Jeg har valgt at føre logbog på bodybuilding.dk igen, da jeg føler min motivation har været meget dårlig det sidste stykke tid! Jeg håber derfor at jeg føler en forpligtelse med at opdatere den flere gange ugenligt, hvorved min motivation helst skulle komme tilbage påny...
Introduktion
Til trods for at jeg er en gammel kending herinde blandt ældre brugere, vil jeg alligevel kort præsentere mig! Jeg er en ung 19-årig purk fra det mørk Vestjylland, nærmere bestemt Ringkøbing! Til daglig fordriver jeg tiden på det lokale gymnasium på anden årgang: derudover er jeg i den uheldige situation, at min mor blev indlagt med akut myeloid leukæmi få dage inde i det nuværende år, hvorfor jeg nu selv står for indkøb af fødevarer på min gamle cykel, rengøring af huset, opvask samt vask af tøj, foruden at både kæresten, skolegangen og mit arbejde skal passes, da mine forældre er skilt og resten af min familie bor i Østjylland! Alt dette har været årsag til min manglende motivation i en stresfuld tid, hvilket også betyder der kan komme kortere eller længere perioder, hvor min aktivitet falder til nulpunktet.
Der vil komme et normalt billede af undertegnende i nærmeste fremtid
Min træning
Jeg indrømmer åbenlyst at det sidste lange stykke tid har fået min motivation meget langt ned! Jeg er blevet svagere hvad angår styrken og min masse er blevet væsentlig mindre i denne tid, hvorfor jeg nærmest føler en mindre afsky af min krop, som jeg både synes er for fedtrig og muskelmassen er for lille!
Jeg har valgt at påbegynde en ny periode med et HST program, som forhåbentlig skal være min kickstart til en ny og bedre sæson. Det er et klassisk program, så jeg vil ikke gå i store detaljer, men blot liste de valgte øvelser herunder samt fortælle at min procentvise vægt i øvelserne anføres i starten af hver træningspas indlæg!
Squat, 3 sæt
Dødløft, 3 sæt
Bænkpres, 3 sæt
Chinups, 3 sæt
Yates rows, 3 sæt
Military presses, 3 sæt
Dips, 3 sæt
+ mave, 3 sæt
Jeg har valgt at lade mig inspirere af diverse brugeres logbøger, så hvis nogen føler sig trådt over tæerne angående "kopiering" bedes de skrive en privat besked til mig, hvorefter jeg ændrer på dette! Dette er mest ment på posting af træningspas...
Kosten samt kosttilskud
Jeg er blevet kaldt kostfanatisk, og der er muligvis en smule sandhed i dette! Jeg følger ikke nogle fancy diæter, men bruger blot min sunde fornuft til at tilrettelægge kosten til min egen krops behov. Jeg følger dog nogle guidelines, hvoraf de er listet op herefter:
Protein
Jeg indtager store mængder protein, men prøver at formindske dette i den kommende fremtid, således at min forbrug ligger på omkring 2 gram pr/kg kropsvægt! Derudover benytter jeg mig af følgende post-workout shake:
0,8 gram kulhydrater pr/kg kropsvægt (50/50 af dextrose og maltodextrin)
0,4 gram protein pr/kg kropsvægt (valle)
+ vand
Fedt
Fedt er ofte et overset næringsstof, men det er immervæk et livsnødvendigt stof! Jeg prøver såvidt muligt at fordele andelen af alfa-linolensyre og linolsyre i et forhold på 1:3, hvilket jeg benytter en hampefrøolie til - derudover benytter jeg mig også af Ekstra Jomfru Olivenolie og EPA/DHA tilskud fra tid til anden. Jeg indtager omkring 70 - 100 gram fedt om dagen, hvoraf jeg prøver at støvsuge kosten for mættet fedt...
Kulhydrater
Resten af mit kcalforbrug stammer fra kulhydrater, hvor jeg prøver, bemærk prøver, at holde mig fra højglykæmiske fødevarer, således min blodsukkerkoncentration ikke farer op og ned som en rustjebane i løbet af dagen.
Jeg vil såvidt muligt prøve at poste kostplaner hver dag, men der vil selvfølgelig komme dage, hvor jeg besøger kæresten, ikke er hjemme eller simpelthen ikke gider at notere maden. Jeg vil hellere end gerne have ris og ros angående min kommentar, så hvis du har noget på hjertet, så smid en besked
Hjemmetræning
Det skal også nævnes at jeg ikke træner i center, som de fleste andre herinde muligvis gør, men træner hjemme med mit eget lille ”hjemmegym”. Det ser ikke ud af meget, men indtil videre har jeg ikke brug for mere, så derfor ser jeg ingen grund til at købe nyere udstyr og/eller begynde i center (vores lokale maskin jungle)

Finnlo bænk, justerbar
- flere muligheder for indstilling af ryglæn og sæde
- maximum belastning på 250 kg (ikke testet)

Finnlo squat/bænkpres stativ
- mulighed for 14 forskellige indstillinger af højde
- justerbar bredde op til 101 cm (kan øges til 105 - 110 cm ved eget handywork)
- maximum belastning på 200 kg (ikke testet)

Hammer vægtsæt, 150 kg
- 2 skiver af 20 kg
- 4 skiver af 10 kg
- 8 skiver af 5 kg
- 4 skiver af 2,5 kg
- 4 skiver af 1,25 kg
- 4 skiver af 0,5 kg
+ 200 cm vægtstang (glat)
+ 2 x håndvægtstænger (spinlock)

- Evil wheel
- Curl stang
- COC Trainer og COC #1
- Gym ball

Chinbar

Dips stativ

Vægtstativ m/nogle af mine vægtskiver
Alt mit udstyr er købt hos http://www.fitnessgruppen.dk! De er meget serviceminded, og du kan sikkert prutte om prisen: vi er jo i Jylland! Jeg fik et meget, meget flot tilbud, hvilket sandsynligvis skyldes mit store indkøb...
Personlige rekorder, kropsmål og mål
På grund af den førnævnte pause er mine rekorder af ældre dato, hvoraf de formodentlig allesammen er blevet dårligere! Jeg vil prøve at holde dette afsnit opdateret med de nyeste dage efterhånden som tiden skrider frem! Følgende er lånt fra Matt, hvor den grønne farve står for opnået mål og den røde for mål, som endnu ikke er opnået...
Squat
140 kg
145 kg
150 kg
Dødløft
160 kg
170 kg
180 kg
Bænkpres
100 kg
105 kg
110 kg
Følgende er mine kropsmål, hvor det er tydeligt jeg har mistet masse i løbet af mine stillestående periode! Målene er taget den 16/04-2007...
Morgenvægt 80,0
(22,2 % fedt - vejledning)
Arm, h 37,6 cm
Arm, v 37,0 cm
Underarm, h 32,0 cm
Underarm, v 32,0 cm
Lår, h 66,5 cm
Lår, v 66,1 cm
Læg, h 40,3 cm
Læg, v 40,4 cm
Bryst 108,0 cm
Skulder 124,5 cm
Talje (liv) 85,5 cm
Hofte 102,5 cm
Jeg vil prøve at få taget nogle nye billeder, således folk kan se den nuværende lorte form! Men jeg lover ikke en tidsfrist, så ikke noget med at presse på
Artikler og lignende
Jeg vil prøve at forsøge mig med skrivekunsten om alverdens emner inden for denne verden! Jeg har allerede en anmeldese af DM 2006 liggende, og er i gang med at lave en anmeldese af Loaded Cup 2007. Jeg vil ikke poste artiklerne i deres fulde længde her, men blot lægge et link, hvorfra man kan downloade de enkelte, hvis man føler interesse herfor!
DM 2006
Loaded Cup 2007
Loaded Cup 2007 (Power Point Præsentation)
Ronnie Coleman – The cost of Redemption
Tidligere logbøger
http://(link slettet).dk/viewtopic.php?t=10636&start=0 (27/01-2006 til 08/08-2006)
http://(link slettet).dk/viewtopic.php?t=12922&start=0 (27/07-2006 til 04/11-2006)
viewtopic.php?t=6178&start=0 (30/10-2006 til 17/03-2007)
Mange, mange tak for jeres tid!