Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

KropKostHK - Kost program

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hmm, jeg har lige et par spørgsmål.
Jeg er fra i dag begyndt at bruge KropKostHK.xls skemaet til at regne min kost ud osv.
Skide godt skema forresten ;-)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får de rigtige tal, når jeg spiser.
Jeg har regnet ud at jeg skal have 2748 Kcal om dagen, hvis jeg skal tabe fedtprocent og at jeg skal have 170 g protein.

Jeg har vedhæftet et billede af min første dag på skemaet. Er der nogle der kan komme med forslag til hvad jeg skal gøre for at komme længere op i Kcal og protein? Eller bare gøre det bedre?

Jeg skal passe på, da jeg ikke vil tage mere fedt på, men det er bare fordi jeg er gået i stå i min træning og trænger til at spise rigtigt.

Er der også nogle råd til hvad man kan spise, f.eks. for at få mere protein? Jeg gider ikke spise æg hele tiden, det gir sådan en luft i maven! ...haha

Jeg synste det er svært at spise mere fordi jeg spiser til jeg er ved at revne hver gang..specielt om aftenen..lidt mærkeligt fordi jeg er ikke nogen "lille" mand.
185 høj, 85 kg og 23 år...

Det ville være fedt hvis der er nogle der ka hjælpe lidt, så må jeg vist snart skylde en energi-bar så meget jeg har spurgt om råd herinde ;-)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan få lette kcal gennem flydende drikkervare, f.eks. kakao, juice osv.

Du kan f.eks. drikke kakao, det giver ret mange kcal og protein :)
Billede

"Boards dont hit back" -Bruce Lee

Hvorfor så smadre træ?! Vær dog en mand og kæmp!
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Hildir har ret i at en god kilde er flydende mad :)

Ville dog drikke skummetmælk istedet for kakao. Og drop sødmlæken. De ekstra cal. er fra mættet fedt. Det kan vi ikke lide.

Havergryn til morgenmad, er også næsten et must. God energi og noget mere protein end i muslie.
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du skal have 170g protein om dagen, vil det sige at hvert måltid skal indeholde ca 30g protein, hvis du spiser 6 gange som er anbefalet.For det første ville jeg spise noget mer til morgen mad. 100g musli+10g protein pulver. smager godt med kakaoprotein. Du siger at du ikke kan spise så meget, men 300g ris er sgu meget.
Hvis du vil holde lav fedt% er det ikke nogen særlig god ide at kaste 700kcal ned som aftensmad.
Protein shake er nemme at få ned og nemme at lave.
Prøv om du kan holde de 30g protein i hvert måltid. det gør selvfølgelig ikk noget at den ryger over.

God træning :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)

Kommer an på hvem man er. Jeg kan godt spise 300g ris +tilbehør :)
Billede

Brugeravatar

Super godt, der er nogle gode svar:-)

Hmm, tjaa I har nok ret i med sødmælken og havregryn. Men nu kommer jeg jo fra landet a', så mælk skal smage af noget! Men jeg tror godt jeg kan gå med til Letmælk..men selvom jeg er fra landet, så kan jeg bare ikke få havregryn ned :-( ...men hvad med Cornflakes?..er det egentlig godt? - altså for kroppen?

Men det lyder måske rigtig nok med at det ikke er så godt at kaste så stor en mængde kcal ned til aftensmad, jeg vil prøve at se om jeg kan sprede det lidt mere udover dagen.
Men jeg ved ikke helt det med det protein-pulver..jeg kan godt se det er smart..men for mig virker det lidt for "pumper-agtigt"..jeg træner ikke for at være 2m bred eller noget..men alligvel kunne det være et godt boost :-) - Smager det ikke af helvede til???

Ja, godt at flydende mad er en god ting! ..så må jeg til at drikke mere ;-) ..Hvad er ellers godt der? Udover Juice og Cacao? Og har I andre altid Cacao til at stå i køleren eller? ...jeg kan godt vænne mig til at leve af cacao ;-)..haha

Nogle råd til hvordan jeg holder mig på 30g protein i hvert måltid? ...I dag kom jeg næsten op på det (stolt), ved at spise 2 æg og en masse rugbrød..men gider sq ik æg hver dag ;-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Hildir skrev:Kommer an på hvem man er. Jeg kan godt spise 300g ris +tilbehør :)

Muligvis hvis det er kogte ris. Ellers har jeg min tvivl.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

GoingBiG skrev:
Hildir skrev:Kommer an på hvem man er. Jeg kan godt spise 300g ris +tilbehør :)

Muligvis hvis det er kogte ris. Ellers har jeg min tvivl.

Ja, det er kogte ris fra min side ihvertfald! Hvis det ikke var, ville det jo være sindssygt meget! ;-)
Men jeg plejer at spise det der svarer til 1dl ris (ukogt)...er det ikke meget normalt?
Brugeravatar

Styrkeliste

mikey skrev:
Ja, godt at flydende mad er en god ting! ..så må jeg til at drikke mere ;-) ..Hvad er ellers godt der? Udover Juice og Cacao? Og har I andre altid Cacao til at stå i køleren eller? ...jeg kan godt vænne mig til at leve af cacao ;-)..haha

Nej bestem ikke. Jeg drikker ikke kakao. Det er fyldt med unødvendig sukker (5%). Det lyder måske ikke af meget men, hvis du drikker en litter kakao, får du 50g sukker. Sukker spiser du kun lige efter træning.

Synes det er forkert, at så mange anbefaler det, nærmest som en fast del af kosten. Du kan hygge dig med et glas en gang i mellem, men sgu ikke hele tiden. DRIK MÆLK!!.

Fint at du starter med letmælk, men du skal nok ned på skummet niveau, hvis du skal til at drikke meget. Der er 1,5g fedt i letmælk. Hvis du drikker en litter får du 15g, hvor imod 1g fra letmælk.

Du bliver (desværre) ikke 2 meter bred, hvis du spiser proteinpulver. Det hjælper dig bare til at få de mængder, du skal have, og så er whey protein fordelagtigt lige efter træning pga den hurtige optagelse.
Brugeravatar

gode kilder til protein:
tun
kylling fillet
kalkun bryst
magert oksekød
makrell
laks
aborre (staveplade.dk)
æg
skummet- og minimælk
fromage fraise
protein pulver 80+

gode kilder til kulhydrat:
ris
pasta (moderat indtag)
kartoffel (moderat indtag)
frugt
grøntsager
havregryn
groft rugbrød.

gode kilder til sundt fedt:
fed fisk som makrell og laks
nødder
kerne rugbrød
oliven-,solsikke-,raps og tidselolie

det er vist de mest brugte madvare. og et godt udganggs punkt til en kostplan
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Du skal også så hvidt muligt sørge for at du for både Protein, Kulh, og sund fedt ind i vært måltid så kroppen hele tiden har de rigtige næringsstoffer at tage af.

I dit 3. måltid spiser du kun et æble, hvis det bare skal være nemt kan du evt. putte en protein shake ind der også

Så skal du også have nogle flere grønsager. Du for jo næsten ingen vitaminer, spiser du en vitaminpille til morgenmaden?

Hvis du skal spise ris så sørg for at det er de brune, der er langt flere vitaminer i end der er i de rensede hvide.

Her kan du se hvad jeg fik igår, kan give lidt indspiration måske.

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste

Man kan altså godt få cacao som ikke indeholder sukker. Jeg har en cacao karton i køleren som indeholder mere protein end mælk, ellers er resten det samme som skummetmælk.

Kan egentlig ikke se problemet i sukker når man bulker, selvom det selvfølgelig ikke er særlig sundt :wink:
Billede

Brugeravatar

Hildir skrev:Man kan altså godt få cacao som ikke indeholder sukker. Jeg har en cacao karton i køleren som indeholder mere protein end mælk, ellers er resten det samme som skummetmælk.

Kan egentlig ikke se problemet i sukker når man bulker, selvom det selvfølgelig ikke er særlig sundt :wink:

Det er de hurtige kulhydrater der er problemet, og som ved forkert indtagelse give kræftige udslag i blodsukker-balancen..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

sniper skrev:
Hildir skrev:Man kan altså godt få cacao som ikke indeholder sukker. Jeg har en cacao karton i køleren som indeholder mere protein end mælk, ellers er resten det samme som skummetmælk.

Det er de hurtige kulhydrater der er problemet, og som ved forkert indtagelse give kræftige udslag i blodsukker-balancen..

You're right :oops: #-o
Billede

Brugeravatar

Hildir skrev:
sniper skrev:

Og de vil nærmest være umulige at tage, så de ikke indtages forkert.

Det ville svare lidt til at anbefale folk at drikke mælk og spise vingumme til :)
Brugeravatar

Gozo skrev:
Hildir skrev:
sniper skrev:

Det ville svare lidt til at anbefale folk at drikke mælk og spise vingumme til :)

Men kakaoen med skummetmælks værdi smager dejligt :D
Billede

Brugeravatar

Hildir skrev:
Gozo skrev:
Hildir skrev:
sniper skrev:

Men kakaoen med skummetmælks værdi smager dejligt :D

Så kom den rigtige grund frem :)
Den er så godtaget.
Brugeravatar

:lol:

/back to topic
Billede

Brugeravatar

Tak for listen af forskellige ting, det hjalp lidt til indkøbslisten. Var ude og købe en masse sunde ting som jeg kan proppe i mig. Men er du gal, Hottere, de er altså ikke særlig sunde! Jeg troede at pølser var ok, ikke sunde..men det kunne gå..de er da fulde af alt muligt lort! :-) og det samme er pølsebrød..hehe..holder en pause med dem nu, tror jeg .
Jeg kom fandme helt op på 3127 Kcal pga. det, men kun 135g protein og 122g fedt..det er jo ikke helt sundt :-(

Jeg skal også lige høre? Kan man regne ud hvor meget fedt man må få?...eller er der et magisk tal man ikke må overskride? Det samme gælder Kul.? Det kunne være rart at få styr på alle de ting...

Hvad for nogle nødder spiser I og hvor køber I dem henne? Jeg syns det er så vildt dyrt at købe nødder i de alm butikker...

Hmm ja, jeg har også været ude og købe lidt grøntsager i dag, men det blev til nogle vok-blandinger? Det kan vel godt gå, kan det ikke?
Jo jeg spiser godt nok vitamin-piller. Hver dag bøffer jeg en Gerimax Ginseng Multienergi - de skulle være fine ik?

Tak for det andet skema der..det var meget sjovt at se...men du spiser godt nok mange rejer? Det er smart nok kan jeg se..men de er da meeega dyre??

Æv, lidt nederen man ikke må drikke så meget kakao..men det er vel egentlig også fair nok. Ren mælk er også godt :-)
Men det der proteinpulver? Jeg ved ikke helt om jeg kan få mig til at købe det..men jeg overvejer det lidt.
Hvad er bedst og hvad skal jeg købe..hvis jeg skal købe det? Fordi det er vildt svært for mig at spise rigtigt..endnu ihvertfald :-)
Og hvad skal man købe for at det ikke smager af lort?.. :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

vok blanding er imo et godt valg da der er mange forskellige grøntsager i sådan en djævel.

du skal have mellem 40-70g sundt fedt pr dag ca.

ca 4-6 g kulhydrat pr kg pr dag.

nødder er lidt dyre.. mandler er tit på tilbud til 10kr i netto for 200 eller 250g. og hvis du napper 50g pr. dag er det helt fint.
Brugeravatar

Styrkeliste

mikey skrev:Tak for det andet skema der..det var meget sjovt at se...men du spiser godt nok mange rejer? Det er smart nok kan jeg se..men de er da meeega dyre??

Nej ikke i Kvickly extra, der kan du få 500 g frosne for en 20.- men spiser generelt ikke så mange rejer jo måske en gang om ugen, det var bare eksemplet fra i forgårs

mikey skrev:Æv, lidt nederen man ikke må drikke så meget kakao..men det er vel egentlig også fair nok. Ren mælk er også godt :-)

Jo bare sørg for at det er skummetmælk (lav fedt %)

mikey skrev:Men det der proteinpulver? Jeg ved ikke helt om jeg kan få mig til at købe det..men jeg overvejer det lidt.
Hvad er bedst og hvad skal jeg købe..hvis jeg skal købe det? Fordi det er vildt svært for mig at spise rigtigt..endnu ihvertfald :-)
Og hvad skal man købe for at det ikke smager af lort?.. :-)

Har sendt dig en PM vidste ikke lige om jeg måtte reklamere for hvilken netbutik jeg køber det i, her i forummet. men hvis det er nogen som ved om det er okay, skriver jeg det gerne offentligt, selvom der nok er den del som kender den :)

Geografisk sted: Albertslund

Styrkeliste

Pyha, nødder de er godt nok lidt tørre at spise..hvis man skal helt op på 50 g ..hehe..men med lidt mælk ryger de lige ned :-)

Men ellers får jeg ellers spist noget for tiden, det er bare lidt svært at følge, specielt når man pludselig skal på Jensens Bøf og spise...de skriver ik lige hvad deres retter indeholder i tal ;-)

Men jeg overvejer godt nok meget at købe noget protein-pulver-noget. Det er svært at komme op på de tal hver eneste dag, så det kunne være rart med en nemmere måde at gøre det på, bare til de dage hvor den er helt gal med at huske at spise...

Men nu er jeg ved at have styr på hvordan jeg skal spise..så tror jeg bare jeg skal over og ha fundet mig et ordentlig træningsprogram :-)
Brugeravatar

Styrkeliste

det er altis starten der er sværest.. man skal have gjort det til en vane (eller som min mor siger "en sygdom) at spise de rigtige ting på de rigtige tidspunkter af dagen. men når man har gjort det kører det bare.

jeg vil da anbefale dig at købe noget protein pulver du kan suplere med lige efter træning da det godt kan være svært at spise lige efter man har pumpet 1 time nede i centerert.

hvad angår et program er der en hel del mulighedder i folks log bøger og i artikkel sektionen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvorfor svarer du på en tråd der er 4 år gammel?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00