette tilt. En svag abdominal muskulatur vil heller ikke kunne være med til at rette op på pelvis' stilling. Det er lige et forsigtigt bud på det, da der er mange strukturer omkring hoften som kan bidrage positivt eller negativt til dette tilt.

Hvad kommer til udspænding, så kan du måske have gavn af at læse DIF's hæfte om bevægelighedstræning, hvordan dette udføres, og lidt om teorien bag. Dette kan læses gratis på følgende link:
http://sitecore.dif.rove.dk/asp/publikationer_pdf.asp?pdfid=686

Med venlig hilsen Nybsen

Nu ved jeg ikke om du har læst alt det jeg skrev i min topic, men jeg synes nu selv at jeg er klar over det som du beskriver.

ANgående til udspænding, så tak for linket, er godt igang med at læse det! :D

flamingopikken skrev:Det lader jo til du har nogenlunde fat i den lange ende. To ideer:

- Noget self-myofascial release (SMR), fx foam rolling kan også have positive effekter
- Har du været til behandler?

Mange tak.. Du kan godt klappe dig selv på skulderen, da du faktisk har hjulpet mig ganske meget!

- Ja, det har jeg tænkt over. Jeg har bare hverken materialet i centeret eller herhjemme, så jeg skal investere i det hvis det kan hjælpe. Men så skal jeg være klar over hvilke øvelser jeg skal lave.
- Da jeg var mindre fortalte min læge at jeg skulle operares. Den idé droppede jeg hurtigt. Jeg føler mig ikke særlig godt tilpas at gå til fys med dette problem, har overvejet at gøre det. Det kan være at jeg gør det hvis jeg ikke får rettet op på det denne gang :)

Styrkeliste

Mun skrev:- Ja, det har jeg tænkt over. Jeg har bare hverken materialet i centeret eller herhjemme, så jeg skal investere i det hvis det kan hjælpe. Men så skal jeg være klar over hvilke øvelser jeg skal lave.
- Da jeg var mindre fortalte min læge at jeg skulle operares. Den idé droppede jeg hurtigt. Jeg føler mig ikke særlig godt tilpas at gå til fys med dette problem, har overvejet at gøre det. Det kan være at jeg gør det hvis jeg ikke får rettet op på det denne gang :)

Der har været nogle tråde omkring hvordan man billigt kan bygge sin egen foam roller af et PVC rør og en yogamåtte. Det kunne du jo overveje :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
Mun skrev:- Ja, det har jeg tænkt over. Jeg har bare hverken materialet i centeret eller herhjemme, så jeg skal investere i det hvis det kan hjælpe. Men så skal jeg være klar over hvilke øvelser jeg skal lave.

Der har været nogle tråde omkring hvordan man billigt kan bygge sin egen foam roller af et PVC rør og en yogamåtte. Det kunne du jo overveje :)

Jeg har læst alle topicsene nu. Det var ikke så meget prisen jeg havde nået imod. Det var bare at hvis jeg endelig skulle købe et, og investere tid i øvelser mm. ville jeg gerne være helt sikker på hvordan jeg skulle gøre det, og om det gav nogle væsentlige resultater :)

Styrkeliste

Andars skrev: Eventuelt kan du øge intensiteten ved at supersætte nogle af øvelserne for at spare lidt tid. :)

Eventuelt kunne han øge densiteten og sænke intensiteten med supersets. :)

Når det er sagt... Hvorfor 4 mave øvelser?

Og du har fremgang med dit APT og ved tilsyneladende noget om hvad der skaL gøres, så giv det da noget tid, så skal det jo nok komme. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:
Andars skrev: Eventuelt kan du øge intensiteten ved at supersætte nogle af øvelserne for at spare lidt tid. :)

posting.php?mode=quote&f=3&p=857036

Og du har fremgang med dit APT og ved tilsyneladende noget om hvad der skaL gøres, så giv det da noget tid, så skal det jo nok komme. :)

Grunden til at jeg laver så mange maveøvelser, skyldes at så får jeg også ramt internal og external obliques samt transverse abdonomis, og self abs.

Jamen jeg synes bare at på den tid jeg har brugt, så burde jeg have nået lidt længere, og derfor vil jeg gerne have råd, fif, tips og hjælp :)

Styrkeliste

Mun skrev:
Bnaz skrev:

http://bodybuilding.dk/posting.php?mode ... 3&p=857036

Grunden til at jeg laver så mange maveøvelser, skyldes at så får jeg også ramt internal og external obliques samt transverse abdonomis, og self abs.

Jamen jeg synes bare at på den tid jeg har brugt, så burde jeg have nået lidt længere, og derfor vil jeg gerne have råd, fif, tips og hjælp :)

Well, jeg ville gøre det anderledes... :)

Så snak med en behandler, der ved noget om disse problemer istedet for random gutter på nettet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bnaz skrev:

Så snak med en behandler, der ved noget om disse problemer istedet for random gutter på nettet.

Hvordan ville du så gøre det? :)

Styrkeliste

Mun skrev:
Bnaz skrev:

Hvordan ville du så gøre det? :)

Lave en noget plankehalløj en gang eller to om ugen, og det samme med abs og obliques, så kan man variere det lidt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mit første råd er at betale for Magnificent Mobility i stedet for at hente den fra en torrent site. Det er 2 helt almindelige gutter der har lavet det gode produkt, det er ikke et kæmpe firma du snyder, men to flinke fyre der har givet utroligt meget gratis viden væk igennem årene.
Det er ikke dyrt og et godt produkt.

Mht APT så er det typisk tre muskler der er overaktive (Hamstrings, hoftbøjerne og erector spinae)
Jeg ville personligt aldrig strække erector spinae men foam rolle den i stedet for.
De andre to skal strækkes hele tiden. 45sek af gangen.
Styrke og kontakt skal findes i dine modsatte muskler abs, quads, glutes.

Drop RDL den vil sadsynligvis bare forstærke dit APT. Drop leg curls dine hamstrings er allerede overaktive!
Drop leg raises, du vil iklke aktivere dine hoftebøjere endnu mere.

Gode øvelser er Hofteløft, gerne med ekstra vægte på hoften.
Frontsquats, sumo dødløft med god teknik, revrse crunches med maksimalt flekteret hofte og knæ er også gode.

Næste ting er dit bevøgemæønster. Fokuser på at bruge abs og glutes når du går rundt.
Sid så lidt ned som muligt, det forstærker dit APT.
Få et par flade sko. Hæl i skoen forstærker også dit APT.

Når det er sagt, så har BNAZ ret. De råd jeg giver her virker med mine kunder, men langt de fleste laver øvelserne forkert/suboptimalt indtil de får hands on coaching.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

poul hansen skrev:Mit første råd er at betale for Magnificent Mobility i stedet for at hente den fra en torrent site. Det er 2 helt almindelige gutter der har lavet det gode produkt, det er ikke et kæmpe firma du snyder, men to flinke fyre der har givet utroligt meget gratis viden væk igennem årene.

Mht APT så er det typisk tre muskler der er overaktive (Hamstrings, hoftbøjerne og erector spinae)
Jeg ville personligt aldrig strække erector spinae men foam rolle den i stedet for.

Drop RDL den vil sadsynligvis bare forstærke dit APT. Drop leg curls dine hamstrings er allerede overaktive!

Frontsquats, sumo dødløft med god teknik, revrse crunches med maksimalt flekteret hofte og knæ er også gode.

Næste ting er dit bevøgemæønster. Fokuser på at bruge abs og glutes når du går rundt.

Når det er sagt, så har BNAZ ret. De råd jeg giver her virker med mine kunder, men langt de fleste laver øvelserne forkert/suboptimalt indtil de får hands on coaching.

Okay, jeg ved ikke hvem der er galt på den, men når man har APT er ens quads for overaktive, og hamstrings er ikke aktive nok. Det er den illustration jeg har, men du siger det stik modsatte. Dette forvirrer mig ganske meget.

Ved godt at jeg ikke må sidde ned så meget, men det er ganske svært når man er studerende og skal lave opgaver, og i sin dagligdag sidder ned og hører på lærer :S

Har også undret mig over jeg skulle både træne hofte strækkere, og strække dem ud.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hip ... Raise.html (Det er denne form jeg bruger til leg raises)

Er du desuden fysioterapeut, eller hvad beskæftiger du dig med? :)

Styrkeliste

Mun skrev:Ved godt at jeg ikke må sidde ned så meget, men det er ganske svært når man er studerende og skal lave opgaver, og i sin dagligdag sidder ned og hører på lærer.

Du kan nok ikke gøre så meget til selve timerne, men når du er hjemme kan du da få sat dit bord op og sørge for du står op mens du laver opgaver. Du kunne også overveje en knæstol.

Mun skrev:
poul hansen skrev:Mit første råd er at betale for Magnificent Mobility i stedet for at hente den fra en torrent site. Det er 2 helt almindelige gutter der har lavet det gode produkt, det er ikke et kæmpe firma du snyder, men to flinke fyre der har givet utroligt meget gratis viden væk igennem årene.

Okay, jeg ved ikke hvem der er galt på den, men når man har APT er ens quads for overaktive, og hamstrings er ikke aktive nok. Det er den illustration jeg har, men du siger det stik modsatte. Dette forvirrer mig ganske meget.

Ved godt at jeg ikke må sidde ned så meget, men det er ganske svært når man er studerende og skal lave opgaver, og i sin dagligdag sidder ned og hører på lærer :S

Har også undret mig over jeg skulle både træne hofte strækkere, og strække dem ud.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Hip ... Raise.html (Det er denne form jeg bruger til leg raises)

Jeg læser til fysioterapeut og har arbejdet med træning professionelt de sidste 10 år og selv trænet i snart 20 år med vægte.

Din rectus femoris er sikkert spændt og irriterret, stræk den.
Resten af quads gætter jeg på er svage, men det hænger mere sammen med at du vægttræner med APT end APT i sig selv (en længere forklaring).

MHt din Psoas så er det ikke bare at træne den, men træne den korrekt, igen en længere forklaring og præcis testing og instruktion er nødvendigt for at vurdere dette.

Mht din arbejdsstilling: Ståbord hjemme og find sidestillinger med så udrettet hofte som muligt på studiet.
Brugeravatar

poul hansen skrev:
Mun skrev:

Jeg læser til fysioterapeut og har arbejdet med træning professionelt de sidste 10 år og selv trænet i snart 20 år med vægte.

Din rectus femoris er sikkert spændt og irriterret, stræk den.
Resten af quads gætter jeg på er svage, men det hænger mere sammen med at du vægttræner med APT end APT i sig selv (en længere forklaring).

MHt din Psoas så er det ikke bare at træne den, men træne den korrekt, igen en længere forklaring og præcis testing og instruktion er nødvendigt for at vurdere dette.

Mht din arbejdsstilling: Ståbord hjemme og find sidestillinger med så udrettet hofte som muligt på studiet.

Mange tak for din hjælp. Jeg har forstået hvad du mener og hvor du vil hen :)

Tror jeg anskaffer mig en mere effektiv metode, når jeg sidder herhjemme så jeg kan stå op :)
Har bare lige to spørgsmål, som du har gjort mig lidt i tvivl om. :D

1. Skal hamstrings trænes stærkere, eller skal den strækkes ud? (Jeg troede den skulle trænes stærkere)
2. Skal Psoas trænes stærkere, eller skal den strækkes ud? (Jeg troede den skulle strækkes ud)

Styrkeliste

Almindeligvis er hamstrings strukket pga bækkenets position. Jeg kan dog ikke sige om de skal styrkes, for det kan være de får for meget at lave i hverdagen og når du løfter pga positionen. Igen skal der testes...
Jeg kan dog næsten garantere for du skal aktivere og styrke dine glutes.

Psoas skal måske aktiveres og strækkes, komme rigen an på hvad tests fortæller om psoas' status.
Brugeravatar

poul hansen skrev:Almindeligvis er hamstrings strukket pga bækkenets position. Jeg kan dog ikke sige om de skal styrkes, for det kan være de får for meget at lave i hverdagen og når du løfter pga positionen. Igen skal der testes...
Jeg kan dog næsten garantere for du skal aktivere og styrke dine glutes.

Psoas skal måske aktiveres og strækkes, komme rigen an på hvad tests fortæller om psoas' status.

Når jeg kører leg curl, og rejser mig fra maskinen så kan jeg tydelig mærke at jeg går "rigtigt" og jeg ikke "har" APT..
Hvilke gode øvelser er der til glutes, synes det er ret svært at finde nogen. :S

Det lyder som om der er en masse som skal testes, skal man gøre det med en fysioterapeut eller hvordan??

Har du mulighed for at omstrukturere mit program ud fra de oplysninger du har om mig? Det virker som om at du har rigtig godt styr på det, og ved hvad der skal til :)

Styrkeliste

Har ikke set dit indlæg, jeg kan desværre ikke hjælpe dig uden at have "haft dig i hænderne" (laver derudover kun programmer til mine betalende kunder). Prøv evt at finde en god fys eller lignende der kan hjælpe dig mere på vej med at blive rettet op :)
Brugeravatar

Uanset hvad kan det være en god ide at finde en behandler som kan hjælpe dig, om ikk' andet så for at få udelukket at dit APT kan skyldes patologi i de pasive stukturer.

Har du dyrket noget sport før hen, hvor du har ekstenderet meget i columna?

Har du en fornemmelse af om du overstrækker dine knæ, når du står oprejst?
If you're using 30-pound dumbbells and making a lot of noise, you're not training like an animal. The animal is the guy who hits 315 for 20 reps, sets the bar down without a noise, and doesn't bother anyone.
Brugeravatar

smadderkassen skrev:Uanset hvad kan det være en god ide at finde en behandler som kan hjælpe dig, om ikk' andet så for at få udelukket at dit APT kan skyldes patologi i de pasive stukturer.

Har du dyrket noget sport før hen, hvor du har ekstenderet meget i columna?

Har du en fornemmelse af om du overstrækker dine knæ, når du står oprejst?

Jeg har svømmet på eliteniveau - det kan godt være at det skyldes det.. Så har jeg ligget i skinne som lille, ved ikke helt om det kan være derfor..

Nej, ikke specielt..

Så jeg kan konkludere at jeg ikke kan/skal regne med informativ hjælp fra bb.dk, men skal henvende mig til en fys?? :)

Styrkeliste

Jeg ved ikke om det er blevet nævnt. skimtet teksten.

jeg er i tråd med Poul, kom til en behandler.

din lændehvirvler, L5L4 står næsten som de skal, Der sker tilgengæld et knæk omkring L3, L2 hvilket ser lidt specielt ud? man kunne godt forstille sig at du ikke er i stand til motorisk at pladseret dit bækkken i neutralt, uden du krummer L5L4.

Et APT problem kan være strukturelt, hvilket vil sig at din hofte og lænde knogler kan være bygget så tendens er øget til APT

Jeg er ikke helt enig i forslagene om at øget styrke i gluts kommer til at gøre en permanenet forskel. Du er jo ikke nogen gammel dame. Man kan tilgengæld godt forstil sig at du har svært ved at aktivere din gluts isoleret og du tit vil lade din baglår dominere hofte ekstensionen.

APT giver svag gluts... at lære at aktivere gluts med et mere neutralt bækken vil selvfølgelig være også være noget man skal træne pågrund af APT.

Reputation point: 50

RuneB skrev:Jeg ved ikke om det er blevet nævnt. skimtet teksten.

jeg er i tråd med Poul, kom til en behandler.

din lændehvirvler, L5L4 står næsten som de skal, Der sker tilgengæld et knæk omkring L3, L2 hvilket ser lidt specielt ud? man kunne godt forstille sig at du ikke er i stand til motorisk at pladseret dit bækkken i neutralt, uden du krummer L5L4.

Et APT problem kan være strukturelt, hvilket vil sig at din hofte og lænde knogler kan være bygget så tendens er øget til APT

Jeg er ikke helt enig i forslagene om at øget styrke i gluts kommer til at gøre en permanenet forskel. Du er jo ikke nogen gammel dame. Man kan tilgengæld godt forstil sig at du har svært ved at aktivere din gluts isoleret og du tit vil lade din baglår dominere hofte ekstensionen.

APT giver svag gluts... at lære at aktivere gluts med et mere neutralt bækken vil selvfølgelig være også være noget man skal træne pågrund af APT.

Jeg bliver mere og mere forvirret nu. Det føles rastløst. Ved ikke længere hvad jeg skal gøre.

Jeg er specielt i tvivl om hvad jeg skal gøre ved hamstrings. Skal de trænes eller strækkes ud?

Er der ikke nogen som kan fastslå hvad jeg skal gøre og ikke gøre, for nu er jeg blot blevet mere usikker.

Styrkeliste

behandler!

Reputation point: 50

RuneB skrev:behandler!

Altså en fysioterapeut?

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online