Hvis ja, hvor er jeres fordeling af proteiner + carbs ?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

sniper skrev:Det hedder nu carbs..

!!

HAV skrev:sniper skrev:Det hedder nu carbs..
Haha, ved det. Er også ved at rette det![]()
![]()

sniper skrev:HAV skrev:sniper skrev:Det hedder nu carbs..
Haha, ved det. Er også ved at rette det![]()
![]()
Hehe.. Men du skulle lige se hvor mange der ville svare ja til at putte fladlus i deres shake, hva.. Pis jeg hoppede i den![]()

Biiver skrev:Jeg drikker selvfølgeligt en PWO-shake, som jeg selv blandet.

HAV skrev:Biiver skrev:Jeg drikker selvfølgeligt en PWO-shake, som jeg selv blandet.
Sådan Biiver.. Whey 80 - 95 ? Hvordan er din fordeling mellem carbs og proteiner ?

Biiver skrev:HAV skrev:Biiver skrev:Jeg drikker selvfølgeligt en PWO-shake, som jeg selv blandet.
Sådan Biiver.. Whey 80 - 95 ? Hvordan er din fordeling mellem carbs og proteiner ?
Whey 80 eftersom det er en del billigere. Synes kun whey 95 er at foretrække hvis man er laktoseintolerant eller på meget stram diæt.
Fordelingen afhænger af om jeg cutter eller bulker. 35g whey og 25-60g carbs.
For det meste er mine carbs 50/50 Bodylab Carbs og Dextrose. Derudover blandes der selvfølgeligt vand i.

Haurum skrev:Jeg drikker oftest 30-40 g bodylab whey 95 neutral blandet op med vand, samt spiser en banan, lige efter træning. Ca. 30-40 minutter efter spiser jeg et solidt måltid.

HAV skrev:Okey, hvor får du Dextrosen fra, og hvad er fordele ved dette ?

Biiver skrev:HAV skrev:Okey, hvor får du Dextrosen fra, og hvad er fordele ved dette ?
Dextrose kan købes på pulverform i fx Matas for 26 kr. pr. kg.
Jeg har læst flere undersøgelse om at forskellige sukkerarter skulle optages mere optimalt når man blander dem. De omhandler dog ofte forskellige former for fruktose mv., men det er ikke utænkeligt at det kan passe for andre jo.
Derudover er dextrose forholdsvist sødt og man undgår den lidt tykflydende konsistent Bodylab Carbs kan give.

Martin G skrev:Som tillæg skal jeg nævne, at jeg indtager proteinpulver (80%) og dextrose i forholdet 1:2.
I flere omgange, da dextrose smager forbandet sødt.

HAV skrev:Martin G skrev:Som tillæg skal jeg nævne, at jeg indtager proteinpulver (80%) og dextrose i forholdet 1:2.
I flere omgange, da dextrose smager forbandet sødt.
Hvorfor blander du ikke bare normale carbs og whey 80 sammen istedet for dextrose ?
Kan du beskrive dit målestoksforhold nærmere ?

HAV skrev:Det var maltodextrin jeg tænkte på, evt fra Bodylab Carps..

Martin G skrev:HAV skrev:Det var maltodextrin jeg tænkte på, evt fra Bodylab Carps..
Ah
Har aldrig hørt det under navnet "almindelige carbs", men fair nok
Maltodex. og dextrose har så vidt jeg ved nogenlunde samme optagelseshastighed, så, hvad man vælger er ét fedt, hvis man kan holde til dextrosesmagen..
Er dog for fintfølelende på lang sigt, så skifter til maltodex.

GoingBiG skrev:Martin G skrev:HAV skrev:Det var maltodextrin jeg tænkte på, evt fra Bodylab Carps..
Ah
Har aldrig hørt det under navnet "almindelige carbs", men fair nok
Maltodex. og dextrose har så vidt jeg ved nogenlunde samme optagelseshastighed, så, hvad man vælger er ét fedt, hvis man kan holde til dextrosesmagen..
Er dog for fintfølelende på lang sigt, så skifter til maltodex.
Maltodextriner har den fordel at det giver en anelse højere insulin respons, og deet smager ikke lige så sødt som dextrose. Mht. insulinresponset er det nok ikke noget som betyder noget i sidste ende.

GoingBiG skrev:Maltodextriner har den fordel at det giver en anelse højere insulin respons, og deet smager ikke lige så sødt som dextrose. Mht. insulinresponset er det nok ikke noget som betyder noget i sidste ende.

Martin G skrev:GoingBiG skrev:Maltodextriner har den fordel at det giver en anelse højere insulin respons, og deet smager ikke lige så sødt som dextrose. Mht. insulinresponset er det nok ikke noget som betyder noget i sidste ende.
Smagen: vidste jeg.
Insulin påvirkningen var jeg ikke klar over var lidt større. Men tak for den information
HAV Vil mene, at du sagtens kan køre 1:2. Kaloriemæssigt vil det i de mængder der sagtens kunne overkommes. Kører dog selv lidt mere.

Dbuhl skrev:Hvorfor ikke bare 100 gr weightagainer med vand og kreatin?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster