Jeg kører normalt 3-split således: Dag 1: Bryst/tri. Dag 2: Ryg/Bi. Dag 3: Ben/skulder. Så kører jeg enten tre dage i streg, og en dags pause, ellers kører jeg 6 dage i streg og en dags pause. Jeg er 17 år, og har 2 års træningserfaring.
Spørgsmålet er: Jeg vil stadig køre 3 split, men jeg vil til at have mere fokus på bryst, da jeg synes min ryg er en del større end mit bryst. Jeg har fundet et bænkpres program, som jeg vil tage ind på brystdagen. Men... Skal jeg splitte programmet anderledes? For hvis jeg træner 6 dage i streg, vil jeg jo komme til at træne bryst, dagen efter jeg har trænet skulder.. Og det er jo måske en dum idé, da man bruger skulderne meget til bænkpres, og skulderne skal jo helst være helt klare når jeg skal træne bryst. Vil i foreslå mig et andet slags 3 split, eller vil jeg få bedst resultater, hvis jeg holdte pause hver 3. dag, og altså aldrig trænede 6 dage i streg?
Forresten er bænkpres programmet som jeg tager ind på brystdagen fra programmet "stærkere i bænkpres på 7 uger".
Håber på et hurtigt svar