Da jeg startede vejede jeg cirka 75 kg. I dag vejede jeg 91,4 kg. Jeg er 187-188 cm. Og ja det er min morgenvægt. Jeg har selvfølgelig taget noget fedt på. Men jeg er steget vildt og vo2ldsomt i procentpoint.
Da jeg startede med at træne "seriøst" var min "stats" således (1RM):
Bænkpres: Dengang 30 kg. - Nu 87,5 kg.
Militærpres: Dengang kun stang. - Nu 40 kg.
Dødløft: Dengang 50 kg. - Nu 140 kg. (elsker den øvelse)
DB BOR: Dengang 20 kg. - Nu 40 kg.
Benpresmaskine (Technogym): Dengang 80 kg. - Nu 240 kg.
Jeg har ikke lavet squat, da jeg ikke har fundet en instruktør, som har kunnet, og jeg har ikke forsøgt mig frem, da form betyder meget for mig.
Jeg har i de sidste 3 måneder droppet alkohol og rygning... på nær to dage... sidste skoledag og introfesten på handelsskolen skal man drikke
Jeg kender ingen i mine omgangskreds som træner andet en bryst og arme, så jeg har ikke rigtig noget at måle med, da jeg for længst har overhalet dem i alle "deres" øvelser, men er det er ikke en ret voldsom styrkefremgang og vægtøgning, eller er det "helt normal"?
Det skal lige siges, at både mine mor og fars familie store, stærke jyske bønder. Jeg har en onkel som er tidligere styrkeløfter, en anden onkel som har vundet guld til handicap-VM eller OL i atletik, og OL ungdomsguld i atletik, endnu en onkel som var vundet nogle medaljer til noget internationalt gymnastik. Jeg har et par billeder herhjemme af min bedstefar, som laver en slags farmerwalk med en kalv under hver arm. Så jeg har gode gener.
Jeg har læst tusindevis af sider, og mange tak for alle de gode artikler her på sitet, de har virkelig givet mig en masse ny viden. Så endnu en gang tak til dem som skriver de artikler.