Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1079
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1076

Følg bodybuilding.dk på

Jeres yndlings Mavetræning. Og så lige et spørsmål.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har lige et spørgsmål, hvilken øvelse er bedst til det nederste af maven?

Og så ellers bare post jeres foretrukne maveøvelse :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Billede
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Hej.. Mener ikke det er muligt at træne en specifik del af maven. Prøv at læs artiklen "6 pack til sommer" eller sådan, mener den er på (link slettet). Ellers kig dig lidt omkring :wink:
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00

Logbog: Vis logbog

Haha.. Man skulle have et par artikler om "the usual questions".. De samme spørgsmål kommer op uge efter uge!
Billede
Brugeravatar

Flommes skrev:Har lige et spørgsmål, hvilken øvelse er bedst til det nederste af maven?

Mavemusklen er en lang mavemuskel, så du kan kun enten træne maven, eller ikke træne maven!

Et råd for at få nedbrudt så mange muskelfibre som muligt, er at hyperextencere (sveje i ryggen - fx rundt om en bold eller lign.) i begyndelsen af øvelsen, og så sørge for at bøje/krumme rygraden. Dette er det eneste den lige mavemuskel kan lave af bevægelse, så det er vigtigt, at du fokuserer på dette! Hvis du kører længere op, når du ikke længere kan krumme mere, så træner du hoftebøjere istedet.

Et forslag til en øvelse kunne fx være denne: http://www.exrx.net/WeightExercises/Rec ... yBall.html

Men husk at lave øvelsen rigtigt, og pust ud når du bøjer sammen - så er det muligt at trække mavemusklerne en smule mere sammen!

Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Nr.13 skrev:Haha.. Man skulle have et par artikler om "the usual questions".. De samme spørgsmål kommer op uge efter uge!

Jeg er bare total enig :wink: :D
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00

Den øvelse kan vel også udføres med en vægtstang :roll:?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 155.00

maxb skrev:
Flommes skrev:Har lige et spørgsmål, hvilken øvelse er bedst til det nederste af maven?

Mavemusklen er en lang mavemuskel, så du kan kun enten træne maven, eller ikke træne maven!

Det er så der hvor du ikek kan tage mere fejl.
Som bokser træner vi meget mave da den er vigtig mod slag, og vi træner spcielle dele af maven forskellige gange, f.eks. når man skal beskytte mod de ulovlige low-blows som de fleste nok kender til.

Jeg kan sagtens sidde derhjemme efter en træning, og være super øm efter en mave, men kun lige 5-10 cm. over penis, fordi jeg har fokuseret på de allernederste netop for at få et 8 pack istedet for det "grimme 6-pack". og modsat kan jeg også næsten have problemer med at sidde på en stol af ømhed, men stadig være næsten uberørt i den nederste del.

du kan selvfølgelig have ret i at du måske ikke kan lade være med at træne nogen steder 100 %, men man kan sagtens fokusere..

Men hvertfald til svar på spørgsmålet, prøv at ligge dig på en måtte uden fødderne i ribben, også løfter du røven så den ikke rører gulvet, også laver du små hug, selvfølgelig så store som du kan, du kan enten gøre det med armene bag hoved, eller spred benne og før dem frem !..
no pain, no gain!
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Busk skrev:
maxb skrev:

Det er så der hvor du ikek kan tage mere fejl.
Som bokser træner vi meget mave da den er vigtig mod slag, og vi træner spcielle dele af maven forskellige gange, f.eks. når man skal beskytte mod de ulovlige low-blows som de fleste nok kender til.

Jeg kan sagtens sidde derhjemme efter en træning, og være super øm efter en mave, men kun lige 5-10 cm. over penis, fordi jeg har fokuseret på de allernederste netop for at få et 8 pack istedet for det "grimme 6-pack". og modsat kan jeg også næsten have problemer med at sidde på en stol af ømhed, men stadig være næsten uberørt i den nederste del.

du kan selvfølgelig have ret i at du måske ikke kan lade være med at træne nogen steder 100 %, men man kan sagtens fokusere..

Men hvertfald til svar på spørgsmålet, prøv at ligge dig på en måtte uden fødderne i ribben, også løfter du røven så den ikke rører gulvet, også laver du små hug, selvfølgelig så store som du kan, du kan enten gøre det med armene bag hoved, eller spred benne og før dem frem !..

Jeg har lige været til styrketræningsuddannelse ved Thomas Hyldgaard, som bekræfter, at den lige mavemuskel er EN muskel, som ligger i en slags "scenepose" (derfor den er delt op). Jeg tager ikke fejl.

Mht. den øvelse, hvor vil du så have fødderne henne? Mavemusklen er hæftet på hofteskålen, og ikke på lårbensknoglen, og kan derfor ikke flytte din ben i nogen retning. Det eneste den kan, er at krumme lænden og dreje hofteskålen en smule.

Styrkeliste

Lisa Sutton mener ellers noget andet...

http://www.bodybuilding.com/fun/lisa3.htm
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 106.00