Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1294
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Antal af fedtceller. Samme antal- flere fedtceller

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Mange kilder siger det ene og det andet ang. Fedtceller og, om der kan komme flere fedtceller eller om de blot udvider sig... Eller begge dele. Se her

t-nation http://www.t-nation.com/article/bodybui ... ulking&cr=

Fat cells (adipocytes) are like little bags. The more fat you put in the bags, the bigger they get. However, the bags can only hold so much fat. But lucky for us (or not) our body is a fantastic storage machine built for survival. As a result, it can also increase fat storage by adding more fat cells. The more fat cells you have, the easier it is for your body to store fat. This is where the problem comes in.

http://www.slankekur-online.dk/fedtcell ... inder-ikke
Antallet af fedtceller lægges fast i ungdommen, og så forbliver det konstant - også selv om du bliver overvægtig senere i livet. Det tyder forskning fra Karolinska Instituttet i Stockholm på, skriver BBC.

http://www.slankeguide.dk/fedtceller.htm
Kroppen danner fedtceller, indtil efter puberteten - hvorefter antallet af fedtceller er nogenlunde konstant. Men der er desværre en undtagelse: Bliver du meget overvægtig, begynder din krop at danne nye fedtceller.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... 504007.ece
Celler bliver større
Når et menneske tager på, udvider disse celler sig. Men forskerne har ikke vidst, om det var det eneste, cellerne gjorde - eller om antallet af fedtceller også kan stige og falde i takt med vægten.

Der er sikert mange flere kilder, men skal det forstås sådan at dine fedceller er i det antal de er indtil man bliver så fed at de er nød til at danne nye??. Og at man aldrig kommer af med dem igen..?
'For mig er træning lige så tilfredsstillende som at dyrke sex. Kan du forestille dig, hvor ofte jeg er i himlen? Jeg får den følelse, når jeg træner og pumper foran tilskuere. Så jeg kommer dag og nat.' "Arnold Schwarzenegger"

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

man får ikke flere fedt celler, man får jo heller ikke flere muskel fibre, men større, det samme gælder fedt celler!

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 130.00

chris_f skrev:man får ikke flere fedt celler, man får jo heller ikke flere muskel fibre, men større, det samme gælder fedt celler!

Måske, men der står flere steder at fedtceller kun kan få en hvis størrelse. I så fald er der en øvre grænse for overvægt såfremt at ens antal er blevet lagt fast i barndommen. Lyder da i hvert fald interessant either way og håber da fedtceller forbliver konstante for det vil uden tvivle gavne et tyndt gespenst som mig! :lol:

Logbog: Vis logbog

chris_f skrev:man får ikke flere fedt celler, man får jo heller ikke flere muskel fibre, men større, det samme gælder fedt celler!

Ikke så sikker i den påstand.. men ud posters links bliver jeg selv i tvivl.. har dog altid lært det som at fedtceller sagtens kan øges i antal og ikke kun i størrelse.. det skulle give god mening (logisk) hvorfor tidligere meget overvægtige nemt tager på igen...
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Ja chtis, den brugte jeg os som sammenligningsargument i en anden tråd mod NoGoog. Meen nu er jeg sku blevet noget i tvivl:)... Det giver mest mening for mig at hvis man på et tidspunkt får "får overfyldt poserne" som t-nation skriver-altså cellerne, bliver kroppen nød til at danne nye!. Og som det er sagt gør det sværere for meget overvægtige at tabe sig, eller blive slanke ihvertfald..
'For mig er træning lige så tilfredsstillende som at dyrke sex. Kan du forestille dig, hvor ofte jeg er i himlen? Jeg får den følelse, når jeg træner og pumper foran tilskuere. Så jeg kommer dag og nat.' "Arnold Schwarzenegger"

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Det er ikke et holdbart argument. Man kunne argumentere helt modsat, da man eksempelvis godt kan få flere mitokondrier. Der er ingen direkte sammenhæng.

Som jeg ser det, er der (som meget andet på dette område) delte meninger omkring muligheden for såvel større som flere fedtceller. Jeg kan dog godt se logikken i, at man kan danne nye fedtceller og jeg synes der er flere gode kilder, der foreskriver dette. Har fundet et par, der taler for og en tvetydig.

Ugeskrift for læger skrev:Mennesket har evnen til at danne nye fedtceller fra fibroblastlignende celler i fedtvævet gennem hele livet. Det er gentagne gange vist, at fedtcellerne kun kan opnå en vis størrelse. Ved fortsat positiv energibalance dannes der derfor nye fedtceller, så ved den svære overvægt vil der altid være en relativ fedtcellehyperplasi (øget fedtcelleantal)

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p ... 06_2_46231

SDU skrev:Lige nu arbejder Rasmus med at finde ud af, hvordan denne transkriptionsfaktor regulerer transkriptionen i en fedtcelle, og i stadiet før en celle bliver til en fedtcelle. Sådan en celle kaldes en præ-fedtcelle.

På figuren til venstre ses et billede af præfedtceller som de ser ud, hvis man kigger på dem i et mikroskop. Hvis man stimulerer disse celler med en speciel hormonel cocktail kan man få dem til at differentiere til fedtceller. Disse fedtceller opfører sig på mange måde som fedtcellerne i kroppen, bl.a. begynder cellerne at ophobe fedt i cellens cytoplasma, hvilket kan ses som små røde dråber efter farvning.
Billede

http://www.sdu.dk/forskning/forskningsf ... ektet.aspx

Karolinska Instituttet i Stockholm skrev:Du får ikke færre fedtceller af at gå på kur.

Antallet lægges fast i ungdommen, og så forbliver det konstant - også selv om du bliver overvægtig senere i livet.

Når et menneske tager på, udvider disse celler sig. Men forskerne har ikke vidst, om det var det eneste, cellerne gjorde - eller om antallet af fedtceller også kan stige og falde i takt med vægten.

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... 504007.ece

Nature skrev:I modsætning til, hvad man tidligere har antaget, nydannes og nedbrydes fedtceller konstant i kroppen, og fornyelsen sker dobbelt så hurtigt hos overvægtige som hos normalvægtige.

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/200 ... /index.xml[/i]
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

Jeg mener fedtceller kan dele sig, det kan muskelceller ikke, hvorfor vi alle sammen går rundt og har de samme antal 'muskler' i kroppen - nogle er bare mere trænet end andre.

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster