Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 750
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 748

Følg bodybuilding.dk på

2-split vs. Fullbody til vægttab

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg er igang med et vægttab, og i den forbindelse styrketræner jeg. Jeg har indtil videre kørt et fuldbody program 3 gange i ugen, derudover Cardio/HIIT 1-2 dage i ugen. Mit spørgsmål til jer er om dette er optimalt, eller da jeg har mulighed for at træne 4 gange i ugen, så ville være smartere at køre et 2-split program? Hvis ja, hvilke ville være optimale?

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej det ville det ikke. Fortsæt med dit full body program (hvis det giver resultater altså)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Optimalt er et løjerligt begreb. Hvad jeg finder optimalt for mig, er muligvis ikke optimalt for dig. Responderer du bedre på en højere frekvens (hvor ofte du træner samme muskelgruppe) og lavere volumen (hvor meget vægt du samlet set får løftet), eller på en lavere frekvens med højere volumen? Som udgangspunkt er der intet i vejen for at fortsætte med dit fullbody, og din cardio, så længe du synes at det virker for dig. Er du blevet dødtræt af lange/hårde træningspas, så kan det godt være en fordel at skifte over til at træne flere gang om ugen - men så risikerer du jo igen, at du bliver træt af at skulle træne så mange gange om ugen. I sidste ende handler det mest om hvad du kan holde ud at gøre hver uge, uge efter uge, og om du opnår de resultater som du ønsker.

Ønsker du at skifte til et 2-split program, så er Thomas Jagds B2B program et udemærket sted at starte: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster