Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Smeden skrev:Pythagoras
c^2 = sqrt(a^2 + b^2)
3.9^2 = sqrt(1.5^2 + b^2)
solve for b!
Hvis din skitse sagde 3.9, så har du jo enten tegnet den forkert eller kigget på længden af hypotenusen (stigen), der netop er givet som 3.9.

Padi skrev:Jeg er ved sidste opgave nu, og har været stuck i et godt stykke tid.
For fuglen sneppeklire har man undersøgt, hvor meget energi den bruger til stofskifte og normal aktivitet. Undersøgelserne har vist, at energiforbruget med god tilnærmelse aftager lineært med temperaturen i omgivelserne. Sneppeklirens daglige energiforbrug ved to forskellige temperaturer fremgår af tabellen.
Temperatur i C grader 0 30
Dagligt energiforbrug kJ 291 99
Beregn det daglige energiforbrug ved 10Cgrader.
Jeg har så prøvet med formlen y=ax+b
a=y2-y1/x2-x1
b=y1-a*x1
men er endt op med et resultat på -43.9075
Jeg har skrevet dette ind på lommeregneren:
0,15625*10-45.47
Hvor 0,15625 har jeg beregnet til min a-værdi
Hvor 10 x, som jo er hvor mange grader, jeg skal finde dens stofskifte på
Hvor -45,47 er hvad jeg beregnet til min b-værdi
Any help?

Padi skrev:Har lige et problem igen, som jeg håber, at I kan hjælpe med![]()
Jeg skal bevise disse rodregneregler ved at udnytte potensregneregler

Dingo skrev:Padi skrev:Har lige et problem igen, som jeg håber, at I kan hjælpe med![]()
Jeg skal bevise disse rodregneregler ved at udnytte potensregneregler
Ik at jeg overhovedet kan huske noget fra beviser fra matematik , men hva har du selv fundet frem til ind til videre? Hvad står der på siderne i din matematikbog under det bevis?

Cykelmyggen Egon skrev:Jeg kan gost forstå du ikke kan finde ud af det, den nederste regel ser ud til at være skrevet forket op. Der skal opløftes i 1/P.
prøv så og se om du kan

Rasmuskrogh skrev:du kan jo godt tage kvadratroden af 4 og 9. Så er det bare at sætte det uden for

Rasmuskrogh skrev:Der kommer til at stå (1*kvadratrodx + 3*kvadratrodx + 2*kvadratrodx) /kvadratrodx ------ altså 6*kvadratrodx /1*kvadratrodx - og så forkorter du bare

Rasmuskrogh skrev:Sådan her, beklager hvis du ikke kan se det

"I afstanden r1 er lydniveauet L1, og i afstanden 2r1 er lydniveauet L2. Beregn L1-L2

DHP skrev:"I afstanden r1 er lydniveauet L1, og i afstanden 2r1 er lydniveauet L2. Beregn L1-L2
Jeg får det til L_1 - L_2 = -20 * log(2):
L_1 = k - 20 * log(r_1)
L_2 = k - 20 * log(2 * r_1) = k - 20 * ( log(2) + log(r_1) ) ( husk at log(a*b)=log(a) + log(b) )
Så L_1 - L_2 = k - 20 * log(r_1) - k + 20 * log(2) - 20 * log(r_1) = 20 * log(2)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster