Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1401
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1400

Følg bodybuilding.dk på

For meget kosttilskud i min kostplan?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har desværre aldrig haft styr på min kost, og prøver nu langsomt at lave nogen gode vaner. Jeg er dog blevet i tvivl om jeg spiser for meget kosttilskud i løbet af dagen, og ønsker derudover generelt kritik af min kostplan. Jeg er klar over det ville være en fordel at veje min mad, men er ikke nået dertil endnu. Derudover skal det siges at min træning består primært af Crossfit, og målet med træningen er en allround form.

Morgenmad:
Havregryn med rosiner og mælk
35 g Bodylab Whey 80 med vand, 5 g kreatin og 10 g Udo´s Choice

Formiddag:
Bodylab Crispy Protein Bar og frugt

Middagsmad:
Tun, rugbrød, salat

Eftermiddag:
Bodylab Crispy Protein Bar og frugt

Aftensmad:
Kylling/kalkun/oksekød/gris/fisk med kartofler/brune ris/groft pasta og salat/grønt

Natmad:
35 g Bodylab Slow Release, 10 g Udo´s Choice og frugt

På træningsdag tager jeg en shake lige efter træning, som består af følgende:
35 g Bodylab Whey 80 med vand, 70 g Bodylab Carbs og 5 g kreatin

Ville det være en fordel at spise Bodylab Weight Gainer frem for selv at blande Whey protein og Carbs?

Spiser jeg for meget kosttilskud, eller hvordan kan jeg gøre rammen for min kostplan bedre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Søholm skrev:Ville det være en fordel at spise Bodylab Weight Gainer frem for selv at blande Whey protein og Carbs?

Det er jo sådan set det samme.. WG består af protein og carbs, så jeg ville ikke mene det vil gøre den store forskel. Når du nu har protein og carbs, ville det efter min mening være en lidt uøkonomisk løsning :D
www.fitnessxtra.dk
Her skulle der så stå noget klogt og nyttigt
Brugeravatar

Træner her: FitnessXtra

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Vis logbog

Hm okay, generelt er jeg af den opfattelse at kosttilskud kun kun skal bruges i nødstilfælde, og ikke være en fast del af kostplanen, men noget man lige kan snuppe hurtigt hvis ikke man kan nå det måltid man havde planlagt. Når det så er sagt, så afhænger det også meget af hvad du vil med træningen.

Hvad er crossfit?

Om du selv blander protein og sukker eller køber det færdigblandet gør ikke den store forskel.

Hvis du gerne vil tage på synes jeg ikke det er noget stort problem med sukkeret, men hvis du gerne vil tabe dig så er det lidt mere bøvlet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Friche skrev:Hm okay, generelt er jeg af den opfattelse at kosttilskud kun kun skal bruges i nødstilfælde, og ikke være en fast del af kostplanen, men noget man lige kan snuppe hurtigt hvis ikke man kan nå det måltid man havde planlagt. Når det så er sagt, så afhænger det også meget af hvad du vil med træningen.

Hvad er crossfit?

Om du selv blander protein og sukker eller køber det færdigblandet gør ikke den store forskel.

Hvis du gerne vil tage på synes jeg ikke det er noget stort problem med sukkeret, men hvis du gerne vil tabe dig så er det lidt mere bøvlet.

Naturligvis kunne man nemt lave en kostplan helt uden kosttilskud, men jeg ser det bare som utrolig meget nemmere at tage kosttilskud, men hvilket problem er det du ser i at tage kosttilskud som jeg gør?

Crossfit består af utrolig meget forskellige træning se evt. her http://www.crossfitcopenhagen.dk/hvad-er-crossfit

Jeg er meget i tvivl med alt der sukker der er i proteinbaren, hvis energi fra sukkeret ikke bliver brugt vil det som alt mulig andet energi sætter sig som fedt, men er der andre negative ting?

Logbog: Ingen logbog

Det ser jo ganske fornuftigt ud det crossfit der :)

Og egentlig er der ikke nogen problemer i kosttilskud som sådan. Det der ofte kan være med proteinbarer er at de tit er lidt dyre, ikke mætter så meget og indeholder en del sukker. Men hvis du er dyrker meget motion (og det gør du jo), så burde sukkeret ikke være det store problem, og hvis du ikke går og føler dig sulten eller mener det er for dyrt, ja så er det bare med at give gas :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)