Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1006
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1004

Følg bodybuilding.dk på

Rugbrød er skidt for cut? :S

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey!

Nu er jeg i den situation at jeg gerne vil smide lidt fedt på maven... Jeg mener selv jeg har styr på kosten, og der i blandt indgår ca. 5 skiver rugbrød dagligt.
Så var det jeg hørte i Go' Morgen Danmark i morges på TV2 at hvis man gerne vil smide fedtet til sommeren, så skulle man holde sig væk fra rugbrød? What? Hvorfor er rugbrød ikke godt?

Som sagt så spiser jeg 5 skiver rugbrød dagligt, og det har jeg gjort i snart 1½ år hver dag.. Det er klart jeg er ved at være træt af det nu :( så er der evt. nogle alternativer til madpakken, som er NEMT at lave om morgenen, og ikke koster det vanvittige?

F.eks. synes jeg at 7 stykker rugfler til 18 kr. er for dyrt i længden... så hvad kan man tage med på madpakken, som er god kost? Søger muligheder... :)
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Aftensmad fra dagen før?
Jeg kan godt lide at lave en masse kylling starten på ugen, og så bruge det.

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Sæt dig ind i de mest basale regler omkring cut.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jeg har spist min fem skiver rugbrød de sidste 15år, mon ikke bare du skulle variere tilbehør lidt.

Rugbrød er bare rugbrød og gør hverken fra eller til under et cut, det er den samlede energimængde der gør det. Det burde du vide, hvis du som du siger har styr på kost.

Alternativt så kunne du jo bare smide en pastasalat, rissalat eller lign sammen og tage den med.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Go'Whatever Danmark kommer med en del nonsens. Uden at være ekspert ser jeg absolut ingen grund til at holde sig fra lige netop rugbrød - hvad var grunden til, at man burde, og hvad skulle der substitueres med?

En masse hurtige carbs er næppe specielt smart under cut, men rugbrød? Ville ikke kunne leve uden rugbrød, specielt ikke under cut.

Hvis du vil holde dig fra rugbrød, så er aftensmad fra aftenen før win, ligesom Saunzor siger.

Træner her: OBBC

Rugbrød er fint, hvidt brød er fint... det er bare carbs. Nærmest ALT er fint i moderation...
Brugeravatar

Har ikke set den optagelse fra gomorgen danmark refererer til, men det er svært at tage udtalelser fra et program, der har udtalt at mandler fjerner fedt på maven, seriøst.

Ham Christian Bitz er ikke altid for smart i hans udtalelser! :)
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Nu skal man også have det i baghovedet hvem Go' DK henvender sig til. Hr og Fru Danmark sluger desværre mange ting ukritisk de ser i Tv'et, fordi en såkaldt "ekspert" har en mening uden validitet bag, som desværre ofte er opstået på falske "sandheder", som bliver fortalt videre fra den ene uvidne til den næste . Inkonsistens er desværre en stor del af indlæggene i disse programmer.
Man kan remse en liste på størrelse med Poetry City Marathon op, som er dårlige, når man vil tabe sig, men i bund og grund handler det om at man skal spise alting med måde, og ikke stille tingene sort og hvidt op.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Rugbrød er et fint nok produkt. Spis løs!

Hvis sagen er, at du er træt af den samme madpakke hver dag, vil jeg lige som Damsgaard anbefale at bikse en aftenæder sammen og smide overskuddet i en boks.

Et godt alternativ til købebrød er at bage selv. Så kan man også smide godt med kerner og frø i efter behov. Kan anbefale langtidshævet myslibrød

Nders skrev:Sæt dig ind i de mest basale regler omkring cut.

Hmm, det har jeg nu gjort, men hvad har din kommentar at gøre med mit spørgsmål? Jeg spørg om hvorfor rugbrød skulle være "dårligt" og ikke om hvordan man cutter.. Det burde du da kunne læse?

mikkel_baech skrev:Jeg har spist min fem skiver rugbrød de sidste 15år, mon ikke bare du skulle variere tilbehør lidt.

Rugbrød er bare rugbrød og gør hverken fra eller til under et cut, det er den samlede energimængde der gør det. Det burde du vide, hvis du som du siger har styr på kost.

Alternativt så kunne du jo bare smide en pastasalat, rissalat eller lign sammen og tage den med.

Jeg har skam styr på kosten... men igen... jeg spørg ikke om min kost, men hvorfor rugbrød skulle være dårligt... For det kunne jeg ikke selv forstå, da jeg, som jeg siger har styr på kosten... Så mente ikke der var noget galt i det...

Men tak for svar :D
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Rugbrød er _ikke_ dårligt for cut. Men det er derimod kcal-tæt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

b000t skrev:Ham Christian Bitz er ikke altid for smart i hans udtalelser! :)

Det var ikke Christian Bitz, men Anne Bech, der var med i dagens udsendelse.

Method skrev:

Hmm, det har jeg nu gjort, men hvad har din kommentar at gøre med mit spørgsmål? Jeg spørg om hvorfor rugbrød skulle være "dårligt" og ikke om hvordan man cutter.. Det burde du da kunne læse?

Din manglende viden om hvorvidt rugbrød eller ej er dårligt, når man cutter, indikerer at du ikke har styr på selv den basale viden omkring kost (og cut), hvorfor Nders påpeger at du skal sætte dig ind i det :hihi:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
b000t skrev:Ham Christian Bitz er ikke altid for smart i hans udtalelser! :)

Det var ikke Christian Bitz, men Anne Bech, der var med i dagens udsendelse.

Method skrev:

Din manglende viden om hvorvidt rugbrød eller ej er dårligt, når man cutter, indikerer at du ikke har styr på selv den basale viden omkring kost (og cut), hvorfor Nders påpeger at du skal sætte dig ind i det :hihi:

Pikken kom før mig, men som han siger så har du åbenlyst ikke styr på nogetsomhelst ang kost og ernæring siden du ikke selv kan konkludere at rugbrød bare er rugbrød.
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay Pikken og Mikkel, prøv nu at læs mit spørgsmål...

Jeg citerer det lige for jer, hvis I har glemt det:

Så var det jeg hørte i Go' Morgen Danmark i morges på TV2 at hvis man gerne vil smide fedtet til sommeren, så skulle man holde sig væk fra rugbrød? What? Hvorfor er rugbrød ikke godt?

Hvor i den sætning ser i at jeg IKKE har styr på kosten? Gu' fanden ved jeg sgu da at rugbrød bare er rugbrød, men jeg spørg jeg efter "hvorfor rugbrød ikke skulle være godt" da det i mit hovede, og efter MIN viden BARE ER RUGBRØD, som I også selv siger "det er bare rugbrød" ..

Så vi alle tre har samme viden om kosten, MEN jeg spørg hvorfor rugbrød ikke skulle være godt, da jeg så ville høre jeres mening, eller om jeres mening også bare var at "rugbrød bare er rugbrød"..

Er det skåret nok ud i pap nu? :)

Mange GANGE UNDSKYLD hvis jeg ikke fik formuleret mig første gang..
Brugeravatar

method skrev:Okay Pikken og Pikkel, prøv nu at læs mit spørgsmål...

Jeg citerer det lige for jer, hvis I har glemt det:

Hvor i den sætning ser i at jeg IKKE har styr på kosten? Gu' fanden ved jeg sgu da at rugbrød bare er rugbrød, men jeg spørg jeg efter "hvorfor rugbrød ikke skulle være godt" da det i mit hovede, og efter MIN viden BARE ER RUGBRØD, som I også selv siger "det er bare rugbrød" ..

Så vi alle tre har samme viden om kosten, MEN jeg spørg hvorfor rugbrød ikke skulle være godt, da jeg så ville høre jeres mening, eller om jeres mening også bare var at "rugbrød bare er rugbrød"..

Er det skåret nok ud i pap nu? :)

Mange GANGE UNDSKYLD hvis jeg ikke fik formuleret mig første gang..

Det er i orden Method(pik) :D

Du har garanteret bare haft en Brain fart og derfor ikke selv kunne stille konklusionen at rugbrød bare er rugbrød og at man ikke taber fedt af at holde sig væk fra rugbrød men ved at holde sig i et stabilt kcal underskud indtil det ønskede fedttab er opnået. Hvad jeg så ikke forstår er hvorfor du ikke kan indrømme nu at det var et lidt dumt spørgsmål at stille da du i næsten samme sætning skriver at du har styr på kost, hvorfor kunne du så ikke konkludere at rugbrød er rugbrød selv?
Jeg tænker derfor at du har haft en mild nedsmeltning her i varmen og derfor burde holde dig indendøre og drikke lidt vand.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hmm det kan sgu godt være du har ret i det :D så må jeg hellere gøre det Mikkel (Pikkel) :D

Men nu hvor vi begge er enige om at rugbrød bare er rugbrød, der skal et kcal underskud til for at tabe sig, og så kan man næste spise hvad man vil, men helst undgå de mættede fedtsyrer og tomme kalorier, så som junk føde osv., og vi har fået konstateret at jeg har fået en nedsmeltning, så forstår jeg ikke hvorfor der bliver sagt sådan noget vrøvl i Go' Morgen Danmark, og det var sådan set derhen af jeg ville med mit spørgsmål, så Nej, kan ikke rigtig se det var et dumt spørgsmål? #-o
Brugeravatar

method skrev:Hmm det kan sgu godt være du har ret i det :D så må jeg hellere gøre det Mikkel(Pik) :D

Men nu hvor vi begge er enige om at rugbrød bare er rugbrød, der skal et kcal underskud til for at tabe sig, og så kan man næste spise hvad man vil, men helst undgå de mættede fedtsyrer og tomme kalorier, så som junk føde osv., og vi har fået konstateret at jeg har fået en nedsmeltning, så forstår jeg ikke hvorfor der bliver sagt sådan noget vrøvl i Go' Morgen Danmark, og det var sådan set derhen af jeg ville med mit spørgsmål, så Nej, kan ikke rigtig se det var et dumt spørgsmål? #-o

Jeg tager lige det sidste først. Det var et dumt spørgsmål fordi vi jo lige har konkluderet at du er klog nok til at selv vide at rugbrød er rugbrød og at måden at tabe sig på er ved kcal underskud..

Næst så er morgentv jo bare morgentv og hvis du har en anelse kritisk sans så ville du bare ryste på hovedet af det. Som du selv siger, der bliver sagt meget vrøvl.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil stadig ikke kalde det for et dumt spørgsmål, men vil give dig ret i at jeg måske kunne have en draget en konklusion før jeg spurgte her inde.. Dog var jeg noget nysgerrig i at høre hvad i havde at sige til det, så derfor skrev jeg før jeg "tænkte" ...

Det er jeg selvfølgelig ked af...

Men så fik vi det på plads... Ha' en god dag! :)
Sidst rettet af method 9. maj 2011, 14:43, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

method skrev:Jeg vil stadig ikke kalde det for et dumt spørgsmål, men vil give dig ret i at jeg måske kunne have en draget en konklusion før jeg spurgte her inde.. Dog var jeg noget nysgerrig i at høre hvad i havde at sige til det, så derfor skrev jeg før jeg tænkte..

I lige måde. :) PIK! :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

You got me! :lol: :( :mrgreen:
Brugeravatar

method skrev:Jeg vil stadig ikke kalde det for et dumt spørgsmål, men vil give dig ret i at jeg måske kunne have en draget en konklusion før jeg spurgte her inde.. Dog var jeg noget nysgerrig i at høre hvad i havde at sige til det, så derfor skrev jeg før jeg "tænkte" ...

Det var heller ikke noget dumt spørgsmål, da jeg selv undrede mig over hvorfor de sagde det ? Men når de siger det i Go* morgen Danmark, så er det fordi den alm. seer ikke kender til ligevægtsindtag mm. og det ville være nemmere bare at sige, at man skal holde sig fra alt kalorietæt mad, i stedet for at forvirre seerne for meget...

Fortsat god dag
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Jenslyn87 skrev:Rugbrød er fint, hvidt brød er fint... det er bare carbs. Nærmest ALT er fint i moderation...

+1

method skrev:

Hvis du rent faktisk havde styr på de mest BASALE regler, ville du ikke stille sådan et spørgsmål.
Så ville du vide at et cut samlet set afhænger af det totale kalorie indtag.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:
method skrev:

Hvis du rent faktisk havde styr på de mest BASALE regler, ville du ikke stille sådan et spørgsmål.
Så ville du vide at et cut samlet set afhænger af det totale kalorie indtag.

Okay, du får ret... Jeg har IKKE styr på de mest BASALE regler ang. kost... Pis, du fik mig :( :( :(
Brugeravatar

Sandsynligvis fordi danskerne spiser mange fede rugbrødsmadder med leverpostej, ost og makrel med masser af mayo. Så hvis du fortæller dem at de ikke skal spise rugbrød, så forsvinder meget af det fede på magisk vis.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Der er helt vildt mange kulhydrater i rugbrød, nok derfor.
Go for it

Geografisk sted: Danmark, Holstebro

PatrickPumper skrev:Der er helt vildt mange kulhydrater i rugbrød, nok derfor.

Og?
Kulhydrater, og især fibre, er ikke nødvendigvis dårligt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

mmmmmmmmmmmmmm carbohydratez
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:

mmmmmmmmmmmmmm carbohydratez

http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster