Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1165
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1162

Følg bodybuilding.dk på

4 måneders træningserfaring.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er 16 år. Jeg har trænet i 4 måneder. Den første måned var en gang maskine-'lal', som faktisk var en gang genoptræning, da jeg har været indlagt i fra starten af januar til slutningen af januar, grundet en slem sprængt blindtarm, der udviklede sig til en gang bughulebetændelse, som ikke rigtig gad at stoppe med at udvikle voldsomme mængder inflammation. Men de sidste 3 måneder har jeg fået styr på kosten, fået styr på teknikken i de fleste basisøvelser, og jeg har bulket siden med 500 kcal over mit ligevægtsindtag.
Da jeg startede vejede jeg cirka 75 kg. I dag vejede jeg 91,4 kg. Jeg er 187-188 cm. Og ja det er min morgenvægt. Jeg har selvfølgelig taget noget fedt på. Men jeg er steget vildt og vo2ldsomt i procentpoint.
Da jeg startede med at træne "seriøst" var min "stats" således (1RM):
Bænkpres: Dengang 30 kg. - Nu 87,5 kg.
Militærpres: Dengang kun stang. - Nu 40 kg.
Dødløft: Dengang 50 kg. - Nu 140 kg. (elsker den øvelse)
DB BOR: Dengang 20 kg. - Nu 40 kg.
Benpresmaskine (Technogym): Dengang 80 kg. - Nu 240 kg.
Jeg har ikke lavet squat, da jeg ikke har fundet en instruktør, som har kunnet, og jeg har ikke forsøgt mig frem, da form betyder meget for mig.
Jeg har i de sidste 3 måneder droppet alkohol og rygning... på nær to dage... sidste skoledag og introfesten på handelsskolen skal man drikke :D
Jeg kender ingen i mine omgangskreds som træner andet en bryst og arme, så jeg har ikke rigtig noget at måle med, da jeg for længst har overhalet dem i alle "deres" øvelser, men er det er ikke en ret voldsom styrkefremgang og vægtøgning, eller er det "helt normal"?
Det skal lige siges, at både mine mor og fars familie store, stærke jyske bønder. Jeg har en onkel som er tidligere styrkeløfter, en anden onkel som har vundet guld til handicap-VM eller OL i atletik, og OL ungdomsguld i atletik, endnu en onkel som var vundet nogle medaljer til noget internationalt gymnastik. Jeg har et par billeder herhjemme af min bedstefar, som laver en slags farmerwalk med en kalv under hver arm. Så jeg har gode gener.

Jeg har læst tusindevis af sider, og mange tak for alle de gode artikler her på sitet, de har virkelig givet mig en masse ny viden. Så endnu en gang tak til dem som skriver de artikler.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Styrkefremgangen er rigtig flot.

Men du har bulket alt for hårdt. Ikke bare 500kcal men nærmere det dobbelte over ligevægt. Realistisk set har du nok smækket mere end 10kg fedt på over de 4 mdr.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Det er da noget af nogle tal du smider op. Har du nogle billeder? Ville være interessant, at se fremgangen..

Jeg kan godt smide nogle billeder op i de kommende dage. Og ja, der er røget en del fedt på. men det er sådan, at jeg føler mig fed.
Synes I at jeg skal justere lidt ned på kalorierne eller skal jeg bare blive ved med at fylde i kæften?
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Det skal dog lige siges, at jeg ikke har billeder fra før, da en "hospitalsform" med tre betændte operationssår ikke var noget, jeg havde lyst til at vise til nogen eller mig selv for den sags skyld...
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

holstc skrev:Jeg kan godt smide nogle billeder op i de kommende dage. Og ja, der er røget en del fedt på. men det er sådan, at jeg føler mig fed.
Synes I at jeg skal justere lidt ned på kalorierne eller skal jeg bare blive ved med at fylde i kæften?

Det er op til dig hvad du skal gøre. Faktum er at du på nuværende tidspunkt bulker så hårdt at langt størstedelen af det du gainer er fedt. Jeg ville selv nedjustere energiindtaget kraftigt. Fedtet skal jo af på et eller andet tidspunkt igen.

Men der er ikke noget rigtigt eller forkert. Gør det du synes er sjovest
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Jeg mente: At det ikke er sådan, at jeg føler mig fed.
Men jeg kunne godt overveje at gå ned i kcal-indtaget.
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste