Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Anmeldelse Smolov JR Bænkcyklus

Udskriv emne

Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Her er så min anmeldelse af Smolov JR Bænkcyklus, med ekstra tillagt prestræning på trods af at programmet foreskriver, at man ikke skal træne yderligere øvelser med samme bevægmønster/motoriske enheder.

I perioden har for det meste 2 splittet mine 4 ugentlige træninger således:

Uppers
smolov bænk
military 5-7 sæt
db inc 5-7 sæT
pushdown
laterals

lower
Smolov bænk
dødløft
squatvariant
rows
pulldowns
biceps

mine 1rm styrkeforbedringer er muligvis mindre af den ekstra prestræning, men jeg responderer enormt godt på volumen og har haft massiv styrkefremgang ved højere reps. Jeg har failet 2 af træningerne på grund af dårlig dagsform, men gennemført begge 2 dage senere hvorfor det har taget en smule mere end de foreskrevne 3 uger. Andre dage er sættene fløjet op.

Bænk 80@5>92,5@5 100@1(hvilket var med en finger på)>105@1, failer på 107,5 men havde muligvis været der med mindre ømme skuldre

Military press 60@1>60@3 50@8>50@10 55@5>55@8

DB inc 30@10>36@4

v bar Pushdowns (samme kabeltræk) 37,5@10 45@10

Konklusionen er at man skal være varsom med den øgede prestræning, mine skuldre lider stadig en lille smule, så med mit niveau taget i mente har det været fornuftigt, men med 31 sæt bænk om ugen og yderligere 30 sæt military og db inc er det ikke for begyndere :)

Edit: med skuldrene iorden igen, var der yderligere massive styrke forøgelser, lavede 3 sæt military 60@5 og 2 sæt db inc 36@5 og en 4'er + 85@7 bb bænkpres.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej
Jeg overvejer selv at køre smolov jr. i bænkpres.
Som du skriver, så anbefales det, at man ikke kører andre presse øvelser i perioden, og her er det så at mine dårlige spørgsmål kommer:
Er skulderpres, millitary osv et no-go eftersom det er presseøvelser, eller er det okay eftersom det primært er skuldrene, man bruger her?
Det samme spørgsmål mht. flies. Her bruges brystmusklerne jo også, men er det betragtet som en presseøvelse i denne sammenhæng?

på forhånd tak

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Jeg har personligt kørt Smolov jr. i bænken, en del gange, hver gang har resultatet været super. Jeg har så vidt jeg husker aldrig, haft andre presseøvelser (heller ikke til skulder), allerhøjst lidt triceps iso.
Flyers kan du godt køre med sørg for at holde det let, bænken bør være den eneste presseøvelse, der køres hårdt og tungt.

Reputation point: 20

Geografisk sted: Give

Styrkeliste
- Bænkpres: 247.50
- Squat: 225.00
- Dødløft: 222.50

Glud skrev:Jeg har personligt kørt Smolov jr. i bænken, en del gange, hver gang har resultatet været super. Jeg har så vidt jeg husker aldrig, haft andre presseøvelser (heller ikke til skulder), allerhøjst lidt triceps iso.
Flyers kan du godt køre med sørg for at holde det let, bænken bør være den eneste presseøvelse, der køres hårdt og tungt.

Okay. Tak for et meget brugbart og hjælsomt svar!

Reputation point: 15

SebSkovlund skrev:
Glud skrev:Jeg har personligt kørt Smolov jr. i bænken, en del gange, hver gang har resultatet været super. Jeg har så vidt jeg husker aldrig, haft andre presseøvelser (heller ikke til skulder), allerhøjst lidt triceps iso.

Okay. Tak for et meget brugbart og hjælsomt svar!

som glud skriver bør man følge programmets outline, der ligges op til at man ikke under en smolov jr bænk laver andre øvelser med et tilsvarende bevægmønster, lidt laterals og triceps iso ville jeg dog uanset hvad smide ind.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Hvilke dage er det man træner :-k Er det; man/tirs, ons off, tors/fre eller tors/lør....
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Brugere online