Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Goddess82 skrev:det er fra september efter at have trænet 3 måneder

Goddess82 skrev:ja det har jeg.
dag1:Ryg
dag2:Bryst/triceps/mave
dag3:40 min.cardio
dag4:Ben
dag5:Skundre/biceps/mave
dag6:40 min.cardio:-)

Goddess82 skrev:tja..
jeg har lige fået det lagt af peter lagermand samt et kostprogram så der må være mening med det:-)

Goddess82 skrev:det er fra september efter at have trænet 3 måneder

J-S-O skrev:Goddess82 skrev:tja..
jeg har lige fået det lagt af peter lagermand samt et kostprogram så der må være mening med det:-)
Tja, han har jo en nydelig form, men kunne man lokke dig til at spørge til hans grundlag for splittet, og ikke et normalt fullbody eller 2-split?

Mike2468 skrev:J-S-O skrev:Goddess82 skrev:tja..
Tja, han har jo en nydelig form, men kunne man lokke dig til at spørge til hans grundlag for splittet, og ikke et normalt fullbody eller 2-split?
Det ville jeg også gerne vide for at være helt ærlig?

Goddess82 skrev:Mike2468 skrev:J-S-O skrev:Goddess82 skrev:tja..
Jeg spurgte ham i dag og han siger det er fordi jeg skal have mere muskelmasse og det er den optimale måde at gøre det på og så giver det en bedre forbrænding.. :-) håber det er svar nok

J-S-O skrev:Goddess82 skrev:Mike2468 skrev:J-S-O skrev:Goddess82 skrev:tja..
Jeg spurgte ham i dag og han siger det er fordi jeg skal have mere muskelmasse og det er den optimale måde at gøre det på og så giver det en bedre forbrænding.. :-) håber det er svar nok
Tja, jeg er så ikke enig i hans udsagn - jeg har fået fornemmelse af at du er forholdsvis ny i denne verden (3 måneders erfaring?), og vil derfor ikke anbefale andet end højst et 2-split: dog helst et fullbody faktisk! Ønsker du en større forbrænding kan du jo bare indkludere cardio på hviledagene...
Men ja, det er selvfølgelig dit udsagn, så du skal ikke forsvare det. Men jeg mener ikke at du, som relativ nybegynder, bør køre andet end fullbody eller 2-split, jo mindre du tager steroider...

Træningsfrekvens for en nybegynder
Som nævnt tidligere, så kaster mange nybegyndere sig over avancerede split programmer, hvor hver muskel rammes 1 gang ugen. En så høj træningsfrekvens er fuldstændig unødvendig for en begynder. En begynder har ikke den neurale effektivitet og muskulære styrke, som er påkrævet for at skabe et så stort restitutionskrav, at man behøver en hel uge mellem træning af hver muskelgruppe.
Der er flere ting som taler for en lavere træningsfrekvens. Begyndere er voldsomt afhængige af at de får kørt alle de nye øvelser ind på nervesystemet. Det vil tage alt for lang tid at opbygge en grundlæggende neural effektivitet, hvis man kun træner hver enkel øvelse en gang i ugen. Samtidig er nybegyndere ikke istand til at skabe ligeså stor muskelprotein degradation som folk der har trænet i mange år kan. Musklerne kræver derfor ikke så mange dages restitution for en nybegynder.

Goddess82 skrev:Jeg synes det er fint og en god begrundelse, men det er jo forskellig fra person til person hvad man har brug for at starte med og Peter mente det her er godt for mig og hænger sikkert også sammen med den diæt jeg er på, så holder jeg mig selvfølgelig til det. og på den anden side, jeg kan tydelig se forskel efter jeg er started på pogrammet så det er jo fantastisk :-)
men tak for kommentar.ene

J-S-O skrev:Goddess82 skrev:Jeg synes det er fint og en god begrundelse, men det er jo forskellig fra person til person hvad man har brug for at starte med og Peter mente det her er godt for mig og hænger sikkert også sammen med den diæt jeg er på, så holder jeg mig selvfølgelig til det. og på den anden side, jeg kan tydelig se forskel efter jeg er started på pogrammet så det er jo fantastisk :-)
Det er selvfølgelig helt iorden, og det var nu heller ikke min mening at få dig til at ændre mening angående programmet! Peter Lagerman har jo en nydelig krop, så han må da vide et eller andet... Jeg glæder mig da til at se dig til DM 2007 - sidder klar ved sidelinjen hele dagen

Goddess82 skrev:J-S-O skrev:Goddess82 skrev:Jeg synes det er fint og en god begrundelse, men det er jo forskellig fra person til person hvad man har brug for at starte med og Peter mente det her er godt for mig og hænger sikkert også sammen med den diæt jeg er på, så holder jeg mig selvfølgelig til det. og på den anden side, jeg kan tydelig se forskel efter jeg er started på pogrammet så det er jo fantastisk :-)
Det er selvfølgelig helt iorden, og det var nu heller ikke min mening at få dig til at ændre mening angående programmet! Peter Lagerman har jo en nydelig krop, så han må da vide et eller andet... Jeg glæder mig da til at se dig til DM 2007 - sidder klar ved sidelinjen hele dagen
Det lyder godt, husk ponponerne til at hepper med ;-p

man skal altså også lige huske på at du er en pige og slet ikke har brug for samme træningspas som fyre.
Voila - et stykke begrundelse

nickz.dk skrev:hvis du er nystartet skal så fungerer det program da rigeligt fint, der er masser af hvile til musklerne,
Thomas Jagd skrev:En så høj træningsfrekvens er fuldstændig unødvendig for en begynder. En begynder har ikke den neurale effektivitet og muskulære styrke, som er påkrævet for at skabe et så stort restitutionskrav, at man behøver en hel uge mellem træning af hver muskelgruppe.
nickz.dk skrev:Som det også bliver sagt, så skal man ikke begynde at ændre for meget i det man har gang i. man skal stole på den hjælp man får og så give den en chance. ellers begynder man at rode rundt i det og så ender det først galt.
nickz.dk skrev:man skal altså også lige huske på at du er en pige og slet ikke har brug for samme træningspas som fyre.
Manley skrev:Så vidt jeg husker ligger der også inde på (link slettet) et program for "hardgainere" hvor hver muskelgruppe kun trænes en gang i ugen ikke at goddess82 skal køre dette, bare for at sige at FullBody ikke er den eneste sandhed!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster