Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

adel skrev:har gået og tænkt over at hvis man trænet 7 gange om ugen ville det ikke være overkill hvis nogle gjorde dette og hvad så hvis man kørte 2-split?

adel skrev:har gået og tænkt over at hvis man trænet 7 gange om ugen ville det ikke være overkill hvis nogle gjorde dette og hvad så hvis man kørte 2-split?

kofoed skrev:adel skrev:har gået og tænkt over at hvis man trænet 7 gange om ugen ville det ikke være overkill hvis nogle gjorde dette og hvad så hvis man kørte 2-split?
Hvorfor vil du træne 7 gange om ugen?

Rasmus Thorup skrev:Er det i orden at træne hver dag, så længe jeg ikke træner den samme muskel?
Nej, det er bestemt ikke en god ide at træne hver dag. Også selvom man splitter sit program op så man ikke rammer den samme muskel mere end 2 gange i ugen. Grunden til at det ikke er en god ide, skyldes at kroppen ikke kun restituerer på et muskulært plan. Den restituerer også på et systemisk plan. Det vil sige at kroppen som helhed også skal restituere, og hvis man bruger kroppen til intens fysisk udfoldelse hver dag, uden at indlægge hviledage, så risikerer man at overtræne på et systemisk niveau.

Troels KI skrev:Rasmus Thorup skrev:Er det i orden at træne hver dag, så længe jeg ikke træner den samme muskel?
Nej, det er bestemt ikke en god ide at træne hver dag. Også selvom man splitter sit program op så man ikke rammer den samme muskel mere end 2 gange i ugen. Grunden til at det ikke er en god ide, skyldes at kroppen ikke kun restituerer på et muskulært plan. Den restituerer også på et systemisk plan. Det vil sige at kroppen som helhed også skal restituere, og hvis man bruger kroppen til intens fysisk udfoldelse hver dag, uden at indlægge hviledage, så risikerer man at overtræne på et systemisk niveau.
viewtopic.php?f=3&t=6263

Bnaz skrev:Troels KI skrev:Rasmus Thorup skrev:Er det i orden at træne hver dag, så længe jeg ikke træner den samme muskel?

Olai skrev:Bnaz skrev:Troels KI skrev:Rasmus Thorup skrev:Er det i orden at træne hver dag, så længe jeg ikke træner den samme muskel?
En omgang teoretisk pølsesnak.. Det handler bare om at mærke efter i kroppen.. Spænd musklerne og føles de nogenlunde friske og udhvilede så tag ned og træn.. Føler du dig svag til træningen og mærker du tilbagegang til trods for at du bulker, så skulle du nok have ventet lidt længere.

Bnaz skrev:Olai skrev:Bnaz skrev:Troels KI skrev:Rasmus Thorup skrev:Er det i orden at træne hver dag, så længe jeg ikke træner den samme muskel?
En omgang teoretisk pølsesnak.. Det handler bare om at mærke efter i kroppen.. Spænd musklerne og føles de nogenlunde friske og udhvilede så tag ned og træn.. Føler du dig svag til træningen og mærker du tilbagegang til trods for at du bulker, så skulle du nok have ventet lidt længere.
En omgang lame broscience..

Xiva skrev:Fik jeg nogensinde nævnt, hvor glad jeg er for at have dig tilbage på Boardet, Thomas?
Altid rart at læse dine poste

Casper.S skrev:adel skrev:har gået og tænkt over at hvis man trænet 7 gange om ugen ville det ikke være overkill hvis nogle gjorde dette og hvad så hvis man kørte 2-split?
Hvis man tilrettelægger træningen ordentligt, så kan man såmænd godt.
Spørgsmålet er snarere om hvorvidt det er nødvendigt? En tilfældig average joe behøver på ingen måde træne så frekvent for at opnå nogle gode resultater. Tilgengæld kunne en seriøs SL'er godt få noget ud af at træne mange gange. Men i sidste ende afhænger det formentlig af hvad man har lyst til.
I en periode prøvede jeg at træne hverdag, og nåede vist op på ca. 40 dage i streg. inden jeg "gav op". Hvorfor dog dette? Fordi hvis jeg "kun" trænede 6 eller 5 gange om ugen, så savnede jeg altid at træne de sidste dage. Ville jeg anbefale det til andre? Nej.

A Menace To Chicken skrev:Casper.S skrev:adel skrev:har gået og tænkt over at hvis man trænet 7 gange om ugen ville det ikke være overkill hvis nogle gjorde dette og hvad så hvis man kørte 2-split?
Hvis man tilrettelægger træningen ordentligt, så kan man såmænd godt.
Spørgsmålet er snarere om hvorvidt det er nødvendigt? En tilfældig average joe behøver på ingen måde træne så frekvent for at opnå nogle gode resultater. Tilgengæld kunne en seriøs SL'er godt få noget ud af at træne mange gange. Men i sidste ende afhænger det formentlig af hvad man har lyst til.
I en periode prøvede jeg at træne hverdag, og nåede vist op på ca. 40 dage i streg. inden jeg "gav op". Hvorfor dog dette? Fordi hvis jeg "kun" trænede 6 eller 5 gange om ugen, så savnede jeg altid at træne de sidste dage. Ville jeg anbefale det til andre? Nej.
.. vi to, der ellers plejer at gokke hinanden i nødden over dette og hint i div. tråde - er helt og aldeles rørende enige hér.
A toast!
:
drink:

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster