Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

flamingopikken skrev:Du har godt nok en del tråde oppe og vende for tidenStart altid med de mest teknisk krævende og de største øvelser først, fx:
Squat
Dødløft
Bænkpres
Chins
osv.
Der er virkelig tusindvis af tråde omkring FB, så søg lidt på emnet, så du kan se hvilken rækkefølge folk har valgt.

Alexanderkm skrev:flamingopikken skrev:Du har godt nok en del tråde oppe og vende for tidenStart altid med de mest teknisk krævende og de største øvelser først, fx:
Squat
Dødløft
Bænkpres
Chins
osv.
Der er virkelig tusindvis af tråde omkring FB, så søg lidt på emnet, så du kan se hvilken rækkefølge folk har valgt.
Ja, men det er jeg desværre nød til da ingen vil hjælpe over msn og hvis man spørger om 20 spørgsmål i et så svarer folk kun på 2 :p..
Men jeg skal køre muskelgruppen helt færdig ikke? Jeg kan ikke køre ben og så feks ryg og så gå tilbage til ben senere vel? jeg skal køre benene færdige når jeg er igang med dem?

Hippo skrev:Du ved godt at du på et tidspunkt rent faktisk er nødt til også
at træne, og ikke bare sidde og lave smarte programmer
på zhee internet 6 gange om ugen uden at forstå hvad folk siger til dig ?

Alexanderkm skrev:Hvad for en rækkefølge ville i tage i? Og skal jeg lave det om til lidt mindre mave øvelser og så bare tage en eller 2 forskellige øvelser og så bare nogle flere sæt?
Og Hvad for nogle muskelgrupper SKAL jeg starte med.. Altså jeg varmer op og så Squat, Bænkpress Dødløft, BOR, Military Press, Dips og så Tage det fra en enda af med iso øvelserne? Altså Læg, Low row. Lateral raises, og så triceps osv osv..??

wireframed skrev:Alexanderkm skrev:Hvad for en rækkefølge ville i tage i? Og skal jeg lave det om til lidt mindre mave øvelser og så bare tage en eller 2 forskellige øvelser og så bare nogle flere sæt?
Og Hvad for nogle muskelgrupper SKAL jeg starte med.. Altså jeg varmer op og så Squat, Bænkpress Dødløft, BOR, Military Press, Dips og så Tage det fra en enda af med iso øvelserne? Altså Læg, Low row. Lateral raises, og så triceps osv osv..??
Jeg ved ikke om der er nogen muskelgrupper man SKAL starte med. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fysiologisk årsag til det. Det eneste der er vigtigt er ikke at udmatte de muskler du skal bruge til compound øvelserne ved at køre isolations øvelser.
Det er logisk at hvis biceps f.eks. er en stabilisator eller hjælpe muskel i en øvelse, så duer det ikke at du allerede har kørt den træt og derfor ikke kan aktivere alle de andre muskler i en ellers glimrende compound øvelse fordi biceps bliver det svage led.
Nu kører jeg splits, så de 3 store er som regel ikke på samme dag, men du kan jo prøve dig frem hvilken rækkefølge der fungerer bedst. F.eks. bench, deadlift, squat, military press (som så vidt jeg husker også er en forholdsvis god compound øvelse), og så bare starte fra en ende af med resten af isolations øvelserne.
Der er ingen facitliste ved bodybuilding eller træning - udover at folk reagerer forskelligt på træning, så er der jo også en VERDEN til forskel på hvor intenst du kører din træning. Udsving i intensitet vil helt sikkert overskygge al mulig planlægning af hvornår du kører biceps i forhold til triceps.
K.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster