Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1256
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Træning, shake og Cardio eller?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey står og skal til at igang med lidt cardio og regnede med at tage en tur på løbebåndet efter træning.

Men hvad vil så være mest optimalt med hensyn til min proteinshake?
Skal jeg tage den efter endt træning og så løbe?
Eller skal jeg træne, løbe og så tage shaken?

Tror måske lidt selv mest på den første for at der ikke skal gå for længe før musklerne får noget, eller betyder det ikke nopget så længe man er igang?

btw. Er mælk i proteinshaken godt nok som kulhydrat, eller hvor meget skal jeg ca. op og indtage efter en træning?
Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. PacMan havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Skive

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har fået anbefalet at tage den efter styrketræning, før løb.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri

Efter cardio og vægttræning imo. Ellers risikerer du bare, at kalorierne i shaken bare bliver brugt på cardioen.
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Det var så 2 forskellige svar, Andre der vil byde ind?
Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn. Hvis f.eks. PacMan havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformig musik
Brugeravatar

Lithium skrev:
mlysdal skrev:Det var så 2 forskellige svar, Andre der vil byde ind?

Du har ikke mulighed for at løbe på de dage du ikke styrketræner eller adskille styrke & cardio med 6 timer min. på samme dag ?

Nej det kniver lidt for det meste grundet arbejde, og den med at forskyde det med 6 timer bliver også lidt svær.

Har tænkt lidt på, Hvad hvis jeg tager halvdelen efter træning og måske lige en banan eller lign. og så løber, Og så den anden halve Efter løb?? proetinen fra shaken så længe jeg løber.?
Brugeravatar

Vil det virke, eller nogen der har erfaring med det?
Brugeravatar

Det har jeg også læst om folk der har gjort, altså halvdelen efter styrke, og så resten efter løb, så det er nok ikke helt skidt :)
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 84.00
- Squat: 127.50
- Dødløft: 165.00

lav din metabolske træning før styrketræning. det har en lang række posetive aspekter.
feks vil vil dit blodsuke rikke være lavt her, og du vild derved begrænse kroppens nedbrydning af muskelmasse til energi under din cardio. styrketræning er ikke ligeså energi krævende som cardio.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

kuglen skrev:lav din metabolske træning før styrketræning. det har en lang række posetive aspekter.
feks vil vil dit blodsuke rikke være lavt her, og du vild derved begrænse kroppens nedbrydning af muskelmasse til energi under din cardio. styrketræning er ikke ligeså energi krævende som cardio.

Det kan du selvfølgelige have ret i, men det vil jo også resultere i mindre energi til styrketræningen og ville samtidig skulle løbe længere tid for at opnå samme fedtforbrænding!?
Brugeravatar

mlysdal skrev:
Det kan du selvfølgelige have ret i, men det vil jo også resultere i mindre energi til styrketræningen

wroong.. styrketræning kræver ikke ret meget energi i forhold til løb. når du styrke træner er der tale om en lokal udmattelse.. (du bliver ikke træt i benene efter at have trænet bryst) det eneste tidspunkt det kan blive et problem er jo så på dine ben dage, så kan du evt droppe dit løb der eller tage det i en mindre grad.

og ville samtidig skulle løbe længere tid for at opnå samme fedtforbrænding!?

wroong igen.. hvor langt du løber har absolut intet at sige for hvor meget fedt du forbrænder. det eneste der tæller her er netto energiforbruget som vil være ens i begge tilfælde.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:
mlysdal skrev:
Det kan du selvfølgelige have ret i, men det vil jo også resultere i mindre energi til styrketræningen

wroong.. styrketræning kræver ikke ret meget energi i forhold til løb. når du styrke træner er der tale om en lokal udmattelse.. (du bliver ikke træt i benene efter at have trænet bryst) det eneste tidspunkt det kan blive et problem er jo så på dine ben dage, så kan du evt droppe dit løb der eller tage det i en mindre grad.

Alle dage er ben dage da jeg træner fullbody..!

kuglen skrev:
mlysdal skrev:og ville samtidig skulle løbe længere tid for at opnå samme fedtforbrænding!?

wroong igen.. hvor langt du løber har absolut intet at sige for hvor meget fedt du forbrænder. det eneste der tæller her er netto energiforbruget som vil være ens i begge tilfælde.

Ifølge en artikel på MOL øger Styrketræning før konditionstræning fedtforbrændingen.

Så må jeg jo også skulle løbe længer eller mere intenst, hvis jeg vælger at løbe før, for at forbrænde lige så meget som jeg ville hvis jeg løb efter..
Brugeravatar

mlysdal skrev:

Alle dage er ben dage da jeg træner fullbody..!

ok. jeg tror nu helle rikke det vil være et problem.. jeg ved at mange gør det.. incl. mig slv. bare se folk der er ved at forberede sig tl en kunkurence.. de tager ofte 2 timers cardio pr dag.. også på ben dage.

Ifølge en artikel på MOL øger Styrketræning før konditionstræning fedtforbrændingen.

det er en gammel artikkel. man har fundet ud af at det er langt mere effektivt at lave sin cardio før sin styrketræning.
styrketræning øger kroppens forbrænding i og med at det kræver mere energi for kroppen at bevare 1g muskel end det kræver at bevare 1g fedt.

Så må jeg jo også skulle løbe længer eller mere intenst, hvis jeg vælger at løbe før, for at forbrænde lige så meget som jeg ville hvis jeg løb efter..

nej.. det er jo netto energi forbruget der er den alt afgørende faktor. om du bruger 250kal på løb først og derefter 150kcal på styrke træning eller om du gør det omvendt giver det samme. forskellen er bare at ved at løbe først udnytter du den varme og den efter forbrænding der sker ved cardio under din styrketræning, og du udnytter dit window of opertunity 100% efter træning istedet for at vente 15-20 min med at smide protein og carbs i kroppen pga en løbetur. og nej.. du kan ikke bare tage din shake før din løbetur a du så vil bruge de carbs på at løbe istedet for at fylde energi depoterne op, og så vil du stadig være katabolsk efter din løbetur og det opbygger du ikke muskler af.
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay var jeg så ikke klar over :)
Men godt nok så ved ejg det jo nu hehe...

Det trro jeg jeg vil prøve så med cardio først.

Tak for hjælpen :8
Brugeravatar

mlysdal skrev:Okay var jeg så ikke klar over :)
Men godt nok så ved ejg det jo nu hehe...

Det trro jeg jeg vil prøve så med cardio først.

Tak for hjælpen :8

super.. hvis du vil vide mere om det kan du søge lidt rundt her på siden.. det har været oppe nogen gange før nemlig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Derudover burde det være en bonus at man er opvarmet, før træningen. :)
Strong and lean, is what I mean!

Check your ego at the door, and lift the weight progressively off the floor..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster