Jeg har lige kørt SDH (http://www.t-nation.com/free_online_art ... ypertrophy) i 1½ uge - fik dog lidt problemer med smerter i benene hen mod slutningen - nok også, fordi jeg havde kørt et HST lige inden og med de 5 ugentlige træninger begyndte at nærme mig behovet for en pause. Nu holder jeg så en pause og tænker over, hvilket program jeg skal begynde på bagefter. Jeg synes egentlig ret godt om SDH-programmet, men føler måske, at 5 ugentlige pas til tider er for meget. Så jeg tænker på at køre det således:
Ugentlige træningspas:
4 gange (dog nogle gange 3, andre gange 5, kommer også an på energiniveauet og hvad jeg ellers har at se til)
Mandag
Onsdag
Fredag
Lørdag
Øvelser:
Group 1
A1) Flat/Incline BB/DB Bench Press (vil variere mellem kombinationerne)
A2) BOR/T-Bar-row
B) Squat/Lunges/Leg-extensions/Benpres
Group 2
A1) Dips/DB Mili/BB Mili/BB Push press
A2) Chin-ups (er der ikke andre muligheder? vil helst ikke køre med overhåndsgreb, for at skåne skulderen)
B) Deadlift/Single-legged hyperextension/Glute-ham raises
Ekstra-øvelser
Jeg har tænkt mig at smide lidt ekstra øvelser ind ved hvert pas. Som regel vil jeg smide 2-3 ekstra øvelser ind, varierende mellem disse:
- Mave
Side-laterals
Calf-raises
Biceps-curls
Lidt funktionelt på swiss balls
Cardio
Enten 10 minutters høj intensitetscardio efter hvert pas, eller også 20-35 minutter medium/lav intensitet på off-days.
Sets og reps:
Jeg overvejer at ændre lidt på disse i forhold til, hvad der anbefales. Thibeadeau anbefaler at skifte mellem 5*5 og 4*10. Det tiltaler mig egentlig mere, at køre med lidt højere reps., då jeg overvejer at køre det således:
Mandag:
Gruppe 1: 5*6
Gruppe 2: 3*12
Ekstra: 2*15
Onsdag:
Gruppe 1: 3*12
Gruppe 2: 5*6
Ekstra: 3*8
Fredag:
Gruppe 1: 5*6
Gruppe 2: 3*12
Ekstra: 2*15
Lørdag:
Gruppe 1: 3*12
Gruppe 2: 5*6
Ekstra: 3*8
Målet er udelukkende hypertrofi. Jeg skulle gerne have pakket noget masse på, jeg er ganske tynd.
Jeg ved godt, at jeg måske gør det mere avanceret end det er, men jeg synes rigtig godt om forholdsvis høj frekvens, hvor man samtidig kan få lov til at indføre en okay høj volumen - med andre ord, et program, hvor man kan tæske kroppen lidt igennem.
Kan jeg få lidt ris til programmet? Nogle ting, der ikke er så smart? Jeg regner med at køre det 4 uger i første omgang, overvejer så at tage et par lette uger, og derefter vende tilbage til noget lignende..[/u]