Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

4 hurtige spørgsmål.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

1. Hvor hård må min opvarmning være? Jeg kan godt lide at komme op og ramme min maks puls 1-2 gange når jeg varmer op, hvilket jeg gør på et 20-30 min intervalprogram, enten ved roning, cykling eller løb. Er dette en klog måde at varme op på?

2. Hvad er det optimale puls område at ligge i, når jeg vil forbrænde fedt? Jeg synes jeg kan huske noget med 80 procent af maks, men er langt fra sikker.

3. Hvor meget cardio må jeg lave? Er det ok at lave cardio en dag hvor jeg også straffer jern? Er det ok at lave cardio på en dag hvor jeg skulle hvile?

4. Jeg har hørt flere sige at man skal træne en muskelgruppe færdig af gangen. Hvorfor det? Jeg skifter altid rundt mellem dem, da de så får lidt hvile og jeg der med kan løfte tungere.

Der kommer sikkert flere newbie spørgsmål fra min side :)
Sidst rettet af Alt Ædende Ateist 20. maj 2011, 17:58, rettet i alt 1 gang.
"Jeg kan kværne 250g og en liter mælk på fem min så er der både tid til morgen spilleren og en god skider."
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Sportscenter Nord

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan

Alt Ædende Ateist skrev:1. Hvor hård må min opvarmning være? Jeg kan godt lide at komme op og ramme min maks puls 1-2 gange når jeg varmer op, hvilket jeg gør på et 20-30 min intervalprogram, enten ved roning, cykling eller løb. Er dette en klog måde at varme op på?

2. Hvad er det optimale puls område at ligge i, når jeg vil forbrænde fedt? Jeg synes jeg kan huske noget med 80 procent af maks, men er langt fra sikker.

3. Hvor meget cardio må jeg lave? Er det ok at lave cardio en dag hvor jeg også straffer jern? Er det ok at lave cardio på en dag hvor jeg skulle hvile?

Jeg svarer på det med cardio. Så må der komme nogle pumpere og svare på det sidste.

1. Det lyder som en fornuftig måde at varme op. Måske lidt i overkanten. Hvis du skal yde optimalt i en given præstation skal du ramme makspuls et par gange.

2. Hvis du bruger mere energi end du indtager, set i et 24 timers vindue, taber du vægt. Det er så simpelt. Der er ikke noget der hedder "fedt-forbrændingszonen".

3. Det er mest optimalt at lægge styrkeløft og cardio på hver sin dage. Undgå så vidt muligt at lægge hårde løbe pas lige efter et hårdt styrkepas hvor du har kørt ben. Hold en dag i ugen helt fri for træning.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump!!

Der må da lige være en der kan øse ud af sin viden omkring det sidste spørgsmål.
"Jeg kan kværne 250g og en liter mælk på fem min så er der både tid til morgen spilleren og en god skider."
Brugeravatar

Styrkeliste

4. Jeg ved ikke hvilket program du køre, men lav de mest "krævende" energi mæssig, øvelser først. Hvis du har en bendag så start med for eksempel squat og dødløft, og slut af med leg curls og leg extensions :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

duke9000 skrev:2. Hvis du bruger mere energi end du indtager, set i et 24 timers vindue, taber du vægt. Det er så simpelt. Der er ikke noget der hedder "fedt-forbrændingszonen"..

True men der er nu også noget der hedder den respiratoriske qvotient
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarende.

Jeg søgte lidt på den respiratoriske kvotient og fandt dette:

Ved hjælp af bestemmelser af den respiratoriske kvotient har man vist, at kroppen ved hårdt arbejde foretrækker kulhydrater. Hvis arbejdet er lettere og langvarigt, slår vi mere og mere over til fedtforbrænding. Til gengæld er nyttevirkningen 10 % lavere ved fedtforbrænding set i forhold til kulhydratforbrænding.

Træn i fedtforbrændingszonen

Sådan noget FIS!! Ved lavere belastning er fordelingen af fedt og kulhydrat overvejende i fedtforbrænding, men det er fuldstændig ligegyldigt om du forbrænder fedt eller kulhydrat i og med det udelukkende er det samlede forbrug der tæller. Det var lige et lille surt opstød herfra :)

Kilde: http://aktivmotion.dk/den-respiratorisk ... 3%A6nding/

Har du en kommentar til dette Dingo?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online