Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1290
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

Hvad har træningen gjort for dig?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Det kunne være sjovt at se hvilken effekt folks træning, kostændringer osv. har haft på deres krop, liv mm. , udover de generelle helbredsmæssige fordele. Men mere på det personlige plan.

Kan starte med mig selv.

Efter jeg kom til skade med ryggen, kunne jeg praktisk talt ingenting med den. Jeg har flere gange måttet blive i sengen hvis jeg dagen forinden havde lavet et forkert løft eller lign. Der har været tidspunkter hvor jeg frygtede ryggen aldrig ville komme sig, men træningen har betydet at kroppen er fuldt funktionel igen. Jeg har ganske sjældent rygsmerter nu om dage, og når jeg har kan de formentlig tilskrives at jeg har sovet forkert el. lign.

Da min ryg endelig var helet, havde det dog lykkedes mig at tage 30kg på, grundet inaktivitet og forkert kost. Hvilket resulterede i smerter ved ribbenene hvis jeg sad for længe ad gangen. Og jeg var efterhånden ikke ret smidig heller.

Efter et vægttab på +20kg. er smerterne forsvundet som dug for solen og jeg er i stand til at dyrke de forskellige hobbyer jeg har, uden at være ved at krepere.

Hvad med jer?
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har fået kneppet nogle piger og har i dag en lækker kæreste samtidig med hun er rigtig sød. Det var sådan set også grunden til at jeg startede og at jeg fortsat træner.
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 7. aug 2012, 18:55
 
Træner her: Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zalcos skrev:Jeg har fået kneppet nogle piger og har i dag en lækker kæreste samtidig med hun er rigtig sød


/thread

Det og så at synet på fødevare er ændret.
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 13. aug 2011, 22:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har også et vægttab på ca 20 kilo og har kæmpet med ryg problemer :)
Men før jeg begyndte at træne led jeg under stress relateret angst, depression, hashmisbrug, stoffer og en virkelig slum livsstil.
Så begyndte jeg at træne i forbindelse med noget aktivering og så blev jeg sku bidt :D! Det ændrede min livsstil og jeg fik smag på livet igen :)!
Das it mane
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 57
Tilmeldt: 27. apr 2015, 21:05
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



NannaVallentin skrev:Jeg har også et vægttab på ca 20 kilo og har kæmpet med ryg problemer :)
Men før jeg begyndte at træne led jeg under stress relateret angst, depression, hashmisbrug, stoffer og en virkelig slum livsstil.
Så begyndte jeg at træne i forbindelse med noget aktivering og så blev jeg sku bidt :D! Det ændrede min livsstil og jeg fik smag på livet igen :)!


Godt at høre.

Efter 6 års hashmisbrug blev jeg psykotisk og røg en tur på psyk, i forbindelse med rehabilitering kom jeg igang med at løbe 1-2 gange om ugen. Dette gav mig en hel del, kom udenfor og bevæge mig. Samvær med andre mennesker uden hash og fik noget at gå op i. Win Win.

Da Diablo 3 udkom, fik jeg seneskedebetændelse / museskade, fik at vide det skulle have ro og herefter ville jeg have godt af lidt styrketræning, det tog jeg til mig og købte nogle vægte.

Nu har jeg et mindre hjemmefitness i min lejlighed, træner fast 3 gange om ugen og vejer 20 kg mere end da jeg kom ud fra psyk for et par år siden.
Er langt gladere for min fysik nu, samtidig har det har givet mit selvværd et boost og jeg hygger mig med at træne.
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fra 54kg i 1.g - hardcore WOW spiller, spiste næsten intet og var ret awesome i det... til at veje 84kg inden cut.
Træning har hjulpet mig med at tro på mig selv. Mine evner. Hvad jeg kan gøre. Udvikle min disciplin.
Min holdning er blevet god... spørgsmålet er nok, hvad træning IKKE har gjort for mig haha.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 484
Tilmeldt: 21. maj 2011, 16:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Da jeg startede med, at træne var det egentlig mere for, at gøre noget med mit liv, jeg følte at jeg ville lave noget der ville forøge mit udbytte af mit liv, sådan at jeg følte jeg ikke blot levede for, at få dagene overstået, men rent faktisk ville få noget ud af mit liv. Det efterhånden cirka 3 år siden jeg startede med, at løfte vægte og mine motiver har forandret sig væsentlig. Jeg er egentlig ligeglad med hvordan det påvirker min krop og hvor stærk jeg er. Jeg føler også efterhånden, at jeg lever dagene, det hvad der lige nu driver mig er, at træning fører mig i den rigtige retning i livet, som person. Jeg er væsentlig mere klar i hovedet end, da jeg startede, det påvirker mig hovedsageligt mht. jeg ikke laver forhastede beslutninger og som regel undgår mennesker der har en negativ indflydelse på mit liv. En anden måde træning har forandret mit liv på er, at jeg har fået åbnet flere perspektiver med mit liv, ”bb-kulturen” overlapper med så mange ting, som jeg aldrig havde kendt til hvis jeg ikke interesserede mig for træning. Jeg tror også træning kan fungere som en konstant i dens liv når tingene går dårligt, jeg har selv anvendt træning som distraktion hvis der var ting der påvirkede.

Som så mange mennesker blev jeg også påvirket af zyzz, som viste mig, at det er vigtigt at lave i nuet og ikke taget livet for seriøst.


Metapod 2
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 2. sep 2015, 14:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg startede bare fordi jeg ville være stur. For at se, om jeg kunne og udforske min krop og psyke imens. Jeg havde aldrig regnet med, at det ville betyde en total omvæltning af hele mit liv. I min verden var det eneste væsentlige at få et arbejde så jeg kunne tjene til livets fornødenheder og så ellers spille Playstation. Da træningen overtog mit liv, ændrede tingene sig lige så langsomt. Jeg blev bevidst om, hvad og hvor meget jeg spiste, jeg blev besat af ved hver træning at finde ind til det sted, hvor det eneste der er plads til i bevidstheden er den næste rep. Alle ledige stunder gik med at studere og planlægge kost og træning. I centeret fik jeg en ny omgangskreds (ikke på bekostning af den gamle dog), med personer som forstår min passion. Nu ved jeg, at livet ikke handler om arbejde og parcelhus og den næste rejse til Spanien. Ikke for mig i hvert tilfælde. Det handler om at blive stærk og nyde sin træning. Det giver mig ro at have fundet min mission (omend den aldrig kan gennemføres) og jeg ved, at uanset hvor galt tingene går - eller godt - så kan jeg altid gå ned og løfte noget tungt og være lykkelig.

Og nåh ja, så driller min dårlige lænd ikke længere
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 22. nov 2013, 09:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mikael skrev:
zalcos skrev:Jeg har fået kneppet nogle piger og har i dag en lækker kæreste samtidig med hun er rigtig sød


/thread

Det og så at synet på fødevare er ændret.

Enig. Det har også ændret mit køleskab radikalt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 7. aug 2012, 18:55
 
Træner her: Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



At jeg føler mig lille.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar
 
Reputation point: 790
 
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13. dec 2012, 10:13
Geografisk sted: Migrant
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster