Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

3x15 eller 6x4?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB, jeg kører lige pt trænigsprogrammet B2B, jeg har trænet det i godt 2 ugers tid nu efter en måneds pause fra styrketræning, da jeg ikke har haft tid. Jeg kan se at der står man skal kører 6x4 altså tage det antal kilo som man kan bærer 6 gange indtil man kan bærer dem 8 gange, også derefter øge. Det jeg gør er at jeg tager 15 reps, og derefter øger når jeg synes det er blevet nemmere. Nu til spørgsmålet. Gør det noget at jeg gør det på denne måde? Eller får jeg ikke en skid ud af det sådan?

-Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du får noget ud af det. Men når du har øget noget tid, bliver vægtene bare ikke dicideret "nemme".
Jeg gætter på du er ny, så overvej derfor at øge lige så snart du kan gennemføre 3x15..

Dvs når du kan lave 3x15 kan du øge 2,5 kg og så lyder det måske sådan: 15, 12, 10 reps. Når du så kan tage 3 x 15 igen, øger du 2,5 kg mere :)

Ellers kan det godt gå meget langsomt hvis man skal vente på at det bliver "nemmere"
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor kører du ikke bare som programmet foreviser? 4x8
Jeg har fin fremgang med det, når jeg kan tage 4x8 øger jeg i næste pas, nogle gange kan jeg tydeligt mærke allerede i 2 sæt at jeg kan fuldføre de 4x8, og så øger jeg inden jeg snupper de næste to sæt, så kan de sidste to sæt måske være på kun 6 reps, men så kan jeg jo bare lave samme nummer igen næste gang. Syntes det er en rar måde at gøre det på, og det virker tilsyneladende fint :-)

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fyn

Træner her: Fitness Syd

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hold dig til 4x6-8.
Ved den rep range udvikler du en større styrke end 3x15, hvilket giver fantastisk resultat nu, men også på længere sigt.

At lave 3x15 og stige når man føler for det, er en elendig progressions model da man oplever tæt på ingen styrke fremgang.
Man kan selvfølgelig lege med en højere rep range i perioder, som eksempelvis 8-12 for variations skyld.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster