Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

2 træninger dagligt (4-split på to dage)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk!

Jeg har de sidste 3-4 måneder kørt et standard 3-split program og synes det er på tide at prøve noget nyt, og føler også jeg er gået lidt i stå. Jeg har også tidligere kørt Back to basics.
De sidste par uger har jeg trænet to gange dagligt (cardio morgen - styrke aften) og synes egentlig det fungerer fint, da jeg også har tiden og lysten til det. Derfor har jeg gået og tænkt på måske at styrketræne to gange dagligt - altså et 4-split fordelt på kun to dage (eller et 2-split delt ud på 4, call it what you want..). Jeg har prøvet at illustrere, hvad jeg tænker, her:
Billede

Alternativt kan det se således ud:
Billede

Planen er at køre tunge træninger, når der er 60 timers restitutionstid forud og lette træninger, når der kun er 36 timer (Det første program). Den første træning ligger kl. 6 om morgenen, mens den sene træning ligger mellem 18-20 om aftenen. Jeg kører basisøvelser og forsøger at holde træningstiden omkring én time.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der evt. er nogle problemer med at gøre det på denne måde, og om jeg bør holde mig fra det? Jeg har baseret programmet på erfaringer og viden, jeg primært har læst mig til, så kunne godt tænke mig et lidt mere kompetent syn på sagerne :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kører pres øvelser hver dag, så tænker din front delt/tricep/resten af skulder kan blive overbelastet.

Udover det, virker det lidt som du går over åen efter vand, men hvis du kan holde til det og nyder det, så skal dette forum vel ikke stoppe dig :)
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Split det op så f.eks. første træning på dagen er bryst og anden er triceps.. Kort sagt, store muskler først, små efter.
CLEAN AND ALWAYS WILL BE
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Galleri: Vis galleri (5)

Kidd skrev:Du kører pres øvelser hver dag, så tænker din front delt/tricep/resten af skulder kan blive overbelastet.

Udover det, virker det lidt som du går over åen efter vand, men hvis du kan holde til det og nyder det, så skal dette forum vel ikke stoppe dig :)

Du har ret, det havde jeg ikke tænkt over :). Hvis jeg bytter "Skulder, læg"-splittet med "Ryg, biceps", ville det så give bedre mening?

Magic-MJ-Music skrev:Split det op så f.eks. første træning på dagen er bryst og anden er triceps.. Kort sagt, store muskler først, små efter.

Altså på denne måde?
Billede

I dette kører jeg de tunge sæt til de store muskelgrupper ("Bryst, skulder" og "Ben, ryg") på de to første dage og derefter de mindre grupper de to sidste dage.
Grunden til, jeg "krydser" splittene, er, at jeg har en makker, som jeg træner med om aftenen, og så får han også trænet alle muskelgrupperne.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lidt off topic, men hvilket program/funktion/site bruger du til at stille det op sådan :-) ?
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Ingen logbog

Kasperjv skrev:Lidt off topic, men hvilket program/funktion/site bruger du til at stille det op sådan :-) ?

Helt i orden :) Det er ren Photoshop!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online