Formålet med loggen
Grunden til, at jeg har vlgt at starte en log er, at jeg gerne vil have andre til, at komme med både ris og ros til både min træning osv. Og så er det selvfølgelig også for, at jeg selv ligesom kan følge lidt med i træningen.
Info om mig
Jeg er som sagt en dreng på 15 år, som bor lidt udenfor Aalborg. Til dagligt går jeg i folkeskole
Hvor jeg skal til, at i 9. klasse efter sommerferien. Udover det så har jeg et fritidsjob i en tømmerhandel hvor jeg sætter træ på plads rydder op i forskellige ting og sætter div. vare på plads.
Ellers får jeg min tid til at gå sammen med vennerne.
Træningen
Jeg begyndte at træne for ca. et halv år siden. Dengang var jeg meget spinkel og vejede kun lige knap 40 kilo
Grunden til jeg begyndte at træne var fordi jeg gerne ville være større. Og da jeg havde svært ved, at skulle acceptere, at det var fedtmasse, som jeg ville gaine. Det var selvfølgelig klart nok, at jeg ikke ønskede det, men der var en helt speciel grund til, at jeg bestemt ikke ønskede det og, at jeg ikke ville kunne komme til at leve med det. Det var fordi, at fra jeg var ca. var 10 år til jeg var omkring 13, der havde jeg anoreksi. Og da jeg selvfølgelig havde det en hel del bedre med, at det var muskelmasse jeg gainede i stedet for fedt, der besluttede jeg mig for, at begynde med at styrketræne. Så på den måde syntes jeg, at træningen har gjort mit liv en hel del nemmere og den dag idag mærker jeg næsten intet til sygdommen, så det er bare guld vær
Jeg træner primært for masse, men da jeg på mit arbejde også har brug for en del styrke, så er det da også godt at ha'. Men styrken er ikke noget jeg vil basere mit program på. Det vil udelukkende blive baseret på, at opbygge massere af masse Kosten
Jeg kører ikke lige pt. efter nogen kostplan. Jeg spiser bare når jeg er sulten og det fungere ganske udemærket. Det mad jeg indtager består oftest af kartofler, ris, pasta, rugbrød, havregryn, kalkunkød, kyllingekød, tun, makral, æg, massere af frugt og grønt. Ellers så sørger jeg får at spise meget varieret og sundt. Af kosttilskud så indtager jeg bodylab whey 80%. Hvilket jeg engang imellem indtager lige inden og efter træningen. Ellers så spiser jeg meget frugt e.lign produkter, som er meget rige på kulhydrater for, at få depoterne fyldt godt op inden
Træningsprogram
I øjeblikket kører jeg et program, som hedder større arme på 12 uger(http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php)Jeg har dog lavet nogle enkelte ændringer i programmet. Den væsentligste ændring er, at jeg har kortet programmet ned til 8 uger i stedet for tolv. Det har jeg gjort fordi, jeg syntes det var for meget at fokusere kun på arme i sin træning i hele 12 uger. Programmet består oprindeligt af 3 faser, hvor 1. og 2. fase løber over 5 uger. Fase 3 løber så over de sidste 2 uger. Det jeg har gjort er så, at korte det ned til, at fase 1 løber over de første 3 uger og, at fase 2 løber over de sidste 5 uger. Imellem fase 1 og 2 vil der blive holdt en pause, da jeg har fået det til, at passe således, at det bliver den uge jeg skal på ferie til tyrkiet i en uge. Hvilket jeg glæder mig til, da jeg ved, at det er et super lækkert sted vi skal hen. Vis nogen skulle være interesseret så kan man evt. chekke det ud her: http://web2.nazar.dk/pegasos_world/picture
Nu må vi se om jeg får noget ud af det program, men så har jeg ihvertfald prøvet det. Efter dette program regner jeg med, at jeg vil igang med et godt og solidt fullbody program, som fokusere ligemeget på alle muskelgrupper. Ellers vil jeg igang med et 2-split. Men det vil tiden vise. Indtil nu kan jeg ihvertfald sige, at jeg allerede efter den første uge har kunne se tydligt, at mine arme er blevet større, så det tyder jo ganske godt
Cardio
Ved siden af træningen, regner jeg også med, at jeg så vidt muligt vil løbetræne et par gange om ugen.
Selve længden af løbet vil nok komme til, at ligge omkring 5 kilometer pr. gang. Det vil dog formentlig komme til, at variere en del. Regner med at det kommer til, at se således ud imens jeg kører programmet, som jeg er igang med lige for tiden:
Mandag: Træning
Tirsdag: Træning
Onsdag: Løb
Torsdag: Træning
Fredag: Træning
Lørdag: Løb
Søndag: Off-day
Rekorder
De tre store:
Bænkpress: Endnu ikke testet, men vil gætte på det ligger omkring 60 kilo.
Squat: Endnu ikke testet.
Dødløft: Endnu ikke testet.
Løb:
5000 m i bakket terræn: 22 min.
3200 m: 12 min.
Stats
Navn: Christoffer O. Jensen
Alder: 15 år
Højde: 166
Vægt: ca. 53
Bodyfat: 8%-10%
Træningstid: ca. 6 måneder
Arme før jeg begyndte at træne: 24 cm.
Arme den dag idag: 30-31 cm.
Nu har jeg så prøvet at oprette en logbog og så må vi se om jeg kan holde den kørende.
Håber der er nogen, som vil finde denne log spændene og, at der er nogen, som vil komme med både ris og ros.

og tillykke med loggen