Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Starpen skrev:Mange tak for hjælpen! Jeg værdsætter virkelig i tager jer tid til en rookie :-)
Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor front cable raise ikke er lige så godt som military press? Jeg kan forstå, at folk der ved hvad de snakker om generelt holdet sig fra kabler og bruger frivægte i stedet. Men hvad er forskellen, udover man bruger kræfter på balance?
Er der nogen herinde der har haft ondt i skulderen efter at have brugt den der butterfly pec maskine? Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er en direkte led-smerte, eller om det er musklenstræk der bare gør lidt mere nas...
Igen, tak for hjælpen!

den bliver tit opdateret med nye billeder, og nye træninger næsten hver dag (: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... highlight=

Starpen skrev:Dagen efter jeg læste dit sidste svar, Moqensen, havde jeg ikke tid til at sætte mig ind i alle de "nye" øvelser jeg havde fået, så jeg fortsatte mig front cable raise til skulderen og ganske som du forudsagde (og sikkert fordi jeg ikke gjorde det ordentligt) fik jeg en meget smertefuld forstrækning i et eller andet lige under mit højre skulderblad, tæt på ryggraden... Military press bliver den nye skulderøvelse!
Når i anbefaler et program som i har gjort, men en masse basisøvelser, skal man så tage gøre dem flere gange? Jeg mener, skal jeg køre øvelserne 1 gang med 3 sæt af 10 gentagelser, eller skal jeg gøre øvelserne 2 eller 3 gange med 3 sæt af 10?
Kunne jeg lave en log herinde, eller er det mest for dem der er lidt mere øvede? Jeg vil nødig gøre mig upopulær ved at overtræde nogle uskrevne regler!
1000 tak for hjælpen!

Starpen skrev:Super fedt... Jeg prøver at lave en log senere i dag!
Hvordan måler i jeres fedtprocent? Er badevægte med indbygget fedtprocentmåler præcise, eller regner de bare ud fra en formel for gennemsnit?

Starpen skrev:Så spejlet er nok? Cool!
Har jeg forstået det rigtigt, at til bryst (når jeg kører full-body) er det nok at køre én øvelse, bænkpres, med 3 sæt af 10 gentagelser. Jeg kan altså godt droppe den der butterfly pec dec tingest? Jeg syntes også jeg kan mærke den mere i mine skuldre end i brystet...

Starpen skrev:Bare så jeg er sikker på jeg har forstået det ret; det er nok med én øvelse pr. muskel når jeg kører fullbody 3 gange om ugen?
Det er nok bare fordi jeg misforstår alt, men min hjerne siger bare, at jo flere øvelser jeg putter på hver muskel, jo hurtigere går det... Men det er måske ikke meget mere det giver, hvis min grundøvelse til f.eks. bryst er bænkpres?
Jeg lider nok bare af, at have set for mange køre super mange sæt med et utal af gentagelser, og så føler jeg, at 3 super tunge sæt med 10 gentagelser ikke er nok, selvom jeg næsten ikke kan komme igennem...

Illisher skrev:Starpen skrev:Bare så jeg er sikker på jeg har forstået det ret; det er nok med én øvelse pr. muskel når jeg kører fullbody 3 gange om ugen?
Det er nok bare fordi jeg misforstår alt, men min hjerne siger bare, at jo flere øvelser jeg putter på hver muskel, jo hurtigere går det... Men det er måske ikke meget mere det giver, hvis min grundøvelse til f.eks. bryst er bænkpres?
Jeg lider nok bare af, at have set for mange køre super mange sæt med et utal af gentagelser, og så føler jeg, at 3 super tunge sæt med 10 gentagelser ikke er nok, selvom jeg næsten ikke kan komme igennem...
Det er ikke nødvendigt at have en masse isolations øvelser som der allerede er sagt. I mit FullBody program kører jeg flad bænk med stang, og bagefter skrå bænk med håndvægte. Det er det eneste bryst der er i mit program. Og det er nok til at du både vokser og bliver stærkere.
Man kan godt suplere med flere, men er ikke nødvendigt hvis du bare sørger for at have vægt nok på og udfører dem rigtigt.
Husk et opspænd i skuldrene. Pres skulder musklerne sammen, når du bænker, så rammer du meget mere brystet når du bænker. Teknik er alt

TheFatboy skrev:Illisher skrev:Starpen skrev:Bare så jeg er sikker på jeg har forstået det ret; det er nok med én øvelse pr. muskel når jeg kører fullbody 3 gange om ugen?
Det er ikke nødvendigt at have en masse isolations øvelser som der allerede er sagt. I mit FullBody program kører jeg flad bænk med stang, og bagefter skrå bænk med håndvægte. Det er det eneste bryst der er i mit program. Og det er nok til at du både vokser og bliver stærkere.
Man kan godt suplere med flere, men er ikke nødvendigt hvis du bare sørger for at have vægt nok på og udfører dem rigtigt.
Husk et opspænd i skuldrene. Pres skulder musklerne sammen, når du bænker, så rammer du meget mere brystet når du bænker. Teknik er alt
Skulderbladene skal samles, ikke "skuldermusklerne"

TheFatboy skrev:Illisher skrev:Starpen skrev:Bare så jeg er sikker på jeg har forstået det ret; det er nok med én øvelse pr. muskel når jeg kører fullbody 3 gange om ugen?

rallen skrev:TheFatboy skrev:Illisher skrev:Starpen skrev:Bare så jeg er sikker på jeg har forstået det ret; det er nok med én øvelse pr. muskel når jeg kører fullbody 3 gange om ugen?
Haha.
- Hvor vigtigt er det egentligt med samlede skulderblade i bænkpres? For vores stang sidder rimelig højt oppe, og mine små teenage arme bliver nød til at sprede skulderbladene for at få ordenlig fat.

Illisher skrev:ved at samle skulderbladene får du en større ROM (Range of motion) og dermedstørre hypertrofi.

TheFatboy skrev:Illisher skrev:ved at samle skulderbladene får du en større ROM (Range of motion) og dermedstørre hypertrofi.
Det er så ikke helt korrekt...
At samle skulderbladene giver grundlag for bedre balance og stabilitet i skulderleddet. Det forkorter desuden ROM, men gør at man kan løfte tungere og sikrere

Illisher skrev:TheFatboy skrev:Illisher skrev:ved at samle skulderbladene får du en større ROM (Range of motion) og dermedstørre hypertrofi.
At samle skulderbladene giver grundlag for bedre balance og stabilitet i skulderleddet. Det forkorter desuden ROM, men gør at man kan løfte tungere og sikrere
ahaaa.. men så har jeg jo helt haft misforstået det dengang jeg læste det

TheFatboy skrev:Illisher skrev:TheFatboy skrev:Illisher skrev:ved at samle skulderbladene får du en større ROM (Range of motion) og dermedstørre hypertrofi.
ahaaa.. men så har jeg jo helt haft misforstået det dengang jeg læste det
Shit happens

Starpen skrev:Hvor er det bare super hjælp!
Måske der er en der gider poste et fullbody program jeg kan bruge 3 gange om ugen?
På forhånd tak for hjælpen!

TheNextArnold skrev:Starpen skrev:Hvor er det bare super hjælp!
Måske der er en der gider poste et fullbody program jeg kan bruge 3 gange om ugen?
squat
dødløft
bænkpres
bent over barbell rows
military-presses
dips
chinups
= super program

TheFatboy skrev:TheNextArnold skrev:Starpen skrev:Hvor er det bare super hjælp!
squat
dødløft
bænkpres
bent over barbell rows
military-presses
dips
chinups
= super program
Jeg ville køre chinups før barbell rows, da jeg både synes det er vigtigt/bedst at have det vertikale træk først, og fordi en svær kropsvægtøvelse som chinups er mere drænende end barbell rows, hvori vægten kan justeres

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster