-MP- skrev:Hey BB.dk
Faldt lige over denne artikel i mit daglige nyhedsræs gennem diverse websites. Og måtte da lige dele denne forbløffende nye viden med jer.
http://go.tv2.dk/articlemad/id-38881896 ... crosspromo Gadvide hvordan vores daglige protein-indtag på 150-200 gr skal opretholdes med kun 100 gr kød om dagen? Mangel på kreatin, aminosyrer, etc.?
Gad vide om DTU havde os bb'er i tankerne da de lavede denne faktuelle undersøgelse.

Hvorfor overhovedet sammenligne "os" med det de skriver i den artikel?
Er det anbefalet at drikke 2-3 liter mælk om dagen?
At spise 6 æg om dagen?
At spise 800 kcal til morgenmad?
Nej. Den med 100 g kød om dagen er ikke noget nyt, det er der omkring den stort set altid har ligget. De bringer det vel bare op for at minde folk om det.
"Vi" er jo en del anderledes, både i vores behov, men ofte også i vores levestil. Dermed ikke sagt at mange, mig selv incl, sgu nok sagtens kunne få proteiner andre steder fra end lige de 80 ton kød om dagen der bliver skovlet ned, men stadigvæk.
En anden grund til at man sætter den anbefaling, er jo også at når folk har et højt kødindtag (medmindre de går op i deres fedtindtag), så er det også ting som flæsk, pølser, brugere og andet i den fede stil der køres på. De gange jeg læser om kød og risiko for hjerte-kar sygdomme, kræft osv osv , så er det som oftest møntet på det fede kød og aldrig kogt skinke, kylling, kalkun, magre bøffer osv.
Det er fordi folk æder svinekoteletter med kæmpe fedtkant, flæskesteg og røde pølser.