Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1675
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1672

Følg bodybuilding.dk på

Protein eller wg til en på 15

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen. Vi lige 4 der begydt og træne. jeg er 1,80 og vejer 66 kg . Vil derfor høre om hvad folk synes vi skal tage protein eller wheight gainer. Vil ikke være fed , vil gerne bare have tydelige muskler. ikke kæmpe stor. Hvad synes i? vi træner ca , 4-5 gange om ugen

Reputation point: 0

Geografisk sted: løgstør

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

mdrejer skrev:Hej alle sammen. Vi lige 4 der begydt og træne. jeg er 1,80 og vejer 66 kg . Vil derfor høre om hvad folk synes vi skal tage protein eller wheight gainer. Vil ikke være fed , vil gerne bare have tydelige muskler. ikke kæmpe stor. Hvad synes i? vi træner ca , 4-5 gange om ugen

Få lagt en fornuftig kostplan og brug weightgainer (whey protein+maltodextrin) direkte efter træning. Læs smedens artikel om kost her på siden :) .

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Tak for det :) hvad mærke anbefaler du

mdrejer skrev:Tak for det :) hvad mærke anbefaler du

Tag og køb bodylabs Weight Gainer... Det har en utrolig god smag og opløselighed...
Der er vist 4 forskellige smage at vælge imellem... Og så får du alt det kvalitet til en rimelig billig pris...
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Sagat skrev:

Tag og køb bodylabs Weight Gainer...

tag og lad være... ikke fordi det er bodylab. men jeg er en klar modstander af wg. at begynde på wg er skuen uden ende.. du skulle heller købe et alm protein pulver og tage og kigge på din kost istedet for. wg er imo totalt overflødigt, for alle kan tage på gennem deres kost.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Tak for jeres svar alle sammen , kuglen har du ikke nogen billeder af dig

kuglen skrev:
Sagat skrev:

tag og lad være... ikke fordi det er bodylab. men jeg er en klar modstander af wg. at begynde på wg er skuen uden ende.. du skulle heller købe et alm protein pulver og tage og kigge på din kost istedet for. wg er imo totalt overflødigt, for alle kan tage på gennem deres kost.

Ja, alle kan tage på via almindelig kost, men WG er da en stor hjælp, hvis man ikke lige har så meget tid til at stå i køkkenet. Så vil ikke give dig ret i at det er totalt overflødigt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

kuglen skrev:
Sagat skrev:

Så kan man jo sige at proteinpulver også er unødvendigt, og det er det vel også, men det er nok de færreste som vil undvære det. Jeg vil heller ikke undvære min weightgainer, det er en nem måde at få tilført de rigtige ting efter træning.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

GoingBiG skrev:
kuglen skrev:
Sagat skrev:

Så kan man jo sige at proteinpulver også er unødvendigt, og det er det vel også, men det er nok de færreste som vil undvære det. Jeg vil heller ikke undvære min weightgainer, det er en nem måde at få tilført de rigtige ting efter træning.

Hørt!
Brugeravatar

GoingBiG skrev:
kuglen skrev:
Sagat skrev:

Jeg er 100% enig! Hvis man er modstander af weight gainer, så kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke har noget imod proteinpulver... Jeg kan ikke finde forskellen ved benyttelsen af hurtige kulhydrater og hurtige proteiner...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

problemet er som jeg ser det med en wg at den let indeholder 600+ kcal og der er de færreste der har behov for 600kcal efter træning. imo indtager folk også alt for stor en del kulhydrater i løbet af en dag.
et andet problem med en WG er også at når man først begynder at tilføre kroppen x antal kcal i form af en wg kan man som GB siger ikke undvære den mere. også bliver det en fast udgift som i princippet let kan undværes :wink:

efter træning er en shake og et æble klart at foretrække frem for en wg. også efterfulgt af et måltid 1 time efter for at holde insulinpeaket højt så længe som muligt.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:problemet er som jeg ser det med en wg at den let indeholder 600+ kcal og der er de færreste der har behov for 600kcal efter træning. imo indtager folk også alt for stor en del kulhydrater i løbet af en dag.
et andet problem med en WG er også at når man først begynder at tilføre kroppen x antal kcal i form af en wg kan man som GB siger ikke undvære den mere. også bliver det en fast udgift som i princippet let kan undværes :wink:

efter træning er en shake og et æble klart at foretrække frem for en wg. også efterfulgt af et måltid 1 time efter for at holde insulinpeaket højt så længe som muligt.

Jeg vil da mene at hvis man har brug for 600 Kcal noget sted på dagen, så er det da netop efter træning og om morgenen. Efter træning er det vigtigt med masser af energi, så din krop kan begynde genopbygningen af muskelvævet...

Hvordan vil du fordele energiindtaget på 3500 Kcal?
Altså, hvor mange gram protein/kulhydrat og fedt?

Jeg tror såmænd sagtens GoingBiG kan undvære sin WG shake efter træningen: altså, jeg tror på ingen måde han er afhængig af denne og kunne sagtens udskifte den, hvis det var det han ønskede... Weight gainer er altså ikke specielt meget dyrere end normal føde, hvis overhovedet...

Hvad bygger du på, at en proteinshake samt et æble er bedre end en weight gainer?
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:problemet er som jeg ser det med en wg at den let indeholder 600+ kcal og der er de færreste der har behov for 600kcal efter træning. imo indtager folk også alt for stor en del kulhydrater i løbet af en dag.

Frugt postworkout er da langt fra den optimale løsning? Tarvelige kulhydrater med god effekt på insulin niveauet, ja tak. Frugt er ikke en god løsning postworkout.

Jeg mener personligt at mange folk fokusere for meget på proteiner.
Brugeravatar

Styrkeliste

GoingBiG skrev:

Frugt postworkout er da langt fra den optimale løsning? Tarvelige kulhydrater med god effekt på insulin niveauet, ja tak. Frugt er ikke en god løsning postworkout.

Jeg mener personligt at mange folk fokusere for meget på proteiner.

Korrekt... Såvidt jeg husker ligger et æbles GI på omkring 40-45 stykker, hvilket slet ikke kan sammenlignes med maltodextrin på 105! Maltodextrin vil da klart give et større insulinudsving...

Hvis du mener at man efter træning vil få mere gavn af måltidet før træningen, så forstår jeg ikke hvorfor du ønsker hurtige proteiner bagefter... Kan du følge dette sidste afsnit?
Brugeravatar

Styrkeliste

Faldt lige over en artikel af John Beradi. Han snakker om hvor svært det er for en nybegynder at planlægge sin kost for alle eksperter siger noget forkselligt. Han bringer 7 råd på banen som skal følges. To af dem er essentielle i denne diskussion.

1. Eat every 2-3 hours, no matter what. You should eat between 5-8 meals per day.

2. Eat complete (containing all the essential amino acids), lean protein with each meal.

3. Eat fruits and/or vegetables with each food meal.

4. Ensure that your carbohydrate intake comes from fruits and vegetables. Exception: workout and post-workout drinks and meals.

5. Ensure that 25-35% of your energy intake comes from fat, with your fat intake split equally between saturates (e.g. animal fat), monounsaturates (e.g., olive oil), and polyunsaturates (e.g. flax oil, salmon oil).

6. Drink only non-calorie containing beverages, the best choices being water and green tea.

7. Eat mostly whole foods (except workout and post-workout drinks).

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Det lader ikk til at du ved hvad du snakker om.

Hvad er forskellen på Weight Gainer og Protein Pulver så?

Hvis WG er overflødigt, hvad er proteinpulver så?
Brugeravatar

lassah-> hvis ikke du selv ved hvad forskellen på proyein pulver og WG er bør du nok læse lidt op på tingene :wink:

matt-> =D>

j-s-o-> jeg kan sagtens følge dig i hvad du mener. men alfa omega er planlægningen af sine måltider. mængder og tidspunkter samt sammensætningen. feks. er en protein shake efter træning imo en rigtig god ide for at give kroppen noget at arbejde med hurtigst muligt. og ved at spise et stykke frugt sammen med får kroppen dækket det behov for carbs som den unægteligt har efter en workout. der er imo ALT for mange carbs i WG til at en sådan bør indtages på engang. det vil være langt mere effektivt hvis man indtog halvdeln lige efter træning og den sidste halvdel 1 times tid efter. på denne måde vil man holde en højt insulin nevau i kroppen betydligt længere, og derved øge den tid kroppen er istand til at optage en større mængde protein (pga insulin nevauet). et pre workout meal er imo et must for ikke at gå "død" under sin træning. et sådan måltid behover ikke være ret stort. mit eget indeholder ca 20g protein og 20g langsomme carbs. ved at indtage disse har kroppen et jævnt flow gennem hele træningstiden og derved minimere man den tid kroppen vil være i en katabolsk tilstand som opstår under/efter træning.

efter træning kan jeg godt se ideen i at indtage 600kcal.. bare ikke på engnag, og slet ikke gennem en wg. de kcal skal være nogen kroppen kan arbejde med gennem længere tid, ellers vil der komme ekstrme storre udsving i blodsukker nivauet som igen vil påvirke insulin responsen i en negativ retning samt det vil give en ujævn forbrænding.
da dette er meget svært at forklare vil jeg anbefale at man læser bogen "nutrient timing, the future of sports nutition" af john ivy. den er virkelig god og forlare det så alle kan forstå det.

med hensyn til hvordan jeg ville fordele et indtag på 3500kcal vil det afhænge af fysikken hos den pågællende person. en person med en høj BF vil jeg feks give et større indtag af protein i forhold til carbs idet det kræver mere energi for kroppen at nedbryde protein end det gør at nedbryde carbs. en skinny person vil jeg gøre det med en mere ligelig fordeling, dog med et lidt højere indtag fra fedt.
min egen energi fordeling hedder 40-45/40-35/20 p/k/f
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja carbs efter træning er godt, men ikke fra frugt.

Fructose er ikke optimalt i forhold til at fylde glycogen lagrene op igen.
Det får ikke insulin-niveuaet til at peake specielt godt i forhold til maltodextriner.
Brugeravatar

Styrkeliste

det er måske ikke optimalt. men imo er det bedre end WG idet man får alt for mange carbs fra en WG.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:det er måske ikke optimalt. men imo er det bedre end WG idet man får alt for mange carbs fra en WG.

Det afhænger jo af hvor stor portion du laver, hvor mange kalorier du skal indtage og om du blander det op med proteinpulver eller ej. Man kan ikke fraråde folk weightgainer fordi man ikke selv foretrækker det. Man kan dog diskutere om blandingsforholdet i en "traditionel" portion WG er optimalt, det ved jeg ikke.
Man kan jo bestille nogle bodylab carbs og proteinpulver hver for sig. Med det kan man selv styre blandingsforholdet og desuden er bodylab carbs kommer fra ren maltodextrin, hvor de kulhydrater der er i WG kommer fra maltodextrin og sucrose.
Skal det være 'down to a point' (som arnold siger :wink: ) kan man bestille bodylabs whey 95, så man undgår de sidste kulhydrater i proteinpulveret. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

mdrejer skrev:Hej alle sammen. Vi lige 4 der begydt og træne. jeg er 1,80 og vejer 66 kg . Vil derfor høre om hvad folk synes vi skal tage protein eller wheight gainer. Vil ikke være fed , vil gerne bare have tydelige muskler. ikke kæmpe stor. Hvad synes i? vi træner ca , 4-5 gange om ugen

Måske du først skulle overveje om der er en grund til at tage pulver overhovedet. At tro at man lettere tar' muskler på bare fordi man æder noget pulver er en misforståelse. Pulver er noget der kan hjælpe hvis man ikke kan opnå kalorierne/proteinerne gennem sin almindelige kost, og til dette formål kan det være en ganske udemærket løsning. Men kig altid på kosten først, før du overvejer pulver, da ordenlig og varieret kost vil være så meget sundere.

Så:

1.Har du gennem en tid forsøgt at indtage nok kalorier gennem din almindelige kost til at opnå et kalorieoverskud, men har fejlet grundet problemer med manglende appetit, så kan weight gainer være en hjælp.

2.Er det en umulighed for dig at indtage en god mængde protein gennem kosten ved diverse måltider igennem dagen, så kan protein-pulver hjælpe dig til at skabe en bedre balance imellem kulhydrater og proteiner.

Peter :)
Brugeravatar

Bjørnen skrev:Det afhænger jo af hvor stor portion du laver, hvor mange kalorier du skal indtage og om du blander det op med proteinpulver eller ej.

vi bliver jo nødttil at forholde til de ting vi har at arbejde udfra, og i dette tilfælde må vi regne med at når man snakker om at tage en WG efter træning er den mængde der er tale om det der avre til 1 portion som det fremgår på bøtten.
vhis man alligevel har tænkt sig at ændre på blandingsforholdet i sin WG ved at tilsætte ekstra protein er det bare endnu mere gak at købe det. så vil det være langt billigere at købe protein 80+ og en spand carbs også som du selv er inde på selv blande det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Whoa.... Jeres debat, har vidst ikke så utroligt meget med de stakkels drenges træning at gøre? De forstår næppe meget af alle vores komplekse regnestykker, og smarte navne? :wink:.

For at vende tilbage til den første brugers indlæg: Så går jeg udfra du ved på forhånd at du ikke kan tage muskler på samtidig med at du smider fedt? Det vil sige, vil du tage muskelmasse på, så må du også tage lidt fedt på til at starte med - sådan er det bare. MEDMINDRE, du virkelig har forstand på hvad du laver, så kunne det fysisk sikkert være muligt, hvis du målte alt du spiste, og var 100% sikker på dit kalorieintag, præcis hvor meget du skulle tage på for kun at opnå muskelmasse osv.

der er da ikke nogen mærkelige ord i den her debay synes jeg. personligt prøver jeg altid at undgå at bruge fagudtryk netop for at alle skal kunne følge med, nye såvel som gamle.
Brugeravatar

Styrkeliste

kuglen skrev:der er da ikke nogen mærkelige ord i den her debay synes jeg. personligt prøver jeg altid at undgå at bruge fagudtryk netop for at alle skal kunne følge med, nye såvel som gamle.

Jeg hentyder til at personerne der oprindeligt var interesserede i at stille et spørgsmål skal kunne følge med, og at jeres diskussion ikke har så utroligt meget at gøre med deres oprindelige spørgsmål, det er nok nærmere forvirrende for ejerne af det første indlæg/spørgsmål. Og selvom du forstår hvad der står, jeg forstår hvad der står, og de fleste andre herinde gør det. Er det ikke sikkert dem der skrev indlægget gør.

Uanset hvad der bliver skrevet ender det bare i selvsving :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

kuglen skrev:
Bjørnen skrev:Det afhænger jo af hvor stor portion du laver, hvor mange kalorier du skal indtage og om du blander det op med proteinpulver eller ej.

vi bliver jo nødttil at forholde til de ting vi har at arbejde udfra, og i dette tilfælde må vi regne med at når man snakker om at tage en WG efter træning er den mængde der er tale om det der avre til 1 portion som det fremgår på bøtten.
vhis man alligevel har tænkt sig at ændre på blandingsforholdet i sin WG ved at tilsætte ekstra protein er det bare endnu mere gak at købe det. så vil det være langt billigere at købe protein 80+ og en spand carbs også som du selv er inde på selv blande det.

Jeg tænkte lige over at du havde skrevet at en WG indeholdte 600+ Kcal, men da jeg kiggede på min kostplan, tænkte jeg at det ikke kunne passe... Jeg var inde og kigge på bodyman.dk og så at en servering indeholdte 100 gram og 390 Kcal... Altså, i runde tal indeholder en WG 400 Kcal, og din shake 200 - 250 Kcal: Der er altså ikke en stor forskel, så kan stadig ikke følge dig...
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud