Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

Stor mangel på motivation.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej herinde.

Jeg har det problem at jeg har en meget stor mangel på motivation til at træne. Jeg har godt nok gjort det i et par måneder, men er ved at være kørt lidt død i det.

Hvad gør man for at få lysten tilbage igen? Jeg har før hørt den med at man kan tage en kammeerat med, man sagen er den at mange af mine venner er til fodbold i den tid jeg plejer at styrketræne (startede fordi jeg ikke havde noget at lave når de var optaget) og jeg er skadet for tiden og har været det i knapt 9 måneder, så derfor har jeg ikke kunne spille.

Men håber i kan hjælpe mig lidt på vej.
Forresten, undskyld hvis emnet er forkert placeret. :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du virkelig gerne VIL træne, så er det slet ikke noget problem. Men hvis det er sådan du skal presse dig selv ned i træningscentret hver gang, så kan det være det ikke er en sport for dig.

Anyway, hvis jeg lacker en smule motivation, så ser jeg bare et par BB film med Jay Cutler eller Dorian Yates. To hardcore dudes :8
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog

Niels1 skrev:Hvis du virkelig gerne VIL træne, så er det slet ikke noget problem. Men hvis det er sådan du skal presse dig selv ned i træningscentret hver gang, så kan det være det ikke er en sport for dig.

Anyway, hvis jeg lacker en smule motivation, så ser jeg bare et par BB film med Jay Cutler eller Dorian Yates. To hardcore dudes :8

Det er jo ikke helt sandt. Selvom man gerne VIL noget, kan det ikke hele tiden være en dans på roser! Selvom du VIL være verdens bedste styrke løfter, kan man jo have sine off dage, hvor det er svært at se lyset for enden! Du beskriver selv at du kan mangler motivation nogle gange = så VIL du jo ikke træne ?! kan du se hvad jeg mener :wink:

*edit* Sorry for flueknepperi, men jeg har det på samme måde som topic starter, også synes jeg det var en lidt let-købt statement at komme med!
Brugeravatar

Well, det er sådan at jeg regner med at skulle spille fodbold igen, og er ikke så fysisk stor. Målet var lidt med det at blive lidt stærkere fysisk, plus at det jo også ville være et godt initiativ til nu hvor jeg ikke kan træne med bold.

Det var nu ikke helt sådan jeg mente. Og jeg er klar over jeg måske fik formuleret mig selv ukorrekt ;)
Men hvis man gerne vil træne, så er det fordi man kan lide det, og man vil have de resultater der følger med. Selvfølgelig har folk sine off-dage, men derfor går de jo stadig ned i centret? Sikkert ikke med lige så meget lyst og power som de andre dage.
Egentlig opfattede jeg topic-starter som en der havde droppet det helt, og ikke rigtig gad at gå ned i centret.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:Det var nu ikke helt sådan jeg mente. Og jeg er klar over jeg måske fik formuleret mig selv ukorrekt ;)
Men hvis man gerne vil træne, så er det fordi man kan lide det, og man vil have de resultater der følger med. Selvfølgelig har folk sine off-dage, men derfor går de jo stadig ned i centret? Sikkert ikke med lige så meget lyst og power som de andre dage.
Egentlig opfattede jeg topic-starter som en der havde droppet det helt, og ikke rigtig gad at gå ned i centret.

Ja okay, så er vi venner igen :D
Brugeravatar

Niels1 skrev:Det var nu ikke helt sådan jeg mente. Og jeg er klar over jeg måske fik formuleret mig selv ukorrekt ;)

Er skam ikke stoppet. Gnisten er bare ikke helt så stor som før, måske der skal et nyt program til, who knows, er bare lidt ude efter at hører hvad i gør når motivationen/lysten er gået lidt ned :)

Kør nogle nye øvelser, prøv nogle nye programmer. Træn på andre tidspunkter så du ser nogle nye mennesker deroppe, det kan også give noget..

Og som jeg har skrevet for noget tid siden, så gejl dig selv op mentalt. Skid på alt hvad der hedder jantelov og gå ind og føl dig som fucking kongen af det center. Ja det lyder egoistisk, men du skal jo ikke være et dumt svin. Du skal bare have følelsen. Følelsen af at du er den største bad ass der nogensinde har betrådt de gulve.
Hvis du kan vende den sådan, så giver det et godt boost... :wink:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Kør nogle nye øvelser, prøv nogle nye programmer. Træn på andre tidspunkter så du ser nogle nye mennesker deroppe, det kan også give noget..

Og som jeg har skrevet for noget tid siden, så gejl dig selv op mentalt. Skid på alt hvad der hedder jantelov og gå ind og føl dig som fucking kongen af det center. Ja det lyder egoistisk, men du skal jo ikke være et dumt svin. Du skal bare have følelsen. Følelsen af at du er den største bad ass der nogensinde har betrådt de gulve.
Hvis du kan vende den sådan, så giver det et godt boost... :wink:

Hehe, se det lyder som noget der kan bruges :)Hvis man kan finde en balance mellem at være et svin og skide på janteloven for at få det bedre, så er det jo perfekt.

Har overvejet at køre sådan et "300 workout" program, er det noget der kan anbefales?

Cadvan skrev:Hehe, se det lyder som noget der kan bruges :)Hvis man kan finde en balance mellem at være et svin og skide på janteloven for at få det bedre, så er det jo perfekt.
Præcis, du skal jo ikke ændre attitude overfor folk overhovedet. Det er kun hvordan du føler dig der skal ændres :wink:

Egentlig fik jeg jeg det fra Scrubs hvor dr. Cox siger "The only way you're gonna make it in this place, is if you feel like the biggest bad ass doctor who ever walked these halls"
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Hmm angående det med at sætte sig op mentalt. Jeg hører selv noget gangster rap eller lignende før træning for virkelig at komme op i gear! Det virker for mig :D
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Showtek skrev:Hmm angående det med at sætte sig op mentalt. Jeg hører selv noget gangster rap eller lignende før træning for virkelig at komme op i gear! Det virker for mig :D

Jeg hører Showtek :mrgreen:
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Nick_91 skrev:
Showtek skrev:Hmm angående det med at sætte sig op mentalt. Jeg hører selv noget gangster rap eller lignende før træning for virkelig at komme op i gear! Det virker for mig :D

Lol, synes ikke engang Showtek er så nice.. Det var mere mangel på fantasi der fik mig til at vælge det brugernavn :lol:

Næh Headhunterz - det ved man hvad er :dance1:
Brugeravatar

Styrkeliste

Showtek skrev:
Nick_91 skrev:

Lol, synes ikke engang Showtek er så nice.. Det var mere mangel på fantasi der fik mig til at vælge det brugernavn :lol:

Showtek, Headhunterz, The Beholder & Balistic, Brennan Heart, D-Block & S-Te-Fan, Dark Oscillators, Deepack, Dj Duro, Dj Pavo, DJ Zany, Donkey Rollers, The Prophet, Technoboy, Tuneboy, and so on ..

I like it all! The music that's sending chills up your spine =D>
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
Showtek skrev:
Nick_91 skrev:

Showtek, Headhunterz, The Beholder & Balistic, Brennan Heart, D-Block & S-Te-Fan, Dark Oscillators, Deepack, Dj Duro, Dj Pavo, DJ Zany, Donkey Rollers, The Prophet, Technoboy, Tuneboy, and so on ..

I like it all! The music that's sending chills up your spine =D>

Well Spoken =D>

Hardstyle FTW :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Det kan bestemt være svært at bevare motivationen efter at "nyheden" ved at træne har lagt sig. Det gælder jo egentlig for alt. Jeg tror at det er vigtigt at du stiller dig selv et klart mål.

Find ud af helt præcis hvad det er du vil opnå med din træning. Altså et langsigtet mål. Det må gerne være et der ligger langt ude i fremtiden, flere år endda. Om det så er at du vil være huuuyge, eller stærk eller om du just wanna look good naked :mrgreen: er jo forskelligt fra person til person.

Når du så har et klart defineret langsigtet mål så er næste skridt at stille nogle del mål. Grunden til dette er at det kan være ekstremt svært at holde motivationen oppe når ens mål ligger flere år ude i fremtiden. Så stil nogle delmål som du kan overskue, og som du kan opnå inden for en overskuelig periode. Her kan der være tale om et par måneder eller 3. Det er vigtigt at du er realistisk her og ikke sætter dig nogle mål som du ikke vil kunne nå. Meningen med delmålene er at holde din moral oppe og derfor skal det være succes oplevelser du får med dine delmål. Det kan være at du vil øge din bænk pr med 2,5 kg til om 3 måneder, eller din squat eller din dødløft.

Samtidig så kan du også sætte nogle mål for hvert trænings pas. Igen noget overkommeligt som vil give dig en succes oplevelse. Det kan f. eks være at du vil ramme Quads ekstra godt den dag.

Nogle dage så har man bare ikke rigtig motivationen, hvad jeg har fundet der virker for mig er at fokusere på mine mål. Det kan godt ske at man at jeg bliver træt, bare ved at tænke på at jeg skal igang med at squatte og dødløfte på dagen, men så tænker jeg på at for hvert rep jeg tager så kommer jeg tættere på at få ristet nogle markeringer ind i mine quads. For hver heavy ass weight jeg får løftet bliver jeg stærkere og for hver sæt jeg kører kommer jeg tættere på mit mål.

For mig er det gældende, i faktisk alt hvad jeg laver, at hvis jeg ikke har et mål og noget jeg vil opnå, så ryger min motivation rimelig hurtig. Hvis jeg ikke har et mål der retfærdiggører det arbejde jeg lægger i det, så gider jeg simpelthen ikke gøre indsatsen, når nyhedsinteressen har lagt sig.

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nick_91 skrev:Hardstyle FTW :mrgreen:

Hardstyle is teh sokk.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Niels1 skrev:
Hvis du virkelig gerne VIL træne, så er det slet ikke noget problem. Men hvis det er sådan du skal presse dig selv ned i træningscentret hver gang, så kan det være det ikke er en sport for dig.

Anyway, hvis jeg lacker en smule motivation, så ser jeg bare et par BB film med Jay Cutler eller Dorian Yates. To hardcore dudes

Det er jo ikke helt sandt. Selvom man gerne VIL noget, kan det ikke hele tiden være en dans på roser! Selvom du VIL være verdens bedste styrke løfter, kan man jo have sine off dage, hvor det er svært at se lyset for enden! Du beskriver selv at du kan mangler motivation nogle gange = så VIL du jo ikke træne ?! kan du se hvad jeg mener

*edit* Sorry for flueknepperi, men jeg har det på samme måde som topic starter, også synes jeg det var en lidt let-købt statement at komme med!

Beklager men det er rent faktisk helt korrekt det som Niels skriver... Vi kan ikke hjælpe dig med at få motivation for den har du allerede. Motivation til hellere ville lave noget andet end at træne.

Vejen fra ønske til udførelse handler om man har positiv motivation, dvs. motivation som skaber positive resultater for dig. Modsat har vi negativ motivation som f.eks er at sidde og spise slik foran tv-skærmen. Selvom det måske er behageligt og hyggeligt er det ikke noget som gavner dig.

Grunden til du højst sandsynligvis har mistet din positive motivation, er fordi du har mistet fokus. Som nogen af de andre også har skrevet så kan der være mange muligheder for at finde ind til din positive motivation igen.

Det jeg gør når jeg mister mit fokus og føler der ikke sker en skid, så plejer jeg at gå tilbage til det der fik interesseret i styrketræning igen.

Måden til dette for mig er at se alle de gode gamle træningsfilm og evt. en gammel Van Damme film. Så du skal finde ind til det som fik dig igang engang og brug det som brændstof...
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

TheFatboy skrev:

Hardstyle is teh sokk.

Say what? :shock:
Brugeravatar

Styrkeliste

Nick_91 skrev:
TheFatboy skrev:

Hardstyle is teh sokk.

Say what? :shock:

Sokk music, made by a sokk computer by sokky people.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Sætter lige en klods ned, før hele topic drejer sig over på om hvorvidt hardstyle er det bedste eller hvilket musik der er fedest at træne til :wink: lets stay on track :)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Jeg siger tak for de mange svar :)
Og jeg kan faktisk godt relatere til noget af det der bliver sagt. Blandt andet til det pkrfrk siger, med sine mål. Har egentlig ikke rigtigt nogle, men det kunne være man skulle sætte sig det så man har noget at arbejde sig efter.

Det som Lasse bassen siger, kan jeg også godt nikke en kende til. Jeg prøver at finde tilbage til det der i tidernes morgen motiverede mig til det :)

Jeg siger tak til jer begge, for nogle rigtige gode points i nævnede.

Track din træning med vægten, gamle billeder, måling osv.

Jeg bliver i hvert fald super klar på et træne når jeg hopper på vægten og har taget lidt på.
Conscientia mille testes

Geografisk sted: Århus C

Cadvan skrev:Hej herinde.

Jeg har det problem at jeg har en meget stor mangel på motivation til at træne...

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvilken status du har og selvom det måske lyder lidt plat så tænk på en pige du er lidt vild med. Det gør jeg når jeg skal ud i vinterkulden og over i fitness centeret. Det er brand god motivation!
Brugeravatar

Geografisk sted: København

en del af det med at træne handler også om at forholde sig til hvordan man træner udenom skader, undgår overbelastninger og den slags... Skadesperioder er glimrende til at lære at tænke "out of the box"...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Saywhat skrev:

Jeg har det problem at jeg har en meget stor mangel på motivation til at træne...

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvilken status du har og selvom det måske lyder lidt plat så tænk på en pige du er lidt vild med. Det gør jeg når jeg skal ud i vinterkulden og over i fitness centeret. Det er brand god motivation!
Så ville jeg da netop have mere lyst til at tage hjem og "træne" med hende istedet? :D
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Som der også bliver nævnt øverst i tråden er en fed måde at få motivation på, at se nogle træningsvideoer med nogle af de store gutter :D det er god motivation! Eller høre noget fedt musik kan også være godt :)
Mål som skal nåes før 2010
Squat:
170 kg.
Bænkpres:
105 kg.
Dødløft:
160 kg.
Tilsammen før 2010: 435 kg.

Geografisk sted: Tønder

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 135.00

Jeg undskylder lige for manglende svar til at starte med :P

Men ja, jeg siger tak for de mange gode råd. Det er begyndt at gå fremad, har fundet noget nyt musik og et nyt program som jeg godt kan lide og nogle konkrete mål. Så jeg siger mange tak til alle! :D

Dingo skrev:
Saywhat skrev:

Så ville jeg da netop have mere lyst til at tage hjem og "træne" med hende istedet? :D

Exactly =D> :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hej herinde.

Jeg har det problem at jeg har en meget stor mangel på motivation til at træne. Jeg har godt nok gjort det i et par måneder, men er ved at være kørt lidt død i det.

Altså jeg ville foreslå dig at på omlagt dit program, prøv nogle nye øvelser, evt. vær' lidt kreativ. Samtidig måske prøv at træn på en anden måde, se f.eks. mig selv, jeg trænede på et tidspunkt 2 gange om ugen, i op til 2.5 t.. Hvilket var totalt dræbende! Nu træner jeg en time til halvanden, fire gange om ugen, hvilket jeg synes er rart, og det giver derfor motivation!

Så kunne jg foreslå dig at tage noget musik med(hvis der da ikke er det dernede), da musik er mega rart at have i ørende når man træner..

Og tilsidst kunne du jo evt. overveje en anden sport som en supplement,, f.eks. en gang svømning om ugen, hvilket jeg også selv skal til at gøre
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster