Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1176
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Taurus log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Bondi skrev:Ja, hvad sker der lige i trafikken. Folk bliver mere og mere agressive i deres kørsel og ser ud til at være irriteret over at der er andre end KUN dem i trafikken. Tror simpelthen folk generalt er blevet for stresset og presset. Er glad for jeg selv bor laaaaangt ude i skoven :)

Men løsningen er nok helle ikke at smække dem en, så er da glad for at hører du klarede det på en civiliseret måde :wink:
Men gav da bonus i træningen kan jeg se :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ovenfor et billede af mig som foredragsholder.

Den breeee'ste foredragsholder jeg har set i DK... :D :D :D :D

Elsker i øvrigt at læse dine små historier efter din træning. Det gi'r et dejligt billede af din hverdag og dig som familiefar... =D>

Træner her: OBBC
Chandre Fitness
Fitness4All

Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Ingen kostplan

Bondi skrev:
Bondi skrev:Ja, hvad sker der lige i trafikken. Folk bliver mere og mere agressive i deres kørsel og ser ud til at være irriteret over at der er andre end KUN dem i trafikken. Tror simpelthen folk generalt er blevet for stresset og presset. Er glad for jeg selv bor laaaaangt ude i skoven :)

Men løsningen er nok helle ikke at smække dem en, så er da glad for at hører du klarede det på en civiliseret måde :wink:
Men gav da bonus i træningen kan jeg se :D

Hej Bondi.

Jeg er nu glad for at jeg slap helskindt gennem processen. Den anden bilist steg ud af bilen og ville give mig øretæver :shock:
Det var først der jeg mistede besindelsen og hev fat i ham. Det resulterede i at han helt frivilligt satte sig ind i bilen igen og låste bildøren. :mrgreen:
Jeg tror vist han fandt ud af at dette her nok ikke var så godt da han fik set lidt nærmere på mig. :D :D
Er ordet 'bøhtosse' ikke et velvalgt superlativ til sådan en mand.
Nå, det er heldigvis et overstået kapitel.

Tak for dit indlæg. :)
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Geografisk sted: Sorø

Fitness-iver skrev:
Ovenfor et billede af mig som foredragsholder.

Den breeee'ste foredragsholder jeg har set i DK... :D :D :D :D

Elsker i øvrigt at læse dine små historier efter din træning. Det gi'r et dejligt billede af din hverdag og dig som familiefar... =D>

Hej Michael.

Du er nu sød! :) :)
Jeg er også tyk, men det ser man heldigvis ikke :D

Det er lige over med dine indlæg i din egen log. Jeg elsker simpelthen også at læse dine indlæg. Der er nogle sekvenser i din dagligdag som afspejler mit eget, så jeg slider nok lidt for meget på din log, men er desværre i øjeblikket nok en anelse FOR inaktiv med indlæg.
Jeg beundrer jer (du og din familie) for jeres overskud til at nå så mange ting, med træning, rejser, arbejde og nu også den lille Freya.
Flot som I får tingene til at hænge sammen! =D>

Rigtig god torsdag ønskes du og din familie herfra.
"Ydmyghed består ikke i at fornægte sig selv, men i at vedkende sig sin handling "
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Hej min ven

Hvordan går det? Du døjer forhåbentligt stadigvæk ikke med ryggen?

Med håbet om en god tirsdag :D

Miguel
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Må lige finde mere tid til at følge med herinde igen. Den har manglet lidt den sidste tid. Har ikke brugt andet af min tid til at træne og sove og spise. Skal virkeligt tage mig sammen med de daglige ting med det natarbejde her.
Mht. dit program og at det ikke lige har givet det største kick i træningen, hvordan står det så til med din kost ? kunne det have nogen indflydelse ? eller er det bare fordi du ikke mener du følger det strict ?

Go' Torsdag, og snart weekend!
(NM i Roskilde Lørdag d.20 Okt, er det noget du skal til som tilskuer ?)
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:Må lige finde mere tid til at følge med herinde igen. Den har manglet lidt den sidste tid. Har ikke brugt andet af min tid til at træne og sove og spise. Skal virkeligt tage mig sammen med de daglige ting med det natarbejde her.
Mht. dit program og at det ikke lige har givet det største kick i træningen, hvordan står det så til med din kost ? kunne det have nogen indflydelse ? eller er det bare fordi du ikke mener du følger det strict ?

Go' Torsdag, og snart weekend!
(NM i Roskilde Lørdag d.20 Okt, er det noget du skal til som tilskuer ?)

Hej S.K.

Siden jeg overgik til denne træningsmetode, har min træning været ustruktureret så jeg har ikke nogen mulighed for endnu at vurdere dets effekt, desværre.
Kosten har ligeledes ikke været helt optimalt. Meningen var, at jeg bl.a. ville øge min indtagelse af mælk efter råd fra Miguel, det har så ikke holdt helt og kødindtagelsen som de fulgte i 50'erne har heller ikke kunnet holde helt som jeg ville.

Jeg har gennem de seneste 2 uger døjet med nogle helbredsmæssige problemer der har sat alt i stå, både med kost og træning, så jeg i øjeblikket faldet i et lille sort hul.

Kommer jeg helt på fode igen, vil jeg vende tilbage til min log igen.
I øjeblikket som tilstanden er, så holder jeg mig langt væk fra alt hvad der har med træning at gøre for ikke at sidde og blive mere ærgerlig.

Nej Søren, stævner tiltaler mig ikke - lørdagen er også afsat i sønnens tegn, med hans fodbold. De har et topopgør denne lørdag og det betyder meget for mig at kunne finde kræfter nok til at følge hans hold tæt denne dag.

Spænd nu ikke dig selv for hårdt, for selvom du er ung, så vokser træerne ikke ind i himlen :wink:
Pas nu godt på dig selv og tak for dit bidrag i min log! :)

Rigtig god weekend ønskes du herfra.
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Stilstand i projektet :cry:
Det ser ikke lovende ud i øjeblikket . . . :evil:
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Taurus skrev:Stilstand i projektet :cry:
Det ser ikke lovende ud i øjeblikket . . . :evil:

Nej hvor træls... Håber ikke det er alvorligt mester...

God bedring og varme tanker herfra... :wink:

Chandre Fitness
Fitness4All

Ærgerligt!
Er der slet ingen motivation, eller det er direkte helbreddet som forhindrer dig ?
Så kan du vel bruge nogle af de faktisk flotte nætter for tiden til noget kiggeri ?
Savner lidt noget nyt læsning fra dine aftener + lidt flotte billeder :)

Rigtig go' bedring herfra! og go' weekend!
S.K
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

Hej Iver og S.K.

Det begynder at gå fremad med helbredet. Jeg tager nok en mild dag enten nu søndag eller mandag. Så vil jeg lige vejre situationen og se om systemet er med.

I skal begge have tak for de varme og opmuntrende ord. :)
Mentalt har jeg ikke været på toppen et stykke tid, men der er dog ikke tale om en depression, så langt når det heldigvis ikke. Fysisk har jeg rendt ind i nogle smerter i bryst og hjerteregionen (nok stressrelateret) som efterfølgende er afløst af en masse sygdom der har tvunget mig helt i knæ. Jeg har bare intet fysisk kunnet tåle at foretage mig uden at jeg troede at min sidste time var kommet. :roll:
Øjensynligt er der fremgang, men det går langsommere end jeg havde regnet med.
Mit immunforsvar er vist ikke i top, så der må noget glutamin og valleprotein indenbords.

Jeg har i den forløbne periode bl.a. kastet mig over min astronomi med en masse forberedelser her til vinterens komme. Jeg er jo udtalt galaksejæger og fik da også i forgårs et kig på NGC 891 i stjernebilledet Andromeda (billedet vedhæftet).
Galaksen ligger ca. 45 millioner lysår fra os og har en diameter på over 120.000 lysår, hvilket er en anelse større end vor egen galakse, nemlig Mælkevejen.
Den har en luminositet på 150 milliarder sole, så et estimat på mellem 120-180 milliarder stjerner befinder der sig i denne fantastisk flotte galakse.

Håber snart er være 100% tilbage igen. :twisted:
Vedhæftede filer
3002-NGC891_F10_20.jpg
3002-NGC891_F10_20.jpg (104.83 KiB) Vist 266 gange
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Stærkt at det går fremaf!
Andromeda er også en af de få ting jeg har set, selvfølgelig ikke nær så flot, nærmere en grå tot vat, men det er sku fantastisk at når man stå på Jorden og ser ud på en helt anden galaxe! :woot:
Håber træningen kommer til at køre snarest!

S.K - Go' søndag!

Var forresten til NM i går, og en rigtig fed oplevelse. Super felt af atleter alle klasser igennem, og ikke mindst en sjov oplevelse med backstage rundvisning af Stellan Bossen samt en god samtale med selveste Nr.5 til Mr.Olympia i år - Dennis Wolf :twisted:

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

Hej Taurus
Godt at du blev lokket herind.
Jeg måtte lige læse hele din log igennem igen efter
at have set på det imponerende billede af galaksen :)

Spændende igen at blive mindet om hvor uendelig stort universet er både i tid og rum.

En meget inspirende log med en super træning foruden en
god beskrivelse af alle dine andre oplevelser :)

Hvordan gik det med jobbet, som du var til samtale til ?
Har jeg alligevel læst loggen for hurtigt igennem, eller står det ikke i den ?
God bedring med helbredet :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Hej du.

Alt det stjernetræf :D - det er fadme spændende og man kunne blive ved og ved i en uendelighed med at forske...
Desværre har jeg ikke åbenbart ikke udviklet nok hjernekapacitet til at kunne rumme alle de oplysninger... og mest af alt kunne huske dem. :D :D Derfor har jeg aldrig ville sætte mig ind i tingenen.. og derfor fatter jeg nada af det hele. :shock: :shock:

Men fedt når andre lige slynger oplysninger ud... så tænker man alligevel lidt over tingene.
...................
"Ligegyldigt om du tror, du kan, eller om du tror, du ikke kan,
så får du helt sikkert ret"

Billede
Brugeravatar

Hej Iver og S.K.

Det begynder at gå fremad med helbredet. Jeg tager nok en mild dag enten nu søndag eller mandag. Så vil jeg lige vejre situationen og se om systemet er med.

I skal begge have tak for de varme og opmuntrende ord.
Mentalt har jeg ikke været på toppen et stykke tid, men der er dog ikke tale om en depression, så langt når det heldigvis ikke. Fysisk har jeg rendt ind i nogle smerter i bryst og hjerteregionen (nok stressrelateret) som efterfølgende er afløst af en masse sygdom der har tvunget mig helt i knæ. Jeg har bare intet fysisk kunnet tåle at foretage mig uden at jeg troede at min sidste time var kommet.
Øjensynligt er der fremgang, men det går langsommere end jeg havde regnet med.
Mit immunforsvar er vist ikke i top, så der må noget glutamin og valleprotein indenbords.

Velbekomme min ven...

Kender godt de der op og nedture... Har dem selv med jævne mellemrum...
Håber det bedste for dig... Uha lyder fandme ikke rart med de der smerter... Nu er du ikke en af dem der ikke går til lægen vel?? Hellere et besøg for meget end et for lidt... :wink:

Alt det der stjernekiggeri lyder vildt nørdet - men for dælen også spændende... :wink: :8 Kan godt forstå man kan blive bidt af det...

Ha' en dejlig dag... - iver

Chandre Fitness
Fitness4All

S.K skrev:Stærkt at det går fremaf!
Andromeda er også en af de få ting jeg har set, selvfølgelig ikke nær så flot, nærmere en grå tot vat, men det er sku fantastisk at når man stå på Jorden og ser ud på en helt anden galaxe! :woot:
Håber træningen kommer til at køre snarest!

S.K - Go' søndag!

Var forresten til NM i går, og en rigtig fed oplevelse. Super felt af atleter alle klasser igennem, og ikke mindst en sjov oplevelse med backstage rundvisning af Stellan Bossen samt en god samtale med selveste Nr.5 til Mr.Olympia i år - Dennis Wolf :twisted:

Hej Søren.
Tak!

Det er et velkendt problem, at viser man et fotografi af en galakse så som udenforstående vil naturligt tro, at det er så også det man ser i teleskopet, men det er ikke tilfældet.
Man kan dog se ret meget som man træner sit øje. Der kræver dog brug af visse teknikker og ikke mindst en stor portion tålmodighed og intensiv træning i at observere.

Jeg kan mærke på dig at det har været lidt af en succesoplevelse med NM. Det må også være lidt af en motivationsfaktor at komme hjem med i rygsækken efter så mange stærke indtryk. Der er lidt at bearbejde!
Du har jo bevæget dig rundt blandt eliten, det kan man leve på i mange dage.

Første gang jeg mødte Sven Ole Thorsen inde i Sporting Health Club i Gothergade i 1981, der svævede jeg på en sky i 14 dage.
Jeg kom som 18årig fra de sydlollandske roemarker og så det enorme muskelbjerg på 130kg. Fy for pokker hvor var han stor!!
Så kom ikke at sige jeg ikke forstår mig på disse sanselige indtryk. Jeg misunder dig faktisk lidt.

Henning skrev:Hej Taurus
Godt at du blev lokket herind.
Jeg måtte lige læse hele din log igennem igen efter
at have set på det imponerende billede af galaksen

Spændende igen at blive mindet om hvor uendelig stort universet er både i tid og rum.

En meget inspirende log med en super træning foruden en
god beskrivelse af alle dine andre oplevelser

Hvordan gik det med jobbet, som du var til samtale til ?
Har jeg alligevel læst loggen for hurtigt igennem, eller står det ikke i den ?
God bedring med helbredet
Henning

Hej Henning.
Velkommen til min log, et dejligt fornemt besøg.
Nu følger jeg meget din log også, men har dog ikke vist min aktivitet så meget.

Universet rummer masser af juveler, desværre vælger de fleste at sove sig fra disse helt eventyrlige oplevelser.
Skulle du en dag tage en tur i din sejlbåd i de indre farvande, så hav en prismekikkert med og læg dig op på båden i stille vejr under klar himmel. Så bare lad kikkerten panorere stille rundt på himlen, du vil opleve en fredfyldt verden fyldt med en masse indtryk af det uendelige univers, og vor ubetydelige eksistens. Vi er bare et fnug i verdensaltet . . . en støvpartikel i det store rum. At opleve dette med vand under kølen giver dig muligheden for at se en himmel med minimal lysforurening . . . amatørastronomernes fjende nr. 1!

Jobbet fik jeg ikke Henning - de havde ikke råd til at ansætte mig. Jeg solgte mig for dyrt ved samtalen.
De ville have mig og det i sig selv er jo en god ting, men de kunne ikke honorere mit lønkrav.
Hvis jeg skal bestride en stilling som projektleder for en hel afdeling og samtidig også skal kunne agere spydspids i belastningssituationer og samtidig være manden på gulvet, så må man også være parat til at betale for mine evner - for dem har jeg og det var de helt bevidst om, men på forvaltningsplan forholder man sig ikke til behovsdækning, men nøgternt til økonomien.
Ansættelsesudvalget var kede af at skulle vælge et alternativ og det blev jeg på sin vis glad for at høre, det fortæller mig at det var mig de ville have, men de var ikke parate til at betale prisen.
De kune maksimalt honorere mit nuværende lønniveau, så med mere ansvar i en ny stilling vil jeg ikke lege med. Jeg ser ingen grund til at skaffe sig selv mere arbejde for den samme betaling.

Tak for de smukke ord og tak for omsorgen! :)

jhbody skrev:Hej du.

Alt det stjernetræf - det er fadme spændende og man kunne blive ved og ved i en uendelighed med at forske...
Desværre har jeg ikke åbenbart ikke udviklet nok hjernekapacitet til at kunne rumme alle de oplysninger... og mest af alt kunne huske dem. Derfor har jeg aldrig ville sætte mig ind i tingenen.. og derfor fatter jeg nada af det hele.

Men fedt når andre lige slynger oplysninger ud... så tænker man alligevel lidt over tingene.

Hej jhbody.
Velkommen også til dig.

Nu har jeg jo fulgt nogle af dine indlæg her i dette forum, og jeg kan ikke rigtigt finde et sted der fortæller mig, at du ikke har nok udviklet hjernekapacitet.
Du virker til at kunne rumme temmelig meget - specielt er det udtalt de steder hvor du har din viden.
Men jo, - det ER spændende og skulle du nogensinde få muligheden for at se gennem et teleskop, så håber jeg du gør brug af den. Det er en unik oplevelse for mange.

Jeg kan som et kuriosum her fortælle dig, at tager du stoffet fra en hvid dværg (ja det hedder det altså!), så vil det stof være så meget presset sammen, at udgør det størrelsen på en terning som du rafler med i f.eks. yatzy - og lægger denne terning i grabben på en gummiged, så vil den IKKE kunne løfte den!
Denne lille uanseelige terning der intet fylder i en sådan 6m³ frontskovl, vil veje ca. 15 tons!
Det er derfor helt legalt at sige; "Jeg fatter ikke en meter, hvordan f . . . . . kan det lade sig gøre!"

Universet rummer mange kræfter - dette er een af dem.

Fitness-iver skrev:Velbekomme min ven...

Kender godt de der op og nedture... Har dem selv med jævne mellemrum...
Håber det bedste for dig... Uha lyder fandme ikke rart med de der smerter... Nu er du ikke en af dem der ikke går til lægen vel?? Hellere et besøg for meget end et for lidt...

Alt det der stjernekiggeri lyder vildt nørdet - men for dælen også spændende... Kan godt forstå man kan blive bidt af det...

Ha' en dejlig dag... - iver

Hej Iver.

Jeg går desværre ikke så meget til lægen og får også udskæld af hustruen. Jeg har dog ikke problemer nu, men får jeg det igen nu når træningen er startet op, så er jeg den der er gået til lægen.
Jeg har dog fået kørt et EKG hvert år af mit hjerte og dér har lægen godkendt mig 100% med et sundt og stærkt hjerte, med kommentaren om at jeg skal fortsætte med min bodybuilding, men huske på, at jeg jo ikke er 20 år længere!

Den sidste glemmer jeg så nogle gange og det er nok her jeg får beskeden i træningen.

Jeg tror helt sikkert, at jeg kunne berede dig og din familie et par oplevelsesrige timer ved min titommer.
Dem jeg har lavet en seance for, har talt om det flere dage efter.

Hos mig får man ikke lov bare at kigge, men der følger altid en historie med der får de fleste til at blive helt begejstret.

For 3 år siden, havde jeg en ung pige med ude og se på bl.a. planeten Saturn (den med ringene). Det endte med at hun blev så bidt af det, at hun glemte alt og tiden og efter tre timer så stod hendes storebror så i vores have. Han var sendt op for at hente hende.
Jo, jo . . . så blev han også hængende!

Så da vi nåede midnat så sagde jeg stop. Nu måtte jeg hellere følge dem hjem for ellers stod forældrene vel her som de næste.
Jeg desværre nok lidt for meget i selvsving i den anledning og er dårligt til at stoppe igen . . . :oops:

Du ønskes ligeledes en skøn tirsdag. :)

Tak allesammen for jeres bidrag - dejligt I gider følge med! :)
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

"Genoptræning"

Dato: 22/10/2007
Tidspunkt: 15.15
Tidsforbrug: +50min.

Full Squat:
3x5 @ 110kg.

Lårcurl, ligg.:
3x5 @ 55kg.

Bænkpres:
3x5 @ 100kg.

Front lat pulldown:
3x5 @ 85kg.

Skulderpres sidd. m. HV.:
3x5 @ 32kg.

Preachercurl EZ:
3x5 @ 47kg.

Pushdown:
3x5 @ 55kg.

Mental fokus: :) :) :) :devil: :devil: :devil:

Bemærkning:
Så kom jeg endelig igang igen og hold k . . . hvor har jeg dog savnet det!!

Det er som at blive genfødt at komme i centret - eneste skår i glæden kunne jeg dog ikke undgå da jeg ankom - mere om det senere.

Det blev til en forholdsvis stille og rolig træning med langsomt udførte bevægelser i kontrollerede form og min squat som jeg virkelig har savnet (ja, I læser rigtigt . . . jeg er virkelig begyndt at elske denne hadeøvelse, takket være Hepburn!) den blev udført ass to the grass og det gjorde godt i lårbasserne.

Måtte dog sande, at jeg er begrænset i min udholdenhed, for da jeg nåede skuldrene, så begyndte det at knibe.
Jeg har i min stilstandsperiode nok tabt mellem 2 og 3 kg. muskelmasse. Vægten afslørede dette og da jeg har taget på i fedt om livet, så er det desværre ikke fedt der er forsvundet. Det ses også helt tydeligt i spejlet at jeg er svundet ind - fy for søren hvor det gør ondt i sjælen.
Nu håber jeg virkelig at jeg kan komme tilbage i fuldt vigør, jeg savner lidt de gamle stats, men jeg kan mærke, at kroppen ikke tåler det store pres.
I bund og grund kan det betyde et farvel til old school og den hårde systemiske belastning og goddag til AHT igen - jeg må lade tiden tale for den afgørelse.

Så ville skæbnen selvfølgelig spille mig et puds.
Da jeg ankom i bil til centret, cyklede der en pige forbi mig og op til hovedindgangen og ville så ind i centret.
Da jeg gik hen mod døren kunne jeg så se, at hun ikke gik rigtigt og havde problemer med førligheden, både i arme og ben. Hun virkede som ramt af en mildere form for spastisk lammelse og kunne tale men ikke rent. Dog fejlede hovedet bestemt ikke noget på hende.
Nå, men her stod vi så og jeg skulle ind, og her hjalp jeg så hende indenfor da døren er låst og der kræves kort uden for receptionstiden.
Jeg fik så kigget rigtigt på hende og opdagede til min store skræk, at hun var usandsynlig køn!
Flot lyst hår og et utrolig smukt og fotogent ansigt og hendes øjne - dem tør jeg slet ikke beskrive!

Min første tanke var helt spontant; hvor ER det synd for sådan en flot pige at være handicappet. Om hun er født således eller har været ude for en ulykke kan jeg ikke umiddelbart sige, men af hendes krop og udseende, så virkede det ikke medfødt.
Jeg lukkede hende ind og fik fat i en folder til hende og fortalte om lokaliteterne så hun kunne bevæge sig frit rundt og se om det var noget for hende at starte her.

Indrømmet, jeg blev betaget af hende og fik snakket med hende, men alt dette i dyb medfølelse over hendes tilstand. Hvor havde jeg bare ondt af hende.
Jeg vil anslå hende til at være midt eller sidst i tyverne, og det gør ikke dette meget bedre.
Heldigvis virkede hun glad over min hjælp og over muligheden for at kunne besigtige centret uden for åbningstid - og generelt virkede hun også livsglad som hun nu bevægede sig rundt.

Et eller andet sted har jeg ondt af de skæbner. Hun fremstod over for mig som et yderst smukt og fredfyldt væsen der helt og aldeles fortjener et godt liv - og det håber jeg hun har.

Det var dagens kronik i en lidt mere normaliseret hverdag.

Håber at kunne fremføre lidt mere seriøse pas fremefter, men jeg skal lige op i gear.

Rigtig god tirsdag.

Taurus
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Super godt at se dig tilbage i gamet Jens! Vi har savnet dig herinde! + dine altid spændende hverdagsoplevelser, store som små.!

Bliv aldrig for lang tid væk af gangen :)

S.K - Snart weekend igen :D

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

S.K skrev:Super godt at se dig tilbage i gamet Jens! Vi har savnet dig herinde! + dine altid spændende hverdagsoplevelser, store som små.!

Bliv aldrig for lang tid væk af gangen :)

S.K - Snart weekend igen :D

Hej S.K!

Det var vist indlægget der virkelig fik humøret i vejret - tak Søren. :) :)

Jeg skulle have trænet igår, men udtalt ømhed fik skubbet den plan.
Oven på min nu hedengangne forkølelse er jeg rendt ind i en kraftig infektion i den venstre tårekanal ved øjet så jeg siden igår har gået rundt med et konstant grædende venstre øje og kraftige smerter.
Træningen idag er grundet dette skubbet til imorgen, så jeg skal lige have puttet et pas ind inden sønnens fødselsdagskammerater kommer ved halvto tiden.

Har du været ude og se kometen 17/P Holmes?
Den står i Perseus og er pludselig blusset voldsomt op!
Det skete i forgårs og den har ellers været ekstremt svag (Mag. 16.9) og står nu og lyser med størrelsesklasse 3.
Jeg var ude med min dobson inden sengetid igår aftes og fik også lavet en tegning af kometen (er vedhæftet).
Den er centrum for al opmærksomhed i øjeblikket og kan tydeligt ses med det blotte øje.

Rigtig god fredag!
Vedhæftede filer
8477-17P-HolmesJ.jpg
8477-17P-HolmesJ.jpg (101.9 KiB) Vist 264 gange
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Uha lyder unægteligt som om en familietur op til dig, kunne være super super spændende.. :wink:
Lyder virkelig super interessant med det stjernekiggeri... :D

Lydt lidt på fruen ikke - vi har kun det her liv (måske)... :8

Ha' en god weekend ven - og tro mig - jeg følger med... Din log er blandt mine favoritter...

:twisted: - iver

Chandre Fitness
Fitness4All

Taurus skrev:Har du været ude og se kometen 17/P Holmes?
Den står i Perseus og er pludselig blusset voldsomt op!
Det skete i forgårs og den har ellers været ekstremt svag (Mag. 16.9) og står nu og lyser med størrelsesklasse 3.
Jeg var ude med min dobson inden sengetid igår aftes og fik også lavet en tegning af kometen (er vedhæftet).
Den er centrum for al opmærksomhed i øjeblikket og kan tydeligt ses med det blotte øje.

Rigtig god fredag!

Det var godt nok tydeligt, og en voldsom ændring. Hvad mener man det skyldes ?

... og rigtig surt med infektionen! Go' bedring herfra!

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

Fitness-iver skrev:Uha lyder unægteligt som om en familietur op til dig, kunne være super super spændende.. :wink:
Lyder virkelig super interessant med det stjernekiggeri... :D

Lydt lidt på fruen ikke - vi har kun det her liv (måske)... :8

Ha' en god weekend ven - og tro mig - jeg følger med... Din log er blandt mine favoritter...

:twisted: - iver

Hej Iver.

I skal være hjertelig velkomne hvis den dag skulle komme. Det kræver dog lidt forberedelse med det vejr vi har herhjemme, det er komplet uberegneligt.
Men skal du på noget tidspunkt til København, så bor jeg nu tæt ved motorvejen hvis lysten byder sig.

Jeg har en gammel skolekammerat i Kerteminde som jeg af og til besøger og han bliver ved med at spørge om ikke jeg tager min "kanon" med. Så det har jeg nu måttet love ham.

Tak for de meget berigende ord og du og din familie ønskes ligeledes en fortræffelig weekend!
Håber det går væsentligt bedre med hustruen nu. Ihvertfald de bedste ønsker til hende herfra.
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

S.K skrev:Det var godt nok tydeligt, og en voldsom ændring. Hvad mener man det skyldes ?

... og rigtig surt med infektionen! Go' bedring herfra!

Hej S.K

Infektionen er stort set væk!
Jeg ved det lyder tosset men jeg tror selv lidt på, at de 90-120g. valleprotein jeg har indtaget den seneste uges tid ca. har hjulpet i den retning.
Aminosyren Glutamin styrer jo meget vort immunforsvar og med de tilhørende makrofraktioner i valle, så er det nok det bedste man kan fylde i kroppen i min alder.
Jeg læner mig meget op ad P. Cribb - hans indfaldsvinkel til mange ting viser sig ofte at være velunderbygget. Han er på mange fronter forud for sin tid, hvilket er ret usædvanligt i denne branche.

Fænomenet med kometen kan skyldes to årsager.
Enten smider den det yderste lag af sig - måske forårsaget af kraftige solvinde, eller den er blevet ramt af en lille asteroide.
Da kernen ikke har delt sig, er første teori den der nok er mest plausibel. Billeder viser også, at kometkernen synest have smidt de øverste lag og nye store mængder is og støvpartikler er blotlagt og skaber nu en kraftig korona om kernen. Dette får kometen til at lyse meget kraftigt op og vi får nu det resultat vi kan se på himlen.

Rigtig god weekend også til dig! :)
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Genoptræning

Dato: 26/10/2007
Tidspunkt: 12.25
Tidsforbrug: +90min.

Full Squat:
5x5 @ 120kg.

Bænkpres:
4x5 @ 105kg.

Pulldown, close grip:
5x5 @ 90kg.

Sidd. Skulderpres, maskine:
5x5 @ 80kg.

Scottcurl EZ:
2x5 @ 52kg.

Incline curl:
1x5 @ 25kg.
2x5 @ 22kg.

Pushdown:
5x5 @ 50kg.

Mental fokus: :) :) :devil: :devil: :devil: :devil:

Bemærkning:
En hård omgang idag selvom jeg var et pænt stykke fra udmattelse, det bemærkes vist også på tiden i centret at det holdt hårdt.

Jeg synes det til tider virker ekstremt hårdt. Sidst kørte alt fint og idag var jeg færdig efter første øvelse.
Ikke fordi jeg bliver træt eller dvask, men får det lidt dårligt.
Først henne i armtræningen der er mildere form for træning, fik jeg det bedre igen. Det virker som om denne træningsform desværre belaster mig for meget.
Så allerede nu er jeg jeg at forberede en konvertering til AHT igen, men jeg har det meget svært med de 5x5. Kroppen virker ikke til at kunne følge med og jeg skal ikke længere tilbage end foråret, der gik det over al forventning og nu kan jeg knapt gennemføre fem sæt.

Jeg må hermed bide I det sure æble og forlade den "ægte vare" og gå til "symbiosetræningen". En afart der ernærer sig af tidligere tiders programmer, men samtidig giver næring til gamle skole.

En konklusion er derfor meget svær med det jeg har været igennem. Nu skal jeg lige have kosten på ret køl igen og gjort ANTF til en fast bestanddel af kostplanen på træningsdagene.

Efter træningen gik turen lige hjem til børnefødselsdagen hvor drengene var i fuld sving. Senere kørte hustruen dem ud til Brommelillesø og det hele sluttede så her ved 4 tiden.
Imorgen er der foldboldstævne i Havdrup med sønnen som slutter kl. 14 og hvis der bliver tid, så skal jeg lige til Slagelse og hjælpe en ældre mand igang med astronomien. Han har lige fået sig en Omni 102, så han er lige som et lille barn i øjeblikket. Der skal lige noget faglig bistand til og jeg har da også tilbudt at vi tager et par nætter sammen så han kan lære himlen og teleskopet at kende.
Søndag er der igen fødselsdag for sønnen, denne gang med den lidt ældre årgang (familie og venner).
Så er hele næste uge besat af projektmøder på arbejdet - det bliver hårdt og noget jeg ikke er vant til. Som gammel håndværker, så har jeg altså brug for at bevæge mig.

Næste træning (jeg hader at sige det), men den vides ikke hvornår den kommer grundet ovenstående. Sandsynligvis bliver det mandag eftermiddag.

Rigtig god weekend ønskes I herfra.
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Du har nu fortjent en god weekend. Nyd den. For du kæmper jo for at få det hele til at køre, så ingen ærgerligheder her tak.

Hvad er ANTF siger du ?

Hvis jeg nogensinde kommer til at bo i nærheden af dig eller på anden vis har fået en voldsom lyst til at kigge opad igen (har jeg til dels stadigvæk, men er på arbejde når det er mørkt hehe) så tror jeg skam også jeg booker dig til noget guiding. Fedt du skal lære ham op =D> Tror du er en super fortæller på pædagoisk vis.

Forresten dejligt at høre at infektionen er i bedring, og tror skam også vallen er en rigtig god ting i denne forbindelse.

S.K - Go' weekend!

Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste

S.K skrev:Du har nu fortjent en god weekend. Nyd den. For du kæmper jo for at få det hele til at køre, så ingen ærgerligheder her tak.

Hvad er ANTF siger du ?

Hvis jeg nogensinde kommer til at bo i nærheden af dig eller på anden vis har fået en voldsom lyst til at kigge opad igen (har jeg til dels stadigvæk, men er på arbejde når det er mørkt hehe) så tror jeg skam også jeg booker dig til noget guiding. Fedt du skal lære ham op =D> Tror du er en super fortæller på pædagoisk vis.

Forresten dejligt at høre at infektionen er i bedring, og tror skam også vallen er en rigtig god ting i denne forbindelse.

S.K - Go' weekend!

Hej S.K
Den bliver nydt - det vil jeg love dig.

Sønnen var til fodboldstævne i Havdrup, mod nogle ret stærke modstandere.
Imponerende vandt de guld! =D>

De spiller hamrende godt og bankede endda Rishøj, som i denne sæson har vundet alle deres turneringskampe - og de er IKKE svage skal jeg lige fortælle.
For nogle uger siden vandt de en træningskamp mod Solrøds førstehold med 5-2.
Der var også fuld opbakning idag fra forældresiden, vi hygger os bare så godt allesammen og jeg tror det smitter af på drengene.

ANTF er en forkortelse for Anabolic Nutrition Timing Factor.

Uden at komme med den videnskabelige redegørelse, så går det i al sin enkelthed ud på, at man indtager sit kosttilskud på træningsdage efter nøje anvisninger. Både med type kosttilskud og mængder/koncentrationer.

Jeg har fulgt denne metode i ca. 2-2½ år og jeg kan kun bekræfte, at følger man den helt til dørs, så er der en bonus i enden i form af øget styrke og muskelmasse.
Jeg har som forsøg i perioder afveget fra den for at se om det er her jeg henter mine "benefits" - og det kan jeg idag bekræfte er tilfældet. Her finder jeg en stor del af hjælpen.

De fleste indtager f.eks. deres kreatin forkert og følger de gængse metoder, men ved at følge ANTF metoden og dosere sit kreatin, glutamin, valleprotein og sukkerindtagelse herefter, så opnås angiveligt en rigtig god anabolsk effekt og muskelmassen følger efter.
Mange kender heller ikke vands betydning for kreatinoptagelsen, og ikke at glemme kaliums betydning i denne proces.
De fleste ved ikke, at 5g. kreatin kræver 400-500g. vand (ikke juice o.a.) for maksimal optagelse da kreatin har det man kalder en "vandopsugende effekt" i optagelsesprocessen.

Det er lidt synd du ikke har bedre mulighed for at dyrke astronomien Søren, og skulle vi en dag møde hinanden, så er der helt sikkert en masse stof at tale om - både med træning, kost og astrosnak!

Du ønskes en dejlig søndag herfra, og tak for de flotte og meget opmuntrende ord.
Det er nu dejligt med humørspredere, dem kan man aldrig få for mange af!
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Bryst + Ryg

Dato: 29/10/2007
Tidspunkt: 14.00
Tidsforbrug: +45min.

Uge: 1/6
Pas: 1/3

Bænkpres:
10x1 @ 105kg.
5x5 @ 92.5kg.

Skråpres m. HV.:
3x8 @ 32kg.

V-bar pulldown:
3x8 @ 80kg.

Seated cable row, wide grip:
3x8 @ 75kg.

Mental fokus: :) :) :) :devil: :devil: :devil:

Bemærkning:
Så er der skiftet program af helbredsmæssige årsager. Der er lidt problemer når jeg "går til den", så hvis det fortsætter et stykke frem i tiden endnu, så må jeg en tur til lægen.

Træningen idag forløb rolig, hvilket nok også er selvsigende her den første uge i en 6 ugers cyklus. Dog må jeg tilstå, at det var lidt hårdt i de 3x8 - specielt i rygtræningen . . . jeg syrede lidt til i det sidste sæt i hver af de to øvelser, så jeg må lidt ned i vægt og bygge stille og roligt op.
Jeg har før valgt at ligge på 5-6 reps, hvilket gav rigtig gode resultater, men prøver igen med de 8 reps, så må vi se hvad der sker.

I disse første lette uger, kører jeg meget på teknikken. Det er der plads til med de lette vægte og samtidig arbejder jeg meget med at den negative fase i bevægelsen udføres langsomt og kontrolleret, men udfører den positive bevægelse kraftfuldt og eksplosivt.

Eller ikke så meget nyt andet end jeg gennem længere tid er blevet lidt 'gammel og nostalgisk' anlagt. Man når på et eller andet tidspunkt en fase i sit liv, hvor man søger tilbage i tiden, og det punkt har gennem de seneste 4 år udviklet sig mere og mere.
Det giver sig udslag i, at jeg nu er begyndt at opstøve og købe megen musik fra '73-'74 og frem til sidst i firserne.
Der vil på et givent tidspunkt nok dukke links op af den musik her i min log.
Da jeg er vokset op på Lolland, var vor tid dengang præget af de tyske medier. Man så stort set kun tysk fjernsyn da de leverede underholdning af langt højere standard end DR1 og sendetiden var væsentligt mere udvidet.
De var gode til at dække de europæiske charts - både i fjernsyn og radio. Midt i firserne fulgte dansk radio så godt med.

God aften til alle.

Taurus
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Hej min ven

Det er bare supergodt at se at du er tilbage blandt vægtene igen :wings: - du har været savnet.

Det bliver spændende med især 80 musik i loggen, det er kræs for mine gamle ører :clap:

Godt at se dig tilbage igen :D
Brugeravatar

Træner her: TarGet Fitness

Miguel99 skrev:Hej min ven

Det er bare supergodt at se at du er tilbage blandt vægtene igen :wings: - du har været savnet.

Det bliver spændende med især 80 musik i loggen, det er kræs for mine gamle ører :clap:

Godt at se dig tilbage igen :D

Hej kære ven.

Tusind tak! :oops:

Mht. musikken så er der startet op nu, håber nogle af dem vil få smilet frem og mindes de glade dage for 20 år siden :)

Rigtig god torsdag til dig Miguel!
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

Skuldre + Arme

Dato: 31/10/2007
Tidspunkt: 14.40
Tidsforbrug: +45min.

Uge: 1/6
Pas: 2/3

Skulderpres, maskine:
10x1 @ 85kg.
5x5 @ 75kg.

Lateral raise:
3x8 @ 14kg.

Liggende tricepspres, EZ:
3x8 @ 57kg.

Incline curl:
3x8 @ 17kg.

Mental fokus: :) :) :) :) :devil: :devil:

Bemærkning:
Var tæt på at aflyse dagens træning da jeg ikke følte mig oplagt (helbredet spøger og ved ikke lige hvad der er galt).
Skiftede dog mening på vej hjem og træningen forløb også rimelig godt.
En typisk udvikling for de fleste af os. Når man ikke føler sig mentalt klar og ikke har de store forventninger til træningen, så ender det meget ofte op med at udvikle sig lige modsat - det er jo så kun godt.

Den første uge i en ny cyklus, så lave vægte med fokus på kontrol og bevægelse.
Jeg kan dog godt mærke at min triceps ikke er blevet trænet meget længe grundet systemskifte, så det var lidt hård for en gang skyld med den, for mig, lidt lave vægt i tricepspres. Dér kom jeg så på mere arbejde end forventet må jeg sige (svækling).

At træne med 3x8 er lidt af en omvæltning når jeg gennem rigtig mange måneder har ligget i et leje af 4-6 reps, så der bindes meget hurtigt mælkesyre. Et tegn på at jeg nok skal blive lidt ved de 3x8 hvis ellers der holdes en rimelig respons på dette. Det må jeg lige se an de næste uger.

- - - -

Som varslet, er jeg gået lidt i selvsving med musik fra midthalvfjerdserne og frem til sidst i firserne ca.
Jeg har så gennem de sidste 2-3 år købt musik fra denne periode. Det der bliver spillet idag lokker primært teenagedatteren herhjemme, så det får hun lov at beholde for sig selv, bare hun husker at lukke døren til sit værelse.
Der vil være musik for enhver smag - både kvalitet (som jeg ynder at kalde det), Italo Disco, Romantic Dance genren osv.
Der vil nok komme kunstnere på banen som de færreste kender, men nyd det nu alligevel.

For dem der synes det er 'noget hø', er velkommen til at lukke ned igen, jeg selv er vild med de musikken der bliver lagt i min log. God fornøjelse de kommende måneder . . .

Jeg starter ud med en kendt supergruppe, med et nummer hhv. fra 1980 som nr. et og et fra 1984 som nr. 2:

1.
http://www.youtube.com/watch?v=MrelPOP518g
2.
http://www.youtube.com/watch?v=EVYgRPfC9nQ

For de nostalgiske, er man velkommen til at fortsætte med selv at finde egne numre fra gruppen der er linket til.

God torsdag allesammen.

Taurus
Antoine de Saint-Exupéry
Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster