Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

4 eller 5 gange om ugen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey..

Mit spørgsmål går ud på, om det er mest optimalt at træne 4 eller 5 gange om ugen?

Har sat mit program op sådan her indtil videre:

1.dag: bryst, triceps og skulder

2.dag: Ben og mave

3.dag: Biceps og ryg

En kvindelig instruktør, som har trænet i flere, foreslog at jeg trænede sådan her:

Mandag: Se dag 1

Tirsdag: Se dag 2

Onsdag: Pause

Tordag: Se dag 3

Fredag: Se dag 1

Lørdag: pause

Søndag: pause..

også kører jeg igen fra mandag, men starter med dag 2 istedet for dag 1 som før...

Overvejer at træne 5 gange om ugen, altså at træne søndag også, men hun sagde det var godt med pauser, da musklerne vokser der.. Får det bare dårligt med pauser, og føler slet ik 4 gange om ugen vil hjælpe!?

Har selv trænet i 2½ år, hvor det første år var meget useriøst.. Jeg har ok krop (tjek mit galleri) men skal ha meget mere masse! Og derfor søger jeg nu jeres råd.. jeg spiser godt og tar en shaker ca 3-4 gange om dagen plus jeg spiser 5-6 gange dagligt, små måltider...

Hjlæp bedes tak :wink:
Lev livet mens du kan!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

Der er mange holdninger til dit spørgsmål. Nogen siger at tre gange er rigeligt andre siger fem.

Personligt er jeg enten til 2-split med fire træningsdage per uge, eller et full body program med tre ganges træning per uge. Vil give din bodybuilder ven ret i, at fem gange er lige i overkanten. Men igen, der kommer an på, hvad der virker bedst for dig.

Du siger: "og føler slet ik 4 gange om ugen vil hjælpe!?".

Hvis du træner fornuftigt (basisøvelser) og spiser rigtigt vil selv tre gange være fint til massiv fremgang.

Du siger: "jeg spiser godt."

Den klassiske kommentar. 50% af de folk der siger sådan, spiser overhoved ikke godt. Meget er ikke lig med godt. Hvis du er interesseret kan du prøve at poste din kostplan i det forum, og se om folk er enige i at du spiser godt :)

Held og lykke.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Galleri: Intet galleri

Når det er et tre split ville jeg køre fem eller seks gange om ugen. Hvis du kun har tid til fire siger jeg 2 split eller Fullbody
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Søren1986 skrev:Når det er et tre split ville jeg køre fem eller seks gange om ugen. Hvis du kun har tid til fire siger jeg 2 split eller Fullbody

Seks gange? Hvornår skal den stakkels mand restituere?
Brugeravatar

Gozo skrev:
Søren1986 skrev:Når det er et tre split ville jeg køre fem eller seks gange om ugen. Hvis du kun har tid til fire siger jeg 2 split eller Fullbody

Når han har trænet ryggen fx går der 3 dage før den bliver ramt igen - og der kan den restituere. Mange har haft rigtig god succes med 3-split 6-7 gange om ugen, så det synes jeg du burde give dig i kast med :D
Brugeravatar

Gozo skrev:

Kan han sagtens nå før samme muskelgruppe trænes igen.. Men dit cns skal nu også ha' tid til at restituerer... :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

SDet kræver sin mand eller kvinde at køre de der programmer! Kan personligti kke holde til mere end 4-5 gange om ugen i længere perioder!

Mentalt, CNS osv.

Ved 3 gange om ugen vil jeg anbefale: fullbody
Ved 4 gange om ugen vil jeg anbefale: fullbody (Hver 2 dag gi'r 3½ gang om ugen!) eller 2split
Ved 5 gange om ugen vil jeg anbefale: 2split/måske 3split
Ved 6 gange om ugen vil jeg anbefale: 3split
Ved 7 gange om ugen vil jeg anbefale: 3split eller 4 split
Ved 8 gange om ugen eller derover vil jeg anbefale, at du bli'r filosof og skriver en bog om, hvordan du kan få 8 dage i en uge

Martin G skrev:SDet kræver sin mand eller kvinde at køre de der programmer! Kan personligti kke holde til mere end 4-5 gange om ugen i længere perioder!

Mentalt, CNS osv.

Tidligere kørte jeg et 3-split every fucking dag i halvandet år.. Og det var i de gamle oldschool days hvor failure-træning var et minimum og forced reps var at foretrække i hvert pas.. Min kost sucked, men det var sq en god tid anyway.. Mit cns haltede kun i perioder og det var som sagt med failure og forced reps.. Så blev jeg self. klogere, men mentalt ser jeg intet problem samt cns tror jeg selv du skal vurdere det..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:Tidligere kørte jeg et 3-split every fucking dag i halvandet år.. Og det var i de gamle oldschool days hvor failure-træning var et minimum og forced reps var at foretrække i hvert pas.. Min kost sucked, men det var sq en god tid anyway.. Mit cns haltede kun i perioder og det var som sagt med failure og forced reps.. Så blev jeg self. klogere, men mentalt ser jeg intet problem samt cns tror jeg selv du skal vurdere det..

Hatten af for det! Ville personligt aldrig kunne klare det! :)

Dog vil jeg mene, at mit indlæg omkring valg af træningsfrekvens er nogenlunde i orden. :)

Martin G skrev:
Sniper skrev:Tidligere kørte jeg et 3-split every fucking dag i halvandet år.. Og det var i de gamle oldschool days hvor failure-træning var et minimum og forced reps var at foretrække i hvert pas.. Min kost sucked, men det var sq en god tid anyway.. Mit cns haltede kun i perioder og det var som sagt med failure og forced reps.. Så blev jeg self. klogere, men mentalt ser jeg intet problem samt cns tror jeg selv du skal vurdere det..

Hatten af for det! Ville personligt aldrig kunne klare det! :)

Dog vil jeg mene, at mit indlæg omkring valg af træningsfrekvens er nogenlunde i orden. :)

Enig
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Ville også selv ta' 6 gange om ugen med det der program, men har man ikke tid eller psyke til at gå op og gi' den en skalle hver gang ville jeg ta færre gange - evt med 2 split.

Det med pauser ska' du nok ikk bekymre dig så meget om...Kommer self an på om du er typen der insisterer på at køre failure i hvert eneste sæt. Sku' det endelig ske at du af en eller anden grund kommer i overtræning og lige pludselig falder lidt så bar ta' en uge hvor du er lidt god ved dig selv også er du klar igen.

Og husk nu der skal frådes af alt den gode træningsmad. :wink:
No One Ever Really Dies

Min erfaring siger mig, at alt over 4 gange i ugen er meget tæt på spild af tid. Men det er selvfølgeligt forskelligt fra person til person, og hvis man ligefrem elsker at være i gym skal det da prøves.

Har aldrig haft mere fremgang end siden jeg gik ned til 3 gange per uge, med et FB program.
Brugeravatar

er også på 3 split..men køre det over 9 dage..ellers er det for vildt...det giver dog 5 gange træning pr uge. men de 2 af dem er ben...så overkroppen har 4 fridage..

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster