Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1029
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1026

Følg bodybuilding.dk på

2-split

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg og en kammerat (22 år) har i et års tid trænet fullbody 3 gange i ugen, træningen er bygget op omkring 2 fundament/fullbody prg. af Thomas Jagd.

Vi har som det sidste kørt et fullbody prg. med en rep/range på 3x6 i de to store (død&squat) og 6x6 i resten. Vi har nu leget lidt med at lave voers eget 2-split som vi havde tænkt at køre igennem 2 gange i ugen efter vores kommende deload uge.

Men inden vi går i gang med programmet kunne det være nice hvis der var nogle erfarne brugere der ville komme med deres vurdering og forslag til øvelser, rækkefølge, rep/range og progression så vi fortsætter den gode udvikling vi har haft med prg. af Jagd.

2-split, pres/træk:

A)
Squat 4x6
Benpres 4x6
Bænkpres 4x8
Incline bænkpres 4x8
Skulderpres (military) 4x8
Lateral raise dumbell 4x8
Dips 4x8

B)
Dødløft 4x6
Rackpulls 4x6
Chinups overhand 4x8
Yates Rows 4x8
V-bar pullups 4x8
Shrugs 4x8

Vi har tænkt at køre de ovenstående pas i 4 uger for at køre samme øvelser men med dumbells i 4 uger mere, er det en god ide eller er hul i hovedet?

På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

synes ikke det er en god idé at skifte over til håndvægte efter 4 uger. mest fordi et nyt program altid kræver lidt tilvænding. Når man skifter til et nyt program plejer det at være en god idé at køre det i hvert fald i 3mdr :).

mht. selve programmet. ved A forstår jeg ikke helt hvorfor du kører både squat og benpres.. er der en speciel grund til det? ellers ser det nogenlunde fint ud :).
ved B.. hvorfor både dødløft og rackpulls?
Jeg ville putte Bent over rows ind istedet for yates rows. Shrugs forstår jeg ikke hvad du vil med når du har dødløft. Til sidst ville jeg køre mave på en af dagene.. og også putte nogle leg curls ind et eller andet sted :). Til ALLER sidst er der lige lidt med opsætningen.. men det er vidst mere en smagssag.

Håber du kan bruge det til noget
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Ville det ikke være med at starte 4 uger med dumbell? Så det også sjovere at tage bænk når du har fået mere styrke :8
Billede

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Syntes personligt du skal køre efter dette program: http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

SinK skrev:synes ikke det er en god idé at skifte over til håndvægte efter 4 uger. mest fordi et nyt program altid kræver lidt tilvænding. Når man skifter til et nyt program plejer det at være en god idé at køre det i hvert fald i 3mdr :).

Ville du så køre det 6 uger, 1 uge deload, 6 uger og så skifte til en variation? og med hvilken begrundelse

mht. selve programmet. ved A forstår jeg ikke helt hvorfor du kører både squat og benpres.. er der en speciel grund til det? ellers ser det nogenlunde fint ud :).

Benpres er for at give bentøjet ekstra tæsk, dumt? Det samme med rackpulls.

Jeg ville putte Bent over rows ind istedet for yates rows.

Warum?

Shrugs forstår jeg ikke hvad du vil med når du har dødløft.

For at give nakken isoleret tæsk, dumt?

Til sidst ville jeg køre mave på en af dagene..

Laver planke efter pas B fik jeg ikke med, ville du mene der skal en øvelse mere til sækken?

og også putte nogle leg curls ind et eller andet sted :). Til ALLER sidst er der lige lidt med opsætningen.. men det er vidst mere en smagssag.

Dejligt med dit input, ville dog være endnu bedre hvis du gider at forklare mig lidt mere om baggrunden for dine forslag til ændringer
Brugeravatar

Jeg finder det sjovt, at du studser over dette, men ikke over at der både er bænkpres og incline bænkpres samt både chins, yates rows og pullups. Hvad er forskellen?

@JRHEDER

Jeg er ikke den store fan af at dele splittet sådan op. Jeg ville hellere ligge ben på trækdagen eller lave et overkrop/underkrop split. Alternativt kigge på det program Active linker til.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

JRHEDER skrev:
SinK skrev:synes ikke det er en god idé at skifte over til håndvægte efter 4 uger. mest fordi et nyt program altid kræver lidt tilvænding. Når man skifter til et nyt program plejer det at være en god idé at køre det i hvert fald i 3mdr :).

Ville du så køre det 6 uger, 1 uge deload, 6 uger og så skifte til en variation? og med hvilken begrundelse
neuronerne i musklerne skal først lige vændes til de nye øvelser før du kan løfte optimalt i dem.. så er der selvfølgelig også sådan noget med lige at få tenikken på plads igen osv. som sagtens kan tage nogle uger. Ja 6 uger og så en uges deload kunne være en idé.. selvom jeg ikke selv bruger deload.

Benpres er for at give bentøjet ekstra tæsk, dumt? Det samme med rackpulls.
Nu ser jeg jo bare benpres som en dårlig version af squat. Så hellere køre flere squats eller en variation af squats.

Jeg ville putte Bent over rows ind istedet for yates rows.

Warum?
Fordi den rammer bedre nogle muskelgrupper som du ikke rigtig rammer ud over i dit program :)

Shrugs forstår jeg ikke hvad du vil med når du har dødløft.

For at give nakken isoleret tæsk, dumt?
Personligt får jeg KÆMPE tyrrenakke af dødløft uden andet træning til nakken overhovedet. Ved at det er tilfældet hos mange.

Til sidst ville jeg køre mave på en af dagene..

Laver planke efter pas B fik jeg ikke med, ville du mene der skal en øvelse mere til sækken?
Jeg kører kun én øvelse selv til mave. som er evil wheel. Hvis jeg kun lavede planken ville jeg også lave noget andet.

og også putte nogle leg curls ind et eller andet sted :). Til ALLER sidst er der lige lidt med opsætningen.. men det er vidst mere en smagssag.

Dejligt med dit input, ville dog være endnu bedre hvis du gider at forklare mig lidt mere om baggrunden for dine forslag til ændringer

sådan der :D
"Believe you can succeed and you will" - David Schwartz
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster