Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Alæxander skrev:Kære stærke folk og kloge hoveder
Jeg overvejer at bidrage med svømning til mit 2-split program. Altså et enkelt svømmepas om ugen - gerne onsdag. Dette er ikke for at tabe mig men for at strømline den muskulatur, som jeg hovedsageligt opbygger igennem mit 2-split program. Jeg er i bulking-mode og har ikke nogen intentioner om at ændre dette foreløbig.
Jeg har søgt lidt rundt her på forum, og kan finde enkelte tråde, som omhandler emnet. Der er dog ingen af disse, som rent faktisk giver svar på fordelene og ulemperne ved at træne et 2-split program mandag, tirsdag, torsdag og fredag og så svømme om onsdagen. Det bliver i alle fald ikke uddybet synderligt.
Er der nogen, som har erfaringer med 2-split sammen med et par timers svømning om ugen? Noget jeg skal være specielt opmærksom på?
Mvh
Alexander

ckp2906 skrev:Strømline dine muskler?

Alæxander skrev:ckp2906 skrev:Strømline dine muskler?
Jeg mener at jeg iennem almindelig vægttræning udbygger og arbejder på størrelsen på de "åbenlyse" muskler, som bliver anvendt i de forskellige basisøvelser. Altså rammer jeg igennem vægttræning mine største muskelgrupper. Ved at svømme er det min antagelse, at jeg aktiverer de mindre muskler som kan være svære at ramme igennem vægttræning uden et hav af øvelser. Både de store men i særdeleshed også de mindre muskler trænes, da svømning har meget generel kropslig aktivering, hvilket giver et mere naturligt og strølinet look, og det er det jeg søger nu efter halvandet års intens bodybuilding.
Fortæl mig endelig, hvis jeg tager fejl. Det er jo derfor jeg skriver herinde

ckp2906 skrev:Pointen ved træning med frie vægte, er at du ikke laver de unormale fastlåste bevægelser, som du vil gøre i maskinerne. Derved rammer du også de mindre muskler, så det skal du ikke være bekymret for.

Alæxander skrev:ckp2906 skrev:Pointen ved træning med frie vægte, er at du ikke laver de unormale fastlåste bevægelser, som du vil gøre i maskinerne. Derved rammer du også de mindre muskler, så det skal du ikke være bekymret for.
...Hvilket også er grunden til, at jeg kun arbejder med frivægteMen jeg tænker bare, at der må være en grund til at svømmeres kroppe ser mere harmoniske ud, samtidig med at de er temmelig store. Jeg ved at svømmere træner en del, når de er oppe af vandet også. Der må da være en eller anden sammenhæng?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster