Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1207
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Endnu en HST andmeldelse

Udskriv emne

Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Hey fellow BB’s
Så har jeg været igennem min første HST cyklus, og synes lige at jeg vil dele mine erfaringer med jer andre. :roll:
Jeg tog udgangspunkt i programmet fra denne side:
http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traening/
Jeg valgte følgende øvelser:
Squat
Dødløft
BB Benchpress
BOR(BB)
DB incline benchpress
Pulldowns
Military press
Side laterals
Chin-ups
Dips
Weighted crunches

Kørte med 2 sæt i hver øvelse, og havde en løbende progression på 3,5 % på nær ved dips og chinups, hvor min progression var, hvor strict jeg kørte dem. Jeg var i gang med programmet 6½ uge, den excentriske cyklus var ikke noget for mig, og jeg stoppede derfor før planlagt.

Fremgang:
Arme: 1 cm ± 1mm
Ben: 0,5-1 cm
Bryst: ikke noget nævneværdigt
Vægt: 2,4 kg
Min fremgang må siges at have været yderst god på armene, ben og bryst derimod kan jeg ikke helt være tilfreds med, synes jeg ikke. Spejlet siger dog noget helt andet end disse tal, for kan se en forbedring over hele kroppen, føler virkeligt at jeg har fået noget ud af det, især fordi jeg tidligere blot har trænet som en hjerneløs idiot.
At spejlet siger noget andet, skyldes nok at jeg har smidt noget fedt i perioden, og opbygget muskelmasse i stedet. Dog er den eneste form for cardio jeg har dyrket, været 10 km cykel dagligt frem og tilbage til stationen og gym’et, jeg har til gengæld præsteret at holde en meget høj intensitet under mine pas, så jeg aldrig gik derfra med tørre underbukser. :lol:

Alt i alt må det siges at jeg har været godt tilfreds med programmet, synes dog den første 15-reps cyklus var meget hård, det var jeg slet ikke vant til, så hvis jeg engang skal køre dette program igen vil jeg overveje at køre med 12-9-6 i reps i stedet for 15-10-5 også tage 3 sæt pr øvelse i stedet for 2.
-Mosvad
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: vojens

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hva med styrken ?
Brugeravatar

Træner her: Dit center

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 105.00

Kostplan: Vis kostplan

Daalle skrev:hva med styrken ?

Målet med programmet var jo primært masse, så derfor nævnte jeg ikke min styrkefremgang. Har ikke målt min 5rm efter programmet endnu, men den så vel ca. sådan her ud:
bænk: +5kg
dødløft: +15kg :twisted:
squat: +8kg
Brugeravatar

ikke nogen imponerende fremgang, specielt ikke i bryst, som jeg nok havde set størst ændring i, da den både tæller bryst, vinger og ryg.
Og den opfordeling du snakker om, med tab af fedt og opbygning i muskelmasse er det rene vås.
Hvis du læser nogle artikler herinde, ang. kost, cut og bulk, vil du hurtigt finde ud af, at dette slet ikke kan lade sig gøre samtidig :)
If it ain't heavy, don't lift it!
Mål for 09: arme - 40 cm

Geografisk sted: Sønderborg

Træner her: Klub Herkules Nordborg
Zielkes Fitnessklub
Fitness World Kolding

Mr. Lausten skrev:ikke nogen imponerende fremgang, specielt ikke i bryst, som jeg nok havde set størst ændring i, da den både tæller bryst, vinger og ryg.
Og den opfordeling du snakker om, med tab af fedt og opbygning i muskelmasse er det rene vås.
Hvis du læser nogle artikler herinde, ang. kost, cut og bulk, vil du hurtigt finde ud af, at dette slet ikke kan lade sig gøre samtidig :)

Syns ik der er grundlag for at nedgøre trådopretteren.....

Kan du ik skrive hvad dine ca. stats var inden?? og hvor lang tid du har trænet? :)
Bare så man kan få et lidt bedre overblik :D
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Mr. Lausten skrev:ikke nogen imponerende fremgang, specielt ikke i bryst, som jeg nok havde set størst ændring i, da den både tæller bryst, vinger og ryg.

Eller snakker du vås, selvfølgeligt er det muligt. Ved godt det er svært, men det er ikke umuligt.
Specielt ikke fordi jeg må siges at være en begynder. Da jeg startede på programmet havde jeg ca. 8-9 måneder useriøs træningserfaring. og ikke nogen imponerende styrke eller masse overhovedet.
Har ikke nogen 1rm fra før jeg begyndte.
og mine mål er i den lave ende, startede med nogle arme på lige omkring 34 cm, bryst kan jeg ikke lige huske på stående fod, og mine lår var omkring 57 cm inden start, mindes jeg.

Det skal iøvrigt tilføjes, at ejg kørte en mild zig-zag diæt. på dage hvor jeg trænede spiste jeg alt hvad jeg kunnne komme i nærheden af. mens jeg på dage uden træning lå i ligevægt, eller kalorieunderskud.
Brugeravatar

Du har absolut ingen argumentation for din udtalelse. HST er ikke et program som er rettet mod styrke, men hypertrofi - deraf navnet. Derudover vil jeg gerne have forklaring på, hvad du egentligt mener; Hvordan skulle man kunne se fremgang i brystet som følge af vinger og ryg? Naturligvis er det stabiliserende elementer, men skulle ikke mene, at min dødløft hjælper min bænkpres synderligt.

Mr. Lausten skrev:Og den opfordeling du snakker om, med tab af fedt og opbygning i muskelmasse er det rene vås.

Om dette er muligt, er diskutabelt - og er endvidere en diskussion som har været oppe at vende MANGE gange. Dog vil jeg give dig ret i, at mange omstændigheder taler imod denne udvikling.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Mr. Lausten skrev:Og den opfordeling du snakker om, med tab af fedt og opbygning i muskelmasse er det rene vås.

Det mener du forhåbentlig ikke? Hvor står det?

Den mest optimale måde at gøre det på - den der tilgodeser både vægttab og muskelopbygning bedst - er formentlig at køre bulk/cut-cyklusser, men det er på ingen måde rigtigt, at det er den eneste måde at vokse på.

Tænk dig om før du hovedløst citerer 16-årige internet-guruer.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00

alfross skrev: Tænk dig om før du hovedløst citerer 16-årige internet-guruer.

+1 !! :lol: :lol: :lol:
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00

Galleri: Vis galleri (2)

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster