Har brug for et godt træningsprogram på 12 uger og gerne nogle kostråd.
Jeg ved at der er tusindevis af lignende indlæg, men laver dette for at få ekspertråd ud fra min størrelse mm.
Jeg er 24 år, har benyttet træningscenter siden jeg var 17, dog med mange hullede perioder hvor der kunne gå uger uden træning.
Jeg har mistet motivationen, selvom jeg elsker at træne og gerne vil have en flot bygget krop - selvfølgelig...
Det sidste halve år har det været meget uambitiøst, og har nu besluttet at lave et 12 ugers program og overholde det 100 %.
Jeg er 198 høj, vejer ca 102 kg.
Mener at min fedtprocent er på 12, husker ikke helt præcist.
Normal/atletisk af bygning.
For lige at give en ide om hvor jeg rent styrkemæssigt er nu, så bænker jeg ca. 8-10 reps med 110 kg.
Jeg vil gerne gaine muskelmasse samt cutte lidt af fedtprocenten med mest fokus på at tage på.
Mit mål vil være 108 kg efter 12 uger.
Jeg har aldrig taget "hjælpemidler" og det skal selvfølgelig foregå 100 % clean.
Jeg har dynamize elite protein som jeg vil benytte og kreatin. Er der andet jeg bør købe?
Jeg vil sætte 5 x 2 timer af om ugen til træning(evt. 30 min motion og 90 min styrketræning nogen af dagene)
Mit forhenværende program var 3-split: dag 1. ben, skuldre. Dag 2. Bryst, biceps. Dag 3. Ryg, triceps. Og mavetræning alle dage.
Jeg spiser morgenmad hver dag og mandler og frygt som mellemmåltid og så frokostbuffet med varm ret og rugbrød.
Mht. kost så vil jeg bare gerne have nogle retningslinier. Jeg ved godt at kosten er ekstrem vigtig, og vil gerne have fokus på den. Men det med at veje maden, præcise spisetidspunkter og ikke må tage en våd tur i byen, det gider jeg ikke, så bliver det for voldsomt. Så er det sagt.
Kan nogen, ud fra hvad jeg har skrevet, komme med et godt træningsprogram? Evt linke til et. Gerne et i excel hvor der er gradvis forøgelse af kg og hvor reps/kg ændrer sig fra uge til uge, det syntes jeg er motiverende.
Hvad er godt at spise og hvad skal jeg holde mig fra? Evt. linke til et godt kostprogram.
Hvad skal jeg drikke af pulver og på hvilke tidspunkter? En proteinshake morgen og efter træning og så kreatin hver dag?
På forhånd tak! Håber på lidt hjælp, det vil give mig den motivation jeg har brug for til at komme igang igen.