Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1151
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1148

Følg bodybuilding.dk på

2-split og svømme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg skal til at start på et 2-split fordi jeg ville godt til at svømme igen.

Men kan jeg godt svømme de dag jeg har pause fra styrketræning uden der ville ske noget ved det?

og er der nogen hvad man ca. forbrader på at svøme i 2 timer? (ved godt at man nok ikke kan svare på det:)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er sjovt jeg tænkte lige over det i dag.

Jeg kører et 2-split hvor jeg træner mandag, tirsdag, torsdag og fredag (og nogle gange lørdag eller søndag), og nogle gange efter træningen smutter jeg ned og svømmer en halv time.
Jeg er i en bulk fase så er interesseret i hvilken effekt det evt. har, da jeg i forvejen cykler til og fra arbejde (ca. 10km om dagen) og lige nu er stagneret i vægtstigning.

I princippet burde svømning vel bare fungere som en slags supersets, ihvertfald hvis man kører dem umiddelbart efter træningen.
Det jeg kan se måske kan være et problem er at du kan køre de muskler ned du skal træne dagen efter i et 2-split og derfor ikke træner optimalt.

Om det reelt set har nogen stor betydning ved jeg ikke...?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det er svært og sige om du får overtrænet ved at svømme på dine off dage.
Nogle kan sagtens klare at træne 4x ugentligt og løbe, cykle og svømme ved siden af.

Det lyder som om du ikke har svømmet i lang tid, og det er derfor også en lidt større belastning for kroppen hvis du samtidigt heller ike har trænet i lang tid?
Mit foreslag er at du prøver og starte stille og roligt ud og føler om du bliver ved med at have energi. Stagnere du nede i centret og mister energien, så er du formentligt ved at komme ind i en overtræningsfase.
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Nikobo skrev:Det er svært og sige om du får overtrænet ved at svømme på dine off dage.
Nogle kan sagtens klare at træne 4x ugentligt og løbe, cykle og svømme ved siden af.

Det lyder som om du ikke har svømmet i lang tid, og det er derfor også en lidt større belastning for kroppen hvis du samtidigt heller ike har trænet i lang tid?
Mit foreslag er at du prøver og starte stille og roligt ud og føler om du bliver ved med at have energi. Stagnere du nede i centret og mister energien, så er du formentligt ved at komme ind i en overtræningsfase.

Har haft en pause på 2 år, hvor jeg ikke har svømmet. Da jeg stop med at svømme var jeg koncuce svømmer:P

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 145.00

Kostplan: Vis kostplan

jeller skrev:
Nikobo skrev:Det er svært og sige om du får overtrænet ved at svømme på dine off dage.

Har haft en pause på 2 år, hvor jeg ikke har svømmet. Da jeg stop med at svømme var jeg koncuce svømmer:P

Så er du jo ikke helt ny indenfor svømning, hehe :P

Men som sagt ville jeg bare prøve mig lidt frem, det er lettest for dig selv at mærke om det er for meget. Bare start stille ud, evt bare 1x ugentligt svømning, også trap stille og rolig op. OG mærk om det har indflydelse på din træning. :)

Ellers er det bare og ha styr på træningen, gode øvelser, progression og husk endelig og holde lidt pause en gang imllem, dekon eller deload. Og varier :D

held og lykke med det hele
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00