S.K skrev:Stærkt at det går fremaf!
Andromeda er også en af de få ting jeg har set, selvfølgelig ikke nær så flot, nærmere en grå tot vat, men det er sku fantastisk at når man stå på Jorden og ser ud på en helt anden galaxe!
Håber træningen kommer til at køre snarest!
S.K - Go' søndag!
Var forresten til NM i går, og en rigtig fed oplevelse. Super felt af atleter alle klasser igennem, og ikke mindst en sjov oplevelse med backstage rundvisning af Stellan Bossen samt en god samtale med selveste Nr.5 til Mr.Olympia i år - Dennis Wolf

Hej Søren.
Tak!
Det er et velkendt problem, at viser man et fotografi af en galakse så som udenforstående vil naturligt tro, at det er så også det man ser i teleskopet, men det er ikke tilfældet.
Man kan dog se ret meget som man træner sit øje. Der kræver dog brug af visse teknikker og ikke mindst en stor portion tålmodighed og intensiv træning i at observere.
Jeg kan mærke på dig at det har været lidt af en succesoplevelse med NM. Det må også være lidt af en motivationsfaktor at komme hjem med i rygsækken efter så mange stærke indtryk. Der er lidt at bearbejde!
Du har jo bevæget dig rundt blandt eliten, det kan man leve på i mange dage.
Første gang jeg mødte Sven Ole Thorsen inde i Sporting Health Club i Gothergade i 1981, der svævede jeg på en sky i 14 dage.
Jeg kom som 18årig fra de sydlollandske roemarker og så det enorme muskelbjerg på 130kg. Fy for pokker hvor var han stor!!
Så kom ikke at sige jeg ikke forstår mig på disse sanselige indtryk. Jeg misunder dig faktisk lidt.
Henning skrev:Hej Taurus
Godt at du blev lokket herind.
Jeg måtte lige læse hele din log igennem igen efter
at have set på det imponerende billede af galaksen
Spændende igen at blive mindet om hvor uendelig stort universet er både i tid og rum.
En meget inspirende log med en super træning foruden en
god beskrivelse af alle dine andre oplevelser
Hvordan gik det med jobbet, som du var til samtale til ?
Har jeg alligevel læst loggen for hurtigt igennem, eller står det ikke i den ?
God bedring med helbredet
Henning
Hej Henning.
Velkommen til min log, et dejligt fornemt besøg.
Nu følger jeg meget din log også, men har dog ikke vist min aktivitet så meget.
Universet rummer masser af juveler, desværre vælger de fleste at sove sig fra disse helt eventyrlige oplevelser.
Skulle du en dag tage en tur i din sejlbåd i de indre farvande, så hav en prismekikkert med og læg dig op på båden i stille vejr under klar himmel. Så bare lad kikkerten panorere stille rundt på himlen, du vil opleve en fredfyldt verden fyldt med en masse indtryk af det uendelige univers, og vor ubetydelige eksistens. Vi er bare et fnug i verdensaltet . . . en støvpartikel i det store rum. At opleve dette med vand under kølen giver dig muligheden for at se en himmel med minimal lysforurening . . . amatørastronomernes fjende nr. 1!
Jobbet fik jeg ikke Henning - de havde ikke råd til at ansætte mig. Jeg solgte mig for dyrt ved samtalen.
De ville have mig og det i sig selv er jo en god ting, men de kunne ikke honorere mit lønkrav.
Hvis jeg skal bestride en stilling som projektleder for en hel afdeling og samtidig også skal kunne agere spydspids i belastningssituationer og samtidig være manden på gulvet, så må man også være parat til at betale for mine evner - for dem har jeg og det var de helt bevidst om, men på forvaltningsplan forholder man sig ikke til behovsdækning, men nøgternt til økonomien.
Ansættelsesudvalget var kede af at skulle vælge et alternativ og det blev jeg på sin vis glad for at høre, det fortæller mig at det var mig de ville have, men de var ikke parate til at betale prisen.
De kune maksimalt honorere mit nuværende lønniveau, så med mere ansvar i en ny stilling vil jeg ikke lege med. Jeg ser ingen grund til at skaffe sig selv mere arbejde for den samme betaling.
Tak for de smukke ord og tak for omsorgen!
jhbody skrev:Hej du.
Alt det stjernetræf - det er fadme spændende og man kunne blive ved og ved i en uendelighed med at forske...
Desværre har jeg ikke åbenbart ikke udviklet nok hjernekapacitet til at kunne rumme alle de oplysninger... og mest af alt kunne huske dem. Derfor har jeg aldrig ville sætte mig ind i tingenen.. og derfor fatter jeg nada af det hele.
Men fedt når andre lige slynger oplysninger ud... så tænker man alligevel lidt over tingene.
Hej jhbody.
Velkommen også til dig.
Nu har jeg jo fulgt nogle af dine indlæg her i dette forum, og jeg kan ikke rigtigt finde et sted der fortæller mig, at du ikke har nok udviklet hjernekapacitet.
Du virker til at kunne rumme temmelig meget - specielt er det udtalt de steder hvor du har din viden.
Men jo, - det ER spændende og skulle du nogensinde få muligheden for at se gennem et teleskop, så håber jeg du gør brug af den. Det er en unik oplevelse for mange.
Jeg kan som et kuriosum her fortælle dig, at tager du stoffet fra en hvid dværg (ja det hedder det altså!), så vil det stof være så meget presset sammen, at udgør det størrelsen på en terning som du rafler med i f.eks. yatzy - og lægger denne terning i grabben på en gummiged, så vil den IKKE kunne løfte den!
Denne lille uanseelige terning der intet fylder i en sådan 6m³ frontskovl, vil veje ca. 15 tons!
Det er derfor helt legalt at sige; "Jeg fatter ikke en meter, hvordan f . . . . . kan det lade sig gøre!"
Universet rummer mange kræfter - dette er een af dem.
Fitness-iver skrev:Velbekomme min ven...
Kender godt de der op og nedture... Har dem selv med jævne mellemrum...
Håber det bedste for dig... Uha lyder fandme ikke rart med de der smerter... Nu er du ikke en af dem der ikke går til lægen vel?? Hellere et besøg for meget end et for lidt...
Alt det der stjernekiggeri lyder vildt nørdet - men for dælen også spændende... Kan godt forstå man kan blive bidt af det...
Ha' en dejlig dag... - iver
Hej Iver.
Jeg går desværre ikke så meget til lægen og får også udskæld af hustruen. Jeg har dog ikke problemer nu, men får jeg det igen nu når træningen er startet op, så er jeg den der er gået til lægen.
Jeg har dog fået kørt et EKG hvert år af mit hjerte og dér har lægen godkendt mig 100% med et sundt og stærkt hjerte, med kommentaren om at jeg skal fortsætte med min bodybuilding, men huske på, at jeg jo ikke er 20 år længere!
Den sidste glemmer jeg så nogle gange og det er nok her jeg får beskeden i træningen.
Jeg tror helt sikkert, at jeg kunne berede dig og din familie et par oplevelsesrige timer ved min titommer.
Dem jeg har lavet en seance for, har talt om det flere dage efter.
Hos mig får man ikke lov bare at kigge, men der følger altid en historie med der får de fleste til at blive helt begejstret.
For 3 år siden, havde jeg en ung pige med ude og se på bl.a. planeten Saturn (den med ringene). Det endte med at hun blev så bidt af det, at hun glemte alt og tiden og efter tre timer så stod hendes storebror så i vores have. Han var sendt op for at hente hende.
Jo, jo . . . så blev han også hængende!
Så da vi nåede midnat så sagde jeg stop. Nu måtte jeg hellere følge dem hjem for ellers stod forældrene vel her som de næste.
Jeg desværre nok lidt for meget i selvsving i den anledning og er dårligt til at stoppe igen . . .
Du ønskes ligeledes en skøn tirsdag.
Tak allesammen for jeres bidrag - dejligt I gider følge med!